Βελτίωση εμφάνισαν οι πωλήσεις της Coca Cola HBC στο α΄ τρίμηνο του 2015, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις να ανέρχονται στα 1.353,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,7% από τα 1.331,1 εκατ. του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο διαμορφώθηκαν στα 3,08 ευρώ από 3,25 ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2014, μειωμένα κατά 5,2%, ενώ σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση δεν παρουσίασαν μεταβολή.
Σε ό,τι αφορά τον όγκο των πωλήσεων, κατέγραψε άνοδο 7,2% και διαμορφώθηκε στα 439 εκατ. κιβώτια από 409,6 εκατ. κιβώτια το α΄ τρίμηνο του 2014.
Ο κ. Δημήτρης Λόης, διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC AG, σχολίασε: «Σε αυτό το τρίμηνο καταγράφηκε ικανοποιητική αύξηση των πωλήσεών μας, ανάλογη των προσδοκιών μας. Τόσο τα σχέδια που υλοποιήσαμε για τη σταθεροποίηση των όγκων πωλήσεων στην Ευρώπη, όσο και η τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόσαμε με στόχο τη μείωση του αντικτύπου των δυσμενών συναλλαγματικών ισοτιμιών σε συγκεκριμένες αναδυόμενες αγορές, ήταν αποτελεσματικά. Παρά το γεγονός ότι αναμένουμε πως το κλίμα αβεβαιότητας θα συνεχιστεί σε κάποιο βαθμό, οι πρωτοβουλίες που αναλάβαμε για να μειώσουμε τον πιθανό αντίκτυπο τυχόν αρνητικών εξελίξεων αποδείχθηκαν επιτυχείς και τα αποτελέσματα του τριμήνου είναι ενθαρρυντικά».
Σύμφωνα με την εταιρία, στο πρώτο τρίμηνο του έτους, οι εμπορικές συνθήκες στις αγορές όπου δραστηριοποιείται εξελίχθηκαν εν πολλοίς σύμφωνα με τις προσδοκίες της. Παρά το γεγονός ότι συγκεκριμένες χώρες δείχνουν κάποια σημάδια βελτίωσης, παράγοντες όπως η συνεχιζόμενη μεταβλητότητα των αγορών νομισμάτων και πετρελαίου, οι πολιτικές αναταραχές σε κάποιες χώρες και η επί τα χείρω αναθεώρηση της αύξησης του ΑΕΠ παγκοσμίως από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο συνεχίζουν να ενισχύουν την αβεβαιότητα.
Ωστόσο, η εταιρία σημειώνει ότι οι πρωτοβουλίες της για σταθεροποίηση των πωλήσεων των προϊόντων και για επιστροφή στην ανάπτυξη αποδίδουν αποτελέσματα. Συνολικά, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 7,2% στη διάρκεια του τριμήνου ενώ το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι είχε καταγράψει πτώση 4%. Στην αύξηση αυτή συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό οι τέσσερις επιπλέον ημέρες πωλήσεων -που αντιστοιχούν σε μόλις κάτω από 6 ποσοστιαίες μονάδες της αύξησης στο τρίμηνο- και η χρονική συγκυρία του Πάσχα στις καθολικές χώρες.
Οι πρωτοβουλίες αύξησης των τιμών των προϊόντων στις αναδυόμενες αγορές με σκοπό την αντιστάθμιση του αρνητικού αντικτύπου των συναλλαγματικών ισοτιμιών σε συνδυασμό με την υλοποίηση μιας στρατηγικής προσιτών τιμών στις ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές οδήγησαν, σε γενικές γραμμές, σε σταθερά καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση για το τρίμηνο. Παρά την κατά περίπου 5% αρνητική επίδραση των συναλλαγματικών μεταβολών, η εταιρία πέτυχε αύξηση 1,7% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.
Ανεπτυγμένες αγορές
Ο όγκος πωλήσεων στις ανεπτυγμένες αγορές αυξήθηκε 3,4% στη διάρκεια του τριμήνου σε σύγκριση με την πτώση 7,5% του αντίστοιχου τριμήνου πέρυσι. Οι τέσσερις επιπλέον ημέρες πωλήσεων και η συγκυρία του Πάσχα στις καθολικές χώρες συνέβαλαν στην προαναφερθείσα αύξηση. Η υποχώρηση της πτώσης του όγκου πωλήσεων, σε συγκρίσιμη βάση, στις συγκεκριμένες αγορές είναι ενθαρρυντικό σημάδι. Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών καταγράφηκαν υψηλές επιδόσεις σε όλα τα προϊόντα, ενισχυόμενες από τη διψήφια αύξηση των πωλήσεων της Coke Zero.
