Αύξηση των πωλήσεων κατά 9,44% παρουσίασε ο όμιλος Jumbo, στο δωδεκάμηνο (Ιούλιος 2015 μέχρι τον Ιούνιο του 2016). Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo, κατά τη χρήση που έληξε 30.06.2016, αυξήθηκαν στα 637,56 εκατομμύρια ευρώ από 582,55 εκατομμύρια ευρώ που ήταν ο τζίρος του προηγούμενου δωδεκάμηνου.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «καταβλήθηκε ιδιαίτερη προσπάθεια να απορροφηθούν οι αυξήσεις του ΦΠΑ, χωρίς να επιβαρυνθούν οι καταναλωτές. Αυτός είναι ο λόγος που το μικτό περιθώριο κέρδους παρουσίασε μικρή μείωση στο 53% από 53,16% που ήταν κατά την περυσινή χρήση».
Ωστόσο, λόγω της καλύτερης διαχείρισης του συνολικά λειτουργικού κόστους σε σχέση με τις πωλήσεις, τα αποτελέσματα προ τόκων, φόρων επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων, (EBITDA) ανήλθαν στα 183,71 εκατ. ευρώ έναντι 159,29 εκατ. ευρώ, την αντίστοιχη περυσινή χρήση, αυξημένα κατά 15,35%. Κατά συνέπεια, τα κέρδη του ομίλου ανήλθαν στα 121,26 εκατ. ευρώ από 104,84 εκατ. ευρώ, την αντίστοιχη προηγούμενη χρήση, αυξημένα κατά 15,67%.
Η διοίκηση του ομίλου Jumbo θα προτείνει στην προσεχή τακτική γενική συνέλευση, μεταξύ άλλων, τη διανομή μεικτού μερίσματος 0,27 ευρώ ανά μετοχή (μετά τους φόρους 0, 2430 ευρώ ανά μετοχή).
Κατά τη χρήση που τερματίστηκε στις 30.06.2016, τα καταστήματα στην Ελλάδα και την Κύπρο κατέγραψαν αύξηση τζίρου περίπου 4% και 5%, αντίστοιχα. Στη Ρουμανία, ο τζίρος σχεδόν διπλασιάστηκε. Στη Βουλγαρία, κάθε κατάστημα καταγράφει μεσοσταθμική αύξηση πωλήσεων κατά 12%.
Μέσα στην οικονομική χρήση που έληξε στις 30.06.2016, ο όμιλος Jumbo τερμάτισε τη λειτουργία δύο μικρών ενοικιαζόμενων καταστημάτων. Τον Οκτώβριο του 2015, ξεκίνησε να λειτουργεί το έβδομο κατάστημα του ομίλου στη Ρουμανία και, συγκεκριμένα, στo Pitesti.
Το δίκτυο καταστημάτων Jumbo, τον περασμένο Ιούνιο, αριθμούσε 71 καταστήματα. Από αυτά, τα 51 βρίσκονται στην Ελλάδα, πέντε στην Κύπρο, οκτώ στη Βουλγαρία και επτά στη Ρουμανία, ενώ ο όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα e-Jumbo.
Η νέα οικονομική χρήση ξεκίνησε την 1η Ιουλίου 2016. Κατά το πρώτο τρίμηνο (Ιούλιος–Σεπτέμβριος 2016), οι πωλήσεις του ομίλου για το διάστημα ανήλθαν στα 170,23 εκατ. ευρώ από 152,62 εκατ. ευρώ που ήταν την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένες κατά 11,53%.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η επίδοση αυτή οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων των καταστημάτων στην Ελλάδα και Κύπρου κατά 4% περίπου, ενώ τα καταστήματα της Βουλγαρίας και Ρουμανίας συνέχισαν να καταγράφουν δυναμικό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.
Παρά το δυναμικό ξεκίνημα της νέας χρονιάς, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι το πιο σημαντικό τρίμηνο είναι το δεύτερο, όπου περιλαμβάνει και την περίοδο των Χριστουγέννων.
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του ομίλου για τη νέα οικονομική χρήση, οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ 4%-7%, ενώ τα κέρδη εκτιμάται ότι θα κυμανθούν στα ίδια επίπεδα, καθώς η αύξηση του ΦΠΑ, η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου και η συνεχιζόμενη πολιτική αποπληθωρισμού που εφαρμόζεται στην ελληνική αγορά, εκτιμάται ότι θα πιέσουν το μικτό περιθώριο κέρδους.
Για την τρέχουσα οικονομική χρήση που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2016, εκτιμάται ότι τον Νοέμβριο θα λειτουργήσει το νέο υπέρ-κατάστημα του ομίλου στη Βουλγαρία, ενώ ο όμιλος επενδύει σε δύο νέα υπέρ–καταστήματα στη Ρουμανία, που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν, μέχρι τα Χριστούγεννα του 2017.
Επίσης, η εταιρεία, μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με καταστήματα που φέρουν το σήμα της Jumbo, σε τέσσερις χώρες. Στην τρέχουσα οικονομική χρήση, αναμένεται επέκταση του δικτύου καταστημάτων των συνεργατών στις χώρες που ήδη δραστηριοποιούνται, ενώ αναμένεται η επέκταση της σύμβασης εμπορικής συνεργασίας με τον ανεξάρτητο πελάτη Kid Zone Sh.p.k και για τη Βοσνία.