Ανοίγει ο δρόμος για την ανάπτυξη του δικτύου των υδροπλάνων

Της Εύας Οικονομάκη

 

Συνάντηση είχαν ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης με τη διοίκηση της Hellenic Seaplanes με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης προκειμένου να αναπτυχθεί ταχύτερα το δίκτυο των υδατοδρομίων στην Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, τέθηκαν επί τάπητος όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον νέο τομέα δραστηριότητας υδροπλάνων και συζητήθηκαν οι δυνατότητες συμβολής του νέου αυτού μέσου στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Ενα από τα κύρια θέματα συζήτησης ήταν η ανάπτυξη και δημιουργία των κατάλληλων υποδομών (υδατοδρόμια) σε όλη την Ελλάδα, έτσι ώστε να παρέχουν την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη στα υδροπλάνα.

Λύση στα προβλήματα σύνδεσης της κεντρικής Ελλάδας με την νησιωτική

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους, ενημέρωσε τον υπουργό αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο των υδροπλάνων, την μέχρι σήμερα πορεία και παρουσίασε τη στρατηγική ανάπτυξης της Hellenic Seaplanes, η οποία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ξένων και εγχώριων επενδυτών, με πιο πρόσφατη συμμετοχή στην επένδυση, της εταιρείας GlobiLed, της μεγαλύτερης εταιρείας στην Ελλάδα, φωτισμού «Led».

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης ανέφερε ότι έχουν ξεκινήσει συντονισμένα από τις διευθύνσεις του υπουργείου, ενέργειες για την δρομολόγηση όλων των διαδικασιών δημιουργίας υδατοδρομίων καθώς και εξάλειψη των γραφειοκρατικών εμποδίων. Χαρακτηριστικά σημείωσε: «Η ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομίων πρόκειται για ένα εγχείρημα εθνικής σημασίας, η διαμόρφωση και υλοποίηση αυτής της νέας εθνικής μεταφορικής υποδομής έχει ήδη ξεκινήσει και αποτελεί λύση στα προβλήματα της σύνδεσης των παράκτιων περιοχών της χώρας μας. Τα υδροπλάνα μπορούν να δώσουν ώθηση στα νησιά, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να κάνουν πιο εύκολη τη σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς», για να συμπληρώσει: «ως υπουργείο και ως κυβέρνηση στηρίζουμε όλες τις επενδυτικές πρωτοβουλίες στον τομέα των υδροπλάνων ο οποίος μπορεί να εξελιχθεί σε μοχλό ανάπτυξης για την Ελλάδα, καθώς τα οφέλη από τη λειτουργία τους είναι πολλαπλασιαστικά, οι προοπτικές ανάπτυξης τεράστιες και η επίδρασή τους εκτείνεται σε ευρύ φάσμα κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων».

 

Γραφειοκρατικά κωλύματα


Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα γραφειοκρατικά προβλήματα που εμποδίζουν την άμεση υλοποίηση της επένδυσης από τον Διευθυντή Ανάπτυξης Υδατοδρομίων, Δημήτρη Μουρίκη ο οποίος ανέφερε και το νομικό κενό που υπάρχει σήμερα για την δημιουργία υδατοδρομίων στις λίμνες.

Ο Ν. Χαραλάμπους ανέφερε ότι: «Η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων και ανάπτυξη συγκοινωνιών με υδροπλάνο στη Ελλάδα είναι πλέον δεδομένη και θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε όλους τους προορισμούς σε όλη την επικράτεια το συντομότερο δυνατό. Στην καλοκαιρινή περίοδος της φετινής χρονιάς δεν θα έχουμε πτήσεις με υδροπλάνα λόγο μη ύπαρξης δικτύου υδατοδρομίων. Μέχρι σήμερα έχει λάβει άδεια λειτουργίας μόνο το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας ενώ πάνω από 40 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται σε φάση αδειοδότησης και υλοποίησης που αν όλα πάνε καλά από το 2016 οι Ελληνες θα μπορούν να πετάνε σχεδόν παντού με υδροπλάνα. Στόχος της εταιρείας είναι η σύνδεση της κεντρικής Ελλάδας με την νησιωτική πετώντας από λιμάνι σε λιμάνι και αναπτύσσοντας συνεχώς νέους προορισμούς», επισημαίνοντας πως «τα υδροπλάνα θα αποτελέσουν ένα νέο αλλά και βασικό πυλώνα της συγκοινωνιακής συνέχειας του νησιωτικού μας χώρου. Η στήριξη του αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την αξιοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της χώρας μας».

Exit mobile version