Στην Ιταλία ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό μετά τη μικρή διψήφια πτώση το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η πτώση του όγκου πωλήσεων στη χώρα περιορίστηκε σε συγκρίσιμη βάση, λαμβάνοντας δηλαδή υπόψη τις τέσσερις επιπλέον ημέρες πωλήσεων και τη χρονική συγκυρία του Πάσχα. Οι θετικές επιδόσεις στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, που καταγράφηκαν χάρη στις πρωτοβουλίες της εταιρίας να διαθέτει το κατάλληλο σήμα, στην κατάλληλη συσκευασία, στην κατάλληλη τιμή, για το κατάλληλο κανάλι διανομής, αντιστάθμισαν τη μείωση των πωλήσεων στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών.
Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα διατήρησε την ανοδική του πορεία σημειώνοντας αύξηση κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό (συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων επιπλέον ημερών πωλήσεων) ενισχύοντας τις ήδη θετικές επιδόσεις του αντίστοιχου τριμήνου πέρυσι. Στην κατηγορία των χυμών και των εμφιαλωμένων νερών καταγράφηκαν θετικές επιδόσεις με τον όγκο πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών να παραμένει σταθερός. Η εταιρία είναι συγκρατημένη για την πορεία των αποτελεσμάτων στην Ελλάδα, καθώς η προσδοκία για αύξηση του ΑΕΠ μέσα στο 2015 επισκιάζεται από ένα δύσκολο πολιτικοοικονομικό περιβάλλον.
Στην Αυστρία και στην Ελβετία οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν μετά τις χαμηλές επιδόσεις του αντίστοιχου τριμήνου πέρυσι. Στην Ελβετία σημειώθηκαν καλύτερες επιδόσεις με αύξηση στον όγκο πωλήσεων κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, ενισχυόμενες από προωθητικές ενέργειες στο οργανωμένο εμπόριο.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν συνολικά 5,1% στις συγκεκριμένες αγορές ως αποτέλεσμα της αύξησης του όγκου πωλήσεων και της ενίσχυσης των νομισμάτων, κατά κύριο λόγο του ελβετικού φράγκου. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατέγραψαν πτώση 1,9% λόγω του συνδυασμού της αποπληθωριστικής πίεσης, του μη ευνοϊκού μίγματος τιμών, κατηγορίας προϊόντων και δικτύων διανομής καθώς και των προσπαθειών να παραμείνουν οι τιμές των προϊόντων, ειδικά στην Ελλάδα, σε προσιτά επίπεδα.
Αναπτυσσόμενες αγορές
Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκε κατά 13,7%, μετά την πτώση 8,9% το περσινό τρίμηνο. Η αύξηση αυτή αντικατοπτρίζει τη θετική δυναμική σε όλες τις χώρες αυτού του τομέα, και ιδιαίτερα στην Πολωνία και στη Δημοκρατία της Τσεχίας, όπου η Coca Cola HBC αναπτύσσεται ξεκινώντας από πιο υγιή βάση μετά και τον εξορθολογισμό των διαθέσιμων προς πώληση συσκευασιών στο οργανωμένο εμπόριο τους τελευταίους 12-18 μήνες. Η αύξηση της κατανάλωσης και τα χαμηλά ποσοστά της ανεργίας αποτελούν εξίσου ενθαρρυντικά σημάδια, παρά το γεγονός ότι οι αποπληθωριστικές πιέσεις δυσχεραίνουν τις πρωτοβουλίες αύξησης των τιμών των προϊόντων της εταιρίας στην περιοχή.
Ο όγκος πωλήσεων στην Πολωνία αυξήθηκε σε ποσοστό κοντά στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% μετά την υψηλή μονοψήφια πτώση το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Οι θετικές επιδόσεις οφείλονταν κατά κύριο λόγο στο οργανωμένο εμπόριο, με ισχυρή αύξηση των πωλήσεων στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, των εμφιαλωμένων νερών και των ποτών ενέργειας. Η συνεχιζόμενη βελτίωση των οικονομικών συνθηκών στη χώρα σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη συγκριτική βάση αναμένεται να στηρίξει την ανάπτυξη για το υπόλοιπο του έτους.
Παράλληλα, η επιχείρηση στη Δημοκρατία της Τσεχίας επέδειξε θετικές τάσεις ανάπτυξης, κυρίως στο οργανωμένο εμπόριο, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά ποσοστό κοντά στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%. Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται, κατά πρώτο λόγο, στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών και, κατά δεύτερο λόγο, στην κατηγορία των χυμών και του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού.
Οι εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες κατά τη διάρκεια του Πάσχα οδήγησαν σε αύξηση του όγκου πωλήσεων στην Ουγγαρία όπου καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά ποσοστό κοντά στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%. Διατηρήθηκε η θετική πορεία κάθε κατηγορίας, με την κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών να είναι ο βασικός κινητήριος μοχλός της μεγάλης αύξησης των πωλήσεων, βοηθούμενη από την κυκλοφορία της νέας συσκευασίας του 1,25l. Η συμβολή των κατηγοριών ποτών ενέργειας και χυμών στη θετική πορεία ήταν επίσης σημαντική.
Ως αποτέλεσμα της παραπάνω αύξησης του όγκου πωλήσεων, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν 11,4% στο τρίμηνο. Η αύξηση αυτή αντισταθμίστηκε εν μέρει από την πτώση 2,7% στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, απόρροια ενός συνδυασμού αποπληθωριστικής πίεσης στην περιοχή και του μη ευνοϊκού μείγματος συσκευασίας και δικτύων διανομής.
Αναδυόμενες αγορές
Ο όγκος πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκε κατά 7,4% στη διάρκεια του τριμήνου μετά τις σταθερές επιδόσεις του αντίστοιχου τριμήνου πέρυσι. Οι καλές επιδόσεις σε Νιγηρία και Ρουμανία σε όλες τις κατηγορίες και οι εξαιρετικές επιδόσεις στην κατηγορία των χυμών σε όλο τον τομέα δραστηριοποίησης υπεραντιστάθμισαν την πτώση του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών στη Ρωσία εν μέσω δυσχερών μακροοικονομικών συνθηκών. Όλες οι άλλες αγορές του συγκεκριμένου τομέα δραστηριοποίησης παρουσίασαν ικανοποιητική αύξηση του όγκου πωλήσεων.
Ο όγκος πωλήσεων στη Ρωσία (συμπεριλαμβανομένης της επίδρασης των επιπλέον ημερών πωλήσεων) ήταν εν πολλοίς σταθερός στο πρώτο τρίμηνο, συνεχίζοντας την υψηλή μονοψήφια αύξηση το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Οι εξαιρετικές επιδόσεις στην κατηγορία των χυμών, υποστηριζόμενες εν μέρει από την ένταξη του σήματος Moya Semya στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της εταιρίας, εξισορρόπησαν την πτώση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών εν μέσω ενός δύσκολου εμπορικού περιβάλλοντος.
Ο όγκος πωλήσεων στη Νιγηρία αυξήθηκε κατά ποσοστό κοντά στο άνω άκρο του εύρους 10-20%, υποστηριζόμενος εν μέρει από τη χαμηλή συγκριτική βάση του αντίστοιχου τριμήνου πέρυσι λόγω των προσωρινών δυσκολιών στον ανεφοδιασμό και στην υλοποίηση προωθητικών ενεργειών το 2014 σχετιζόμενων με την εφαρμογή της πλατφόρμας SAP Wave 2. Χάρη στην επιτυχημένη εκστρατεία «Μοιράσου μία Coke», την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας φιαλών PET και τη βελτιωμένη διαθεσιμότητα των προϊόντων, η επιχείρηση κατέγραψε πολύ καλές επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες σε ένα εποχικά σημαντικό τρίμηνο, επιστρέφοντας σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Ο όγκος πωλήσεων στη Ρουμανία αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό μετά τη μεγάλη μονοψήφια πτώση που είχε καταγραφεί το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της εταιρίας καταγράφηκαν καλές επιδόσεις χάρη στην υποστήριξη του οργανωμένου εμπορίου και στην κυκλοφορία της νέας συσκευασίας ανθρακούχων αναψυκτικών του 1,25l. Το σήμα Cappy Pulpy συνεχίζει την ανοδική του πορεία παραμένοντας η κινητήριος δύναμη για τις καλές επιδόσεις στην κατηγορία των χυμών.
Τα συνολικά καθαρά έσοδα από πωλήσεις στον τομέα αυτόν υποχώρησαν 4,6% στο πρώτο τρίμηνο. Τα βελτιωμένα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση -σε άνοδο κατά 4,1% ως αποτέλεσμα της στρατηγικής για υλοποίηση πρωτοβουλιών αύξησης στις τιμές των προϊόντων σε περιοχές που επηρεάζονται αρνητικά από τις δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες- υπεραντισταθμίστηκαν από τον αντίκτυπο των δυσμενών συναλλαγματικών μεταβολών.
Όπως αναφέρει η εταιρία, κατά την πρακτική του Ηνωμένου Βασιλείου, με ισχύ από το α΄ τρίμηνο του 2015, θα δημοσιεύει εξαμηνιαίες και ετήσιες εκθέσεις και τριμηνιαίες συνοπτικές ενημερώσεις συναλλαγών για το α΄ και το γ΄ τρίμηνο κάθε έτους.