Quantcast
Μπίτσιος (ΣΕΒ): Ο Κώδικας Δεοντολογίας βοηθά τις επιχειρήσεις για το ποιες πρακτικές οφείλουν να αποφεύγουν - enikonomia.gr
share

Μπίτσιος (ΣΕΒ): Ο Κώδικας Δεοντολογίας βοηθά τις επιχειρήσεις για το ποιες πρακτικές οφείλουν να αποφεύγουν

δημοσιεύτηκε:

Εκ μέρους του ΣΕΒ, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος Κωνσταντίνος
Μπίτσιος τοποθετήθηκε στην εκδήλωση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και
Προστασίας Καταναλωτή, με θέμα: «Ανάπτυξη στην ψηφιακή ενιαία αγορά – Η συμβολή
του Κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο», που πραγματοποιήθηκε στο
πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή.


Στην παρέμβασή του ο κ. Μπίτσιος, αφού τόνισε ότι ο ΣΕΒ
είναι υπέρμαχος των κανόνων αυτορρύθμισης και αυτοδέσμευσης των επιχειρήσεων,
σημείωσε ότι στο πνεύμα αυτό, χαιρετίζει την πρωτοβουλία του υπουργείου να
καταρτίσει έναν Κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, διακριτό από
τον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας, ευχόμενος να αποτελέσει θετικό σημείο
αναφοράς για το μέλλον. Πρόσθεσε δε, ότι ο Κώδικας αυτός, δεν είναι ένας
επιπλέον νόμος, δεν επιβάλει επιπλέον υποχρεώσεις και δεν προβλέπει
επιπρόσθετες κυρώσεις, αλλά βοηθά τις επιχειρήσεις να κατανοούν ποιες πρακτικές
οφείλουν να αποφεύγουν, μειώνοντας κατά αυτό τον τρόπο τη νομική αβεβαιότητα
που συνεπιφέρει υψηλά κόστη συμμόρφωσης.


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης:


«Κύριε Υπουργέ, Κύριε Γενικέ Γραμματέα,


Εκ μέρους του ΣΕΒ, σας ευχαριστώ για την πρόσκληση σας να
συμμετάσχω στη σημερινή εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Με έναυσμα την ομιλία του Προέδρου των
Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, John F. Kennedy, στο Αμερικανικό Κογκρέσο,
καθιερώθηκε το 1962, η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Από τότε, η ανάγκη για διαρκή ευαισθητοποίηση
για τα δικαιώματα των καταναλωτών δυναμώνει. Αυξάνουν οι επιλογές, τα είδη των
προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών και οι τεχνολογικές εξελίξεις. Η επίδραση
των τεχνολογικών εξελίξεων και οι ευκολίες που προσφέρουν στους καταναλωτές,
οδήγησαν σε μια κατακόρυφη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, γεγονός που το
διαφοροποιεί σημαντικά από το συμβατικό.
Η εξέλιξη αυτή, δημιουργεί νέα δεδομένα και για την ελληνική αγορά. Όπως
προκύπτει από τα στοιχεία του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου &
Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), το 2016, η αξία των διαδικτυακών αγορών
ξεπέρασε τα 4,5 δισ. Ευρώ. Τρεις στους δέκα Έλληνες συστηματικά πλέον,
χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο ή τον υπολογιστή τους για να συγκρίνουν
και να αποκτήσουν προϊόντα ή υπηρεσίες και για να ενημερωθούν για προσφορές και
χαμηλότερες τιμές. Για τις επιχειρήσεις,
όμως, το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι μόνον ένας πιο άμεσος τρόπος προσέλκυσης
του καταναλωτή. Είναι μια ακόμη δυνατότητα να αποκτήσουν φήμη και
αναγνωρισιμότητα εκτός συνόρων, επεκτείνοντας τις δραστηριότητες τους και
διευρύνοντας την πελατειακή τους βάση.


Για την Πολιτεία, η ευαισθητοποίηση σε θέματα προστασίας του
καταναλωτή είναι μεν αυτονόητη, ως έμπρακτη εκδήλωση της υπόστασης του κράτος
δικαίου, οφείλει, όμως, να καταλήγει σε απτά αποτελέσματα. Θέλω συνεπώς, να σας
συγχαρώ για την πρωτοβουλία σας να καταρτίσετε έναν Κώδικα Δεοντολογίας για το
Ηλεκτρονικό Εμπόριο διακριτό από τον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας. Είναι,
όμως σημαντικό, όταν θα αναμορφώσετε τον νόμο 2251 του 1994 για την Προστασία
του Καταναλωτή να μην επιβάλετε νέες ρυθμίσεις, οι οποίες θα απέχουν από τις, ήδη, καλές πρακτικές που έχουν διαμορφωθεί.
Δηλαδή, να μην πειράξετε τα καλώς
κείμενα. Να μην πάτε παραπέρα από τις συστάσεις του ΟΟΣΑ. Ο Κώδικας
Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, είναι ένα ουσιαστικό και πραγματικά
χρήσιμο εργαλείο που προσφέρετε στις επιχειρήσεις, στους καταναλωτές και στην
δημόσια διοίκηση. Με τον νέο Κώδικα είναι πλέον εφοδιασμένοι με όλα τα δυνατά
μέσα για την κατανόηση της λειτουργίας των κανόνων της αγοράς του ηλεκτρονικού
εμπορίου που τώρα πια, έχει μπει στη ζωή όλων μας. Ο ΣΕΒ είναι υπέρμαχος των κανόνων αυτορρύθμισης
και αυτοδέσμευσης των επιχειρήσεων. Χαιρετίζει συνεπώς, την πρωτοβουλία σας
αυτή και ελπίζει να την αγκαλιάσουν οι καταναλωτές και να την αναδείξουν οι
επιχειρήσεις σαν πρακτικό οδηγό της καθημερινότητάς τους. Ωστόσο, θα πρέπει να
τονίσουμε ότι ο Κώδικας αυτός, δεν είναι ένας επιπλέον νόμος, δεν επιβάλει
επιπλέον υποχρεώσεις και δεν προβλέπει επιπρόσθετες κυρώσεις. Αυτή εξάλλου, είναι και η φύση των απανταχού
«Κωδίκων Δεοντολογίας». Να μην επιβάλουν νέους κανόνες και πρόσθετες κυρώσεις
αλλά να περιγράφουν και να εξηγούν με εύληπτο και απλό τρόπο τους υπάρχοντες,
ώστε να γίνεται ευκολότερο στις επιχειρήσεις να κατανοούν ποιες πρακτικές
οφείλουν να αποφεύγουν. Να μειωθεί
δηλαδή, η νομική αβεβαιότητα που συνεπιφέρει υψηλά κόστη συμμόρφωσης.


Έχετε επίσης, την πρόθεση να τροποποιήσετε τους κανόνες
Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών. Η τροποποίηση έρχεται
σε συνέχεια της αρχικής θέσπισης των
κανόνων αυτών που ήρθαν να αντικαταστήσουν τον απαρχαιωμένο Αγορανομικό Κώδικα
και τις αγορανομικές διατάξεις. Η Πολιτεία αποδεικνύει με τις τροποποιήσεις αυτές, ότι είναι σε θέση
να κάνει σημαντικές τομές στη νομοθεσία σε όφελος της αγοράς και των
καταναλωτών. Είναι ένα θετικό βήμα. Ευχόμαστε,
η νέα σας πρωτοβουλία να επιτύχει τους στόχους που έχετε θέσει και να αποτελέσει
θετικό σημείο αναφοράς για το μέλλον, ώστε πάνω σε αυτήν να χτίζονται οι
επόμενες ενέργειες προστασίας του καταναλωτή στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού
εμπορίου.»


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.