Σημαντική βελτίωση κατά 17,8% εμφάνισε στα αποτελέσματα EBITDA το πρώτο τρίμηνο του 2015 ο Όμιλος Creta Farms που παράλληλα είδε αντίστοιχη αύξηση, της τάξεως του 16% στις πωλήσεις, οι οποίες ανήλθαν σε 23,8 εκ. ευρώ έναντι 20,5 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2014.
Ειδικότερα, το EBITDA ανήλθε σε 2,5εκ. ευρώ έναντι 2 εκ. ευρώ.
Στην ενίσχυση των πωλήσεων συνέβαλε σημαντικά η συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς της εταιρείας που ανήλθε σε 26% τον Μάρτιο 2015, ενισχύοντας την ηγετική της θέση. Αξίζει να σημειωθεί πως η κατηγορία των αλλαντικών παρουσίασε ανάπτυξη που κυμαίνεται στο 3% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2014.
Σημαντικός μοχλός ανάπτυξης, σύμφωνα με την εταιρεία, παραμένει η καινοτόμα σειρά προϊόντων «ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ» που συνεχίζει να καταγράφει δυναμική παρουσία στην αγορά καθώς και η δημιουργία νέας σειράς προϊόντων, με πιο σημαντικό το «ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ κοτόπουλο ψητό».
Παράλληλα, η θετική προϊοντική μίξη, που προήλθε από τα νέα προϊόντα και την καινοτόμα σειρά «ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ», παρουσίασε σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς κατά 7% σε σχέση με πέρυσι αγγίζοντας συνολικά το 14% στο σύνολο της κατηγορίας.
Τα μεικτά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 9,4 εκ. ευρώ έναντι 7,9 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση +17,9%, αντιπροσωπεύοντας περιθώριο 39,3%, έναντι περιθωρίου 38,7% την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η αύξηση της κερδοφορίας κατά 60 bps προήλθε κυρίως από την αύξηση της παραγωγικότητας και βελτιστοποίησης της δυναμικότητας της παραγωγής καθώς και την αποτελεσματικότερη διαχείριση των στοιχείων κόστους.
Το EBITDA του Ομίλου ανήλθε σε 2,4 εκ. ευρώ έναντι 1,9 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση +28%, και αντιπροσωπεύοντας περιθώριο 9,9% σε σχέση με 9% την αντίστοιχη περσινή περίοδο, βελτιωμένο κατά 90 μονάδες βάσης.
Τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου (EBIT) ανήλθαν σε 1,2 εκατ. ευρώ έναντι 620.000 ευρώ το προηγούμενο έτος.
Οι λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 11,8% κυρίως λόγω αυξημένων εξόδων προβολής, προώθησης και πωλήσεων υποστηρίζοντας την αύξηση του κύκλου εργασιών.
Τα χρηματοοικονομικά έξοδα της περιόδου εμφανίζονται μειωμένα κατά 16,2% ανερχόμενα σε 1,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο του 2014 ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης των δανείων που επετεύχθη κατά το β’ εξάμηνο 2014.
Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν ο δείκτης ΕΒΙΤDA/Χρηματοοικονομικά ο οποίος ανήλθε στο 1,21 από 0,79 την περσινή χρονιά, κυρίως λόγω της αναδιάρθρωσης του δανεισμού που είχε θετική επίπτωση στο χρηματοοικονομικό κόστος, και της βελτίωσης των οικονομικών μεγεθών.
Σε διεθνές επίπεδο, η συμφωνία με την εταιρεία Primo Meats συνεχίζει να εξελίσσεται για τη σειρά προϊόντων “Oliving by Hans” επιτυγχάνοντας επίπεδο διανομής 1.700 σημείων πώλησης (Woolworths Supermarket, Coles Supermarkets) και μερίδιο αγοράς 3%.
Στην Ισπανία κατά το α’ τρίμηνο 2015 οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 45% σε σχέση με την συγκρίσιμη περίοδο πέρυσι.
Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 23,8 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 16,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ενώ τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 9,4 εκ. ευρώ, με το σχετικό περιθώριο να διαμορφώνεται σε 39,5%.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι μετά από την αναδιάρθρωση των κοινοπραξιών και των μη κερδοφόρων δραστηριοτήτων η εταιρεία κατάφερε να πετύχει τον στόχο της και να συγκλίνει τα αποτελέσματα του ομίλου με αυτά της μητρικής καθώς και την κερδοφορία της και να επικεντρωθεί στη νέα στρατηγική κερδοφόρου ανάπτυξης σε τοπικό επίπεδο καθώς και στις διεθνή
δραστηριότητες της.
Το EBITDA ανήλθε σε 2,5εκ. ευρώ έναντι 2 εκ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 17,8% με το σχετικό περιθώριο να ανέρχεται σε 10,3%.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο Εμμανουήλ Δομαζάκης, Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε:
«Τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου του έτους, που είναι παραδοσιακά ένα αδύναμο τρίμηνο για την εταιρεία μας, αντικατοπτρίζουν την νέα επιτυχή στρατηγική μας σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.
Στην Ελλάδα διευρύναμε το μερίδιο αγοράς μας ενώ προχωρήσαμε και με το λανσάρισμα νέων προϊόντων ενισχύοντας σημαντικά την προϊοντική μας γκάμα και ικανοποιώντας παράλληλα μια ακόμα μεγαλύτερη ομάδα καταναλωτών.
Σε διεθνές επίπεδο δραστηριότητα μας στην Αυστραλία μέσω της Primo Smallgoods συνεχίζεται με μεγάλη επιτυχία ενώ κερδίσαμε μερίδιο αγοράς 3% μέσα σε λίγους μήνες από το
λανσάρισμα των προϊόντων μας.
Επίσης πρόσθεσε ότι: «Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες συνεχίσαμε να επενδύουμε στην έρευνα και ανάπτυξη πιστεύοντας ότι με την προσήλωση στους στόχους μας για κερδοφόρα ανάπτυξη σε τοπικό και διεθνές επίπεδο θα καταφέρουμε να συνεχίσουμε να αυξάνουμε τα μεγέθη μας βελτιστοποιώντας παράλληλα τις προοπτικές».