Σε κερδοφόρα ρότα μπήκε το 2015 η ΑΝΕΚ, καθώς τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε κέρδη 0,6 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 17,8 εκατ. ευρώ το 2014.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ετήσια αποτελέσματα της εταιρείας, τα λοιπά βασικά οικονομικά μεγέθη της χρήσης 2015 διαμορφώθηκαν ως εξής:
Κύκλος Εργασιών
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το 2015 ανήλθε σε € 159,8 εκατ. έναντι € 169,5 εκατ. τη χρήση 2014. Τα έσοδα από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε € 65,7 εκατ. έναντι € 79,6 εκατ. την προηγούμενη χρήση και από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες εξωτερικού ανήλθαν σε € 85,8 εκατ. έναντι € 81,8 εκατ., ενώ τα έσοδα από λοιπές δραστηριότητες ανήλθαν σε € 8,3 εκατ. το 2015 έναντι € 8,0 εκατ. το 2014.
Μικτά Κέρδη
Μεγάλη βελτίωση παρουσίασαν τα ενοποιημένα μικτά κέρδη για τη χρήση 2015 τα οποία ανήλθαν σε € 42,6 εκατ. έναντι € 25,6 εκατ. το 2014. Το κόστος πωληθέντων διαμορφώθηκε σε € 117,2 εκατ. έναντι € 143,9 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Στη μείωση του λειτουργικού κόστους της χρήσης 2015 συνέβαλλε σημαντικά η πτώση των τιμών των καυσίμων.
EBITDA
Ο Όμιλος παρουσίασε κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ποσού € 29,6 εκατ. έναντι € 10,1 εκατ. το 2014. Η αξιοσημείωτη βελτίωση του EBITDA το 2015 οφείλεται, κυρίως, στην αύξηση των μικτών κερδών προ αποσβέσεων κατά € 17,4 εκατ. και στη μείωση των εξόδων διοίκησης και διάθεσης προ αποσβέσεων κατά € 2,3 εκατ. σε σχέση με το 2014.
Καθαρά Αποτελέσματα
Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της χρήσης 2015 διαμορφώθηκαν σε κέρδη € 0,6 εκατ. έναντι ζημιών € 17,8 εκατ. το 2014.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το 2015 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Εκτελώντας 14% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το 2015, σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 1,0 εκατομμύριο επιβάτες έναντι 1,4 εκατ. το 2014, 176 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 227 χιλ. το προηγούμενο έτος και 137 χιλ. φορτηγά έναντι 151 χιλ. Στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής τα πλοία του Ομίλου εκτέλεσαν συνδυασμένα δρομολόγια μέσω κοινοπραξίας με πλοία της “ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ”, ενώ στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα συνεχίστηκε η εκτέλεση δρομολογίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας. Τέλος, στο πλαίσιο της αποδοτικότερης διαχείρισης του στόλου, ένα πλοίο της Εταιρείας εκναυλώθηκε τη θερινή περίοδο σε εταιρεία του εξωτερικού, ενώ πραγματοποιήθηκαν και έκτακτες ναυλώσεις στο εσωτερικό.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η συνεχής προσπάθεια για περιορισμό του λειτουργικού κόστους και για αποτελεσματικότερη διαχείριση του στόλου του Ομίλου οδήγησε σε σταδιακή βελτίωση των αποτελεσμάτων κατά τις προηγούμενες χρήσεις, ενώ το 2015 χαρακτηρίστηκε από την επιστροφή του Ομίλου στην κερδοφορία για πρώτη φορά μετά το 2007. Στη βελτίωση των αποτελεσμάτων της χρήσης 2015 συνέβαλλε σημαντικά η υποχώρηση των τιμών των καυσίμων.
Η Διοίκηση του Ομίλου, κατά την τελευταία δύσκολη επταετία για τον κλάδο της ακτοπλοΐας, κατάφερε με συγκεκριμένες ενέργειες, όπως η συμμετοχή σε κοινοπραξία, η αποδοτικότερη διαχείριση πλοίων και δρομολογίων, οι έκτακτες ναυλώσεις, οι πωλήσεις πλοίων κ.λπ., να αντισταθμίσει σε μεγάλο βαθμό τις συνέπειες του γενικότερου αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος, της μείωσης στην επιβατική και εμπορευματική κίνηση, του υψηλού κόστους καυσίμων και της έλλειψης ρευστότητας. Οι κινήσεις αυτές, σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες τιμές των καυσίμων το 2015, οδήγησαν σε περαιτέρω περιορισμό του λειτουργικού κόστους, σε σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων και σε ενίσχυση της ρευστότητας παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που δημιούργησαν οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων από το β’ εξάμηνο του 2015.
Γενικότερα, η μείωση των τιμών των καυσίμων επηρέασε θετικά τα αποτελέσματα του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας που φαίνεται να ανακάμπτει, αναστρέφοντας την αρνητική πορεία των τελευταίων ετών.
Η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά ότι στο επόμενο διάστημα θα επιτευχθεί συμφωνία με τις δανείστριες τράπεζες σχετικά με την αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της Μητρικής. Οι στρατηγικοί στόχοι επικεντρώνονται στη βελτίωση της κερδοφορίας και την ενίσχυση της κεφαλαιακής διάρθρωσης του Ομίλου.