Ευνοϊκή ρύθμιση για το μελλοντικό αγοραστή του λιμανιού του Πειραιά, με την οποία δίνεται και τέλος στις οικονομικές διεκδικήσεις των παραλιμένιων δήμων από τον ΟΛΠ, χαρακτηρίζει σε δηλώσεις του προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χ. Βρεττάκος, το άρθρο 13 του πολυνομοσχεδίου που έχει κατατεθεί στη Βουλή, με τα προαπαιτούμενα μέτρα, που απορρέουν από τη συμφωνία κυβέρνησης-δανειστών.
Ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, έχει υποστηρίξει ότι ο δήμος θα χάσει 6 εκατομμύρια ευρώ από τη νέα ρύθμιση, που περιλαμβάνεται στο σχετικό άρθρο και έχει αναδρομική ισχύ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς που είναι εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο, δεν μπορούσε έως τώρα να λάβει φορολογική ενημερότητα, καθώς παραλιμένιοι δήμοι είχαν προχωρήσει σε βεβαιωμένες «υποτιθέμενες» – σύμφωνα με τον Οργανισμό – οφειλές προς την εφορία, και για την ανατροπή των οποίων, ο ΟΛΠ είναι άγνωστο αν είχε κινήσει έως τώρα όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες.
Αυτό δημιουργούσε νέα δεδομένα, καθώς αν δεν υπήρχε νομοθετική ρύθμιση για το θέμα, τότε ο νέος αγοραστής για το λιμάνι του Πειραιά θα έπρεπε να καταβάλει τα οφειλόμενα, που σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ανέρχονται από τις διεκδικήσεις των όμορων δήμων προς τον ΟΛΠ, στα 140 εκατ. ευρώ περίπου.
Με τη νέα ρύθμιση, οι δήμοι, ακόμα και αν υπάρχουν τελεσίδικες αποφάσεις, δεν μπορούν να διεκδικήσουν τα χρήματα, ενώ δεν είναι δυνατόν να επιβληθούν και ανταποδοτικά τέλη στην εκτέλεση έργου από το νέο ιδιοκτήτη με σύμβαση παραχώρησης.
Αναφορικά με τη διαβούλευση της νέας σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΠ, αυτή αφορά μόνο το βασικό μέτοχο που είναι το ΤΑΙΠΕΔ, και αναμένεται μετά την ολοκλήρωσή της και τις επιμέρους τροποποιήσεις της, να παρουσιαστεί στους μετόχους της Οργανισμού.
Αυτό που εξακολουθεί να προβληματίζει είναι το θέμα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, που σύμφωνα με πληροφορίες θα οριοθετηθεί και θα δοθεί έναντι μηνιαίου ενοικίου προς τους εργολάβους, αλλά και το θέμα του πορθμείου Σαλαμίνας, το οποίο επίσης παραχωρείται στον επενδυτή με βάση το σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης.
Οι φορείς του Πειραιά λένε ότι ετησίως ο τζίρος αγγίζει τα 600.000 ευρώ και εκφράζουν φόβους πως ο ιδιώτης ενδεχομένως να αλλάξει την τιμολογιακή πολιτική.