Μετά σχεδόν τρία χρόνια συνεχούς απαξίωσης και διαρκώς μειούμενων φορτίων, ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ ξυπνά από τον λήθαργο.
Πρόκειται για τον μόνο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων που δεν διαχειριζόταν η θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ Α.Ε., η οποία είναι η παραχωρησιούχος των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον πρώην «δημόσιο» προβλήτα σημείωσε αύξηση της τάξεως του 80% κατά το πρώτο τετράμηνο και επιταχύνθηκε ιδιαίτερα τον Απρίλιο.
Η διαχείρισή του μέχρι πέρυσι γινόταν από τον ίδιο τον ΟΛΠ. Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και η έμφαση του νέου management στην αξιοποίηση της δυναμικότητάς του φαίνεται πως φέρνουν τους πρώτους καρπούς. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου φέτος από τον Προβλήτα Ι διακινήθηκαν 163.000 εμπορευματοκιβώτια (TEU: μονάδα είκοσι ποδών) έναντι 90.000 πέρυσι και ακόμα λιγότερων πρόπερσι. Η ποσοστιαία μεταβολή είναι της τάξεως του 80%.
Τον Απρίλιο μόνο διακινήθηκαν 51.665 TEU έναντι 22.686 πέρυσι, αύξηση της τάξεως του 130%. Η αύξηση αυτή έρχεται παράλληλα με την αύξηση και στους δύο προβλήτες του ΣΕΠ Α.Ε., οι οποίοι κατά το πρώτο τετράμηνο διακίνησαν 1,129 εκατ. TEU, δηλαδή 5,2% περισσότερα από πέρυσι.
Τα στοιχεία αυτά εξασφάλισε η «Κ» από τα στελέχη του ΟΛΠ κατά τη χθεσινή ετήσια ενημέρωση των επενδυτών στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών κατά την παρουσίαση από τον διευθύνοντα σύμβουλο κάπτεν Φου Τσενγκίου και τον σύμβουλο διοίκησης και εκπρόσωπο του Δημοσίου στο διοικητικό συμβούλιο Αθανάσιο Λιάγκο.
«Το 2016 η νέα διοίκηση του ΟΛΠ διασφάλισε την ομαλή μετάβαση και αναδιοργάνωση της εταιρείας και προετοίμασε την υλοποίηση του Επενδυτικού Προγράμματος. Το 2017 αποτελεί την πρώτη χρονιά οικοδόμησης και ανάπτυξης του νέου ΟΛΠ», σημείωσε ο κάπτεν Φου Τσενγκίου. Στην παρουσίαση παρέστησαν και οι Αγγελος Καρακώστας, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Τζι Φενγκμίνγκ, αναπληρωτής διευθύνων και οικονομικός διευθυντής και Τιαν Τσάο, γενικός διευθυντής οικονομικών.
Το management απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ξεκαθάρισε πως προχωρά εντός χρονοδιαγράμματος το επενδυτικό πρόγραμμα για την προμήθεια πλωτής δεξαμενής 80.000 τόνων (post Panamax), η οποία αναμένεται να βρίσκεται τοποθετημένη στη ζώνη του ΟΛΠ στα μέσα Νοεμβρίου. Επιπλέον ολοκληρώθηκαν επισκευές στις κτιστές δεξαμενές και προχωρούν άμεσα και οι αναβαθμίσεις των άλλων μικρών πλωτών δεξαμενών.
Οσον αφορά το υψηλό μισθολογικό κόστος της εισηγμένης, που είναι της τάξεως του 50% των εσόδων της, η διοίκηση σημείωσε πως αναμένει αυτό να περιοριστεί σταδιακά τόσο από τη φυσιολογική εξέλιξη των συνταξιοδοτήσεων όσο και από το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που έχει ξεκινήσει αλλά και το πρόγραμμα μετατάξεων που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση. Αφέθηκε, πάντως, να εννοηθεί πως περισσότερες εξελίξεις θα προκύψουν σε αυτό το μέτωπο καθώς πλησιάζει η ώρα της επαναδιαπραγμάτευσης των συλλογικών συμβάσεων εργασίας με τους λιμενεργάτες και τους μονίμους υπαλλήλους. Η τρέχουσα συλλογική σύμβαση μαζί με τη μετενέργεια λήγει τον Σεπτέμβριο. Επιπλέον, ως ποσοστό εκτιμάται πως θα αποκλιμακωθεί σύντομα δεδομένων των εκτιμήσεων για αύξηση των εσόδων.
Σε όρους δυναμικότητας του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων σημειώθηκε πως με την επικείμενη ολοκλήρωση των έργων στο δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ η συνολική δυναμικότητα του Πειραιά θα ανέβει στα 7,2 εκατομμύρια TEU, καθιστώντας τον υποψήφιο να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου σε όρους διακίνησης τα αμέσως επόμενα χρόνια. Να σημειωθεί πως ο Πειραιώς είναι ήδη το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό λιμάνι σε όρους διακίνησης επιβατών.
Πηγή: Καθημερινή