Αρχίζουν έργα βελτίωσης του Σταθμού Λαρίσης

Μετά από πολλές παρεμβάσεις, καταγγελίες και πιέσεις διορθώνεται η απαράδεκτη εικόνας “εργοταξίου” που παρουσιάζει  ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της Αθήνας, γνωστός ως «Σταθμός Λαρίσης». Ο διαγωνισμός για την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης και ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνει και την αποπεράτωση των έργων του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας,  είναι σε διαγωνιστική διαδικασία. Τα έργα τα εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ ως ο φορέας υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων της χώρας.

Ανάδοχος των έργων είναι η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ και εφόσον δεν υπάρξουν προβλήματα, τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι.

Ένα από τα αγκάθια είναι η έλλειψη τοποθέτησης Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου και συνολικά διοίκησης. Αυτή τη χρονική περίοδο υπάρχει πρόεδρος και Δ.Σ, (ο κος Βαρελάς), ο οποίος όμως δεν μπορεί να υπογράψει σύμβαση τέτοιου ύψους καθώς δεν έχει σχετική αρμοδιότητα.

Ωστόσο ο χρόνος υπογραφής της σύμβασης είναι κρίσιμος καθώς, σύμφωνα με καταγγελίες υπαλλήλων, υπάρχουν συνεχείς φθορές και κλοπές στη ήδη εγκατεστημένη υποδομή που υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο την συνολική εκτίμηση του κόστους του έργου (που έχει υπολογιστεί σε 22,7εκ.ευρώ χωρίς ΦΠΑ) αλλά και του φυσικού αντικειμένου του έργου.

 

Ποια έργα θα γίνουν

 

Για τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας που σήμερα η εικόνα μόνο κολακευτική δεν είναι περιλαμβάνονται οι εργασίες για την ολοκλήρωση των ημιτελών τριών νέων αποβαθρών και των πέντε νέων σιδηροδρομικών γραμμών του Σ.Σ Αθηνών οι οποίες είχαν κατασκευαστεί με την προηγούμενη εργολαβία.

Θα κατασκευαστούν επιτέλους, κυλιόμενες σκάλες αλλά και ανελκυστήρες για την διακίνηση των επιβατών. Θα εγκατασταθεί νέος ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός (ηλεκτροφωτισμός, ανελκυστήρες, αντλιοστάσια κ.α). Μέσα στο έργο και πέριξη του σταθμού έχει προβλεφθεί η απαραίτητη αναμόρφωση του κυκλοφοριακού ιστού της γύρω περιοχής του σταθμού με την κατασκευή, έργων οδοποιίας, υδραυλικών έργων, έργων πρασίνου, καθαιρέσεων, αποκατάσταση εγκαταστάσεων και κτιρίων ώστε να παραδοθεί με την παρούσα εργολαβία ένα αυτοτελές και λειτουργικό έργο.

Σημαντικό επίσης είναι το γεγονός πως θα υπάρξει και “τακτοποίηση” και συμπλήρωση του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Σταθμού Ρουφ και εισόδου Σταθμού Αθηνών ώστε να ολοκληρωθεί το εν λόγω τμήμα με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή.

Στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα (η εργολαβία φτάνει μέχρι την έξοδο του σταθμού ΑΘΗΝΑ) θα ολοκληρωθεί η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, τοποθέτηση αντιθορυβικών πετασμάτων σε συγκεκριμένες θέσεις, ατασκευή έργων οδοποιίας, υδραυλικών έργων, καθαιρέσεων, έργων πρασίνου και περίφραξης της σιδηροδρομικής γραμμής κ.α

Exit mobile version