Ζημιές
μετά φόρων 10,3 εκατ. ευρώ κατέγραψε το 2015 ο όμιλος ΕΛΤΑ έναντι κερδών 3,2
εκατ. ευρώ το 2014. Ο κύκλος εργασιών σε ενοποιημένο επίπεδο ήταν μειωμένος κατά
7,6%, στα 364,4 εκατ. ευρώ έναντι 394,26
εκατ. ευρώ του αναμορφωμένου 2014.
Αντίστοιχα,
η μητρική εταιρεία κατέγραψε ζημιές 12,4
εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,2 εκατ. ευρώ το 2014 και ο κύκλος εργασιών της
μητρικής εταιρείας σημείωσε πτώση 8,9% στα 337 εκατ. ευρώ έναντι 370 εκατ. του
αναμορφωμένου 2014.
Πάντως,
τόσο ο όμιλος όσο και η μητρική εταιρεία παρουσιάζουν κέρδη προ φόρων, τα οποία
για τον όμιλο έφτασαν, το 2015, τα 5,470 εκατ. ευρώ και για τη μητρική στα 3,01
εκατ. ευρώ.
Όπως
αναφέρεται στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, η ρευστότητα των Ελληνικών Ταχυδρομείων
πλήττεται, τόσο από το μακροοικονομικό περιβάλλον και τις γενικότερες συνθήκες
που επικρατούν στην αγορά, όσο και από μια σειρά παραγόντων, όπως:
-
η αρνητική πορεία του οικονομικού αποτελέσματος της επιχείρησης (εξαιρουμένης
της θετικής επίδρασης της καθολικής υπηρεσίας),
-
η καθυστέρηση είσπραξης του εσόδου από την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας,
-
οι υψηλές οφειλές του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων,
-
οι εγγυητικές επιστολές που εκδίδονται για τη συμμετοχή της επιχείρησης σε διάφορους
διαγωνισμούς,
«Η εντεινόμενη ηλεκτρονική υποκατάσταση (για
παράδειγμα e-banking, e-statement, e-invoice), καθώς και η ηλεκτρονική
διακυβέρνηση (π.χ. αποκλειστικώς ηλεκτρονική υποβολή φορολογικών δηλώσεων)
ασκούν περαιτέρω πιέσεις στα έσοδα των ΕΛΤΑ από την κύρια δραστηριότητά τους,
την αλληλογραφία, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 70% των εσόδων τους» αναφέρει
η διοίκηση των ΕΛΤΑ.
Πηγή
απώλειας εσόδων για τα ΕΛΤΑ αποτελεί, επίσης, η μετατόπιση επιστολών εκ μέρους
των επιχειρήσεων σε χαμηλότερα κλιμάκια βάρους με κίνητρο την αλλαγή κλίμακας
τιμολόγησης και συνεπώς την εξοικονόμηση κόστους, αναφέρει η εταιρεία.