Volvo XC60 D4: Οικονομία, πολυτέλεια και άνεση

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr



Το Volvo XC60
είναι γνωστό πως άλλαξε τα δεδομένα στην κατηγορία των crossover με την εμφάνισή του. Τώρα με
τον κορυφαίο δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 190 ίππων, το αυτόματο 8τάχυτο
κιβώτιο, το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης και την πολύ υψηλή μεταπωλητική
αξία γίνεