Στη Δικαιοσύνη προσέφυγε ο Γιώργος Μπόμπολας κατά του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρου Βενιάμη.
Της ΑΝΝΑΣ ΚΑΝΔΥΛΗ
Τον ερχόμενο Δεκέμβριο θα συζητηθεί στο δικαστήριο η αγωγή-«μαμούθ» του Γιώργου Μπόμπολα κατά του Θεόδωρου Βενιάμη, με την οποία ο γνωστός επιχειρηματίας ζητά από τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αποζημίωση 28.090.948 ευρώ, κατηγορώντας τον για απάτη.
Της αγωγής είχε προηγηθεί πριν από περίπου ένα χρόνο εξώδικο που είχε στείλει ο κ. Μπόμπολας στην άλλη πλευρά, διεκδικώντας πάνω από 28 εκατ. ευρώ, τα οποία κατέβαλε στον Θ. Βενιάμη για τη ναυπήγηση και εκμετάλλευση έξι πλοίων ξηρού φορτίου.
Μια πολλά υποσχόμενη επένδυση, όπως του είπε στην αρχή της συνεργασίας τους ο εφοπλιστής, αλλά όχι και για τις δύο πλευρές, όπως προέκυψε εκ του αποτελέσματος.
«Αυτό που μου απέκρυψε επιμελώς ήταν ότι το εν λόγω επιχειρηματικό εγχείρημα είχε σχεδιαστεί εξαρχής έτσι, ώστε να είναι μεν ιδιαίτερα επωφελές, αλλά αποκλειστικά και μόνον για εκείνον, ενώ για εμένα θα συνεπαγόταν μόνο έξοδα και ζημία», αναφέρει χαρακτηριστικά στην αγωγή του ο Γ. Μπόμπολας.
Ο εφοπλιστής αρνείται να του επιστρέψει τα χρήματα και, μάλιστα, στο εξώδικο που του είχε στείλει ο κ. Μπόμπολας στις 23/10/2020 απάντησε ότι όχι μόνο θα πρέπει να ανακαλέσει αυτό, αλλά και να του ζητήσει και συγγνώμη.
«Τον εμπιστεύθηκα»
Η συνεργασία μεταξύ του Γ. Μπόμπολα -γνωστού ως ενός από τα κορυφαία ονόματα στον ελληνικό κλάδο των κατασκευών, αλλά και για τη δραστηριότητά του ως εκδότη και μετόχου σε τηλεοπτικά ΜΜΕ- και του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμη, ξεκίνησε το 2007.
«Τον εμπιστεύθηκα και με έπεισε να συμμετάσχω ως επενδυτής σε ένα, κατ’ αυτόν, πολύ συμφέρον επιχειρηματικό εγχείρημα ναυπήγησης και εκμετάλλευσης τεσσάρων πλοίων ξηρού φορτίου σε πολύ καλές, κατά την άποψή του, τιμές, υπό τον αναγκαίο όρο ότι η πλήρης διαχείριση, τεχνική και εμπορική, των ως άνω πλοίων θα ανατίθετο αποκλειστικά στη δική του εταιρεία, Golden Union Shipping CO SA… Συστάθηκαν τέσσερις πλοιοκτήτριες εταιρείες για κάθε πλοίο ξεχωριστά.
Σύμφωνα με τις υποδείξεις του Θεόδωρου Βενιάμη, συμμετείχα σε κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία σε ποσοστό 50% μέσω εταιρειών χαρτοφυλακίου (holding) συμφερόντων μου». Από το 2010 ξεκίνησαν να συνάπτονται οι συμβάσεις διαχείρισης των παραπάνω τεσσάρων πλοίων μεταξύ της Golden Union Shipping CO SA και εκάστης των τεσσάρων πλοιοκτητριών εταιρειών.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, η αμοιβή της διαχειρίστριας εταιρείας ανερχόταν για το κάθε πλοίο κατ’ αρχάς στο πάγιο ποσό των 185.000 ευρώ ετησίως, ενώ προέβλεπε ότι η διαχειρίστρια θα ελάμβανε επιπλέον και μια σειρά άλλων προμηθειών, όπως για ναυλώσεις, αγοραπωλησίες, ασφαλίσεις κλπ.
Όπως σημειώνει ο κ. Μπόμπολας, «…όλες οι συμβάσεις για την επίβλεψη της ναυπήγησης όλων των πλοίων, δηλαδή και των τεσσάρων που προανέφερα και των δύο που αναφέρω στη συνέχεια, καταρτίστηκαν χωρίς να γίνει κάποια διαπραγμάτευση τιμών μεταξύ εμού και του Θεόδωρου Βενιάμη, καθώς του είχα απόλυτη εμπιστοσύνη, διότι δεν ήμασταν δύο αντισυμβαλλόμενοι με αντίθετα συμφέροντα που επιδιώκουν να κερδοσκοπήσουν ο ένας σε βάρος του άλλου, αλλά ήμασταν δύο συνέταιροι-σύμμαχοι στην κοινή επιχειρηματική προσπάθεια όπου τα κέρδη θα τα μοιραζόμασταν σε ίσα μέρη και, συνεπώς, μου ήταν αδιανόητο ότι ο Θεόδωρος Βενιάμης θα προσπαθούσε να κερδοσκοπήσει εις βάρος μου χρησιμοποιώντας ως κάλυψη τις χρεώσεις των συμβάσεων διαχείρισης, τόσο κατά τη φάση της ναυπήγησης όσο και κατά τη φάση της εκμετάλλευσης».
Μετά την παράδοση των τεσσάρων πλοίων και την έναρξη της εμπορικής εκμετάλλευσης, κατά την περίοδο 2010-2016, ενώ ο Θ. Βενιάμης, όπως σημειώνει ο κ. Μπόμπολας, ήταν ιδιαίτερα σχολαστικός με τις χρεώσεις των υπέρογκων αμοιβών που εισέπραττε ανά πλοίο και ανά έτος, «παρουσίαζε ζημιογόνες χρήσεις και με παρακαλούσε να συνεισφέρω περισσότερα χρήματα, για να “μη χαθεί η σπουδαία αυτή επιχειρηματική προσπάθεια” που είχε σχεδιάσει με μοναδικό σκοπό τον πλουτισμό του εις βάρος μου…
Διαβάστε εδώ κι εδώ το δημοσίευμα της Realnews