Τις καινοτόμες τάσεις του λιανικού εμπορίου, τις προβλέψεις για το 2015 αλλά και τις στρατηγικές των λιανέμπορων ως προς τον κλάδο εξετάζει η 18η ετήσια έκθεση της Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL) με τίτλο «Παγκόσμιες Δυνάμεις του Λιανικού Εμπορίου για το 2015».
Αναλυτικότερα, η Deloitte παρέχει ελεγκτικές, φορολογικές, συμβουλευτικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες σε πελάτες του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα όλων των κλάδων.
Η Deloitte της Ελλάδας είναι μέλος της Deloitte Touche Tohmatsu Limited. Η DTTL (επίσης αναφερόμενη ως «Deloitte Global») δεν παρέχει υπηρεσίες σε πελάτες. Στην Ελλάδα υπάρχουν: η «Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός και Καμπάνης Α.Ε.» που παρέχει ελεγκτικές υπηρεσίες, η «Deloitte Business Solutions Χατζηπαύλου Σοφιανός και Καμπάνης Α.Ε.» χρηματοοικονομικές φορολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες και η «Deloitte Accounting Compliance & Reporting Services A.E» που προσφέρει λογιστικές υπηρεσίες.
Με ένα παγκοσμίως διασυνδεμένο δίκτυο εταιριών μελών σε περισσότερες από 150 χώρες και περιοχές, η Deloitte προσφέρει παγκόσμιας κλάσης δυνατότητες και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, παρέχοντας την πληροφόρηση που χρειάζονται για να αντεπεξέλθουν στις πιο πολύπλοκες προκλήσεις.
Η έκθεση αυτή πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη STORES Media και ο στόχος της είναι να εντοπίσει τις 250 μεγαλύτερες εταιρίες λιανικού εμπορίου παγκοσμίως.
Μεταξύ άλλων οι κορυφαίες τάσεις του λιανεμπορίου για το 2015 είναι οι παρακάτω:
Το ταξιδιωτικό λιανικό εμπόριο. Ο διεθνής τουρισμός πρόκειται να αυξηθεί περισσότερο από τις προβλεπόμενες προσδοκίες. Ωστόσο δεν σταματάνε οι γεωπολιτικές και οικονομικές προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα οι διευρυνόμενες μεσαίες τάξεις των αναπτυσσόμενων οικονομιών ταξιδεύουν σε διάφορες πρωτεύουσες με αποτέλεσμα να ενισχύονται οι λιανικές πωλήσεις.
Εν συνεχεία ακολουθεί το λιανικό εμπόριο μέσω κινητών. Το λιανικό εμπόριο μέσω κινητών αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται επιθετικά. Το 65% του παγκόσμιου πληθυσμού θα χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο μέχρι το 2015, ενώ υπολογίζεται ότι το 83% της χρήσης του διαδικτύου θα πραγματοποιείται μέσω κινητών συσκευών.
Ακόμη το ταχύτερο λιανικό εμπόριο. Η ταχύτητα συνεχίζει να παραμένει μια σημαντική τάση στο λιανεμπόριο. Αυτή περιλαμβάνει: τη «γρήγορη μόδα» (να έρχονται στα καταστήματα τα είδη που παρουσιάζονται σε επιδείξεις μόδας όσο το δυνατό γρηγορότερα), προϊόντα περιορισμένης χρονικής διαθεσιμότητας και γρήγορες πωλήσεις για την ενθάρρυνση άμεσων αγορών, pop-up εγκαταστάσεις για τη γρήγορη παρουσίαση προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά και την καλύτερη προβολή τους και αυτοεξυπηρετούμενα ταμεία και περίπτερα για τον περιορισμό ή την εξάλειψη του χρόνου αναμονής. Το 2015, το λιανεμπόριο προβλέπεται να γίνει ακόμα πιο γρήγορο ώστε να ικανοποιήσει τις επιθυμίες των καταναλωτών.
Ωστόσο το λιανικό εμπόριο πλέον δεν αφορά μόνο το προϊόν, αλλά και την εμπειρία αγοράς. Οι λιανέμποροι θα συνεχίσουν να εξερευνούν καινοτόμους τρόπους για τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας των καταναλωτών μέσω εκστρατειών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φεστιβάλ, επιδείξεων μόδας και διαδραστικών οθονών.
Εξίσου σημαντικό είναι και το καινοτόμο λιανικό εμπόριο. Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου θα συνεχίσει να επηρεάζεται από τις νέες τεχνολογίες και τον καινοτόμο ανταγωνισμό. Πολύ πιθανό είναι οι περισσότεροι λιανέμποροι να υιοθετήσουν καινοτόμες πρακτικές.
Τέλος την δική του άποψη εξέφρασε ο επικεφαλής της Deloitte Ελλάδος (CEO και Consumer Business), Δημήτρης Κουτσόπουλος λέγοντας ότι: «ο κλάδος του λιανικού εμπορίου διανύει μια σημαντική περίοδο αλλαγής. Η ταχύτητα της καινοτομίας και οι συνεχείς επιρροές που γίνονται αισθητές σε ολόκληρο τον κλάδο θα συνεχιστούν, καθώς οι απαιτήσεις των πελατών ολοένα και αυξάνονται». «Προκειμένου να επιτύχουν σε αυτό το περιβάλλον, οι λιανέμποροι θα πρέπει να ανταποκρίνονται γρήγορα στις απειλές και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην αγορά διασφαλίζοντας ότι μπορούν να εφαρμόσουν ταχύτατα τις δικές τους καινοτομίες», τόνισε. Και διευκρίνισε ότι: «αυτό θα απαιτήσει μια συνδυαστική στρατηγική, ικανότητες, και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, με γνώμονα πάντα τις τάσεις που ανακύπτουν από τα δεδομένα της αγοράς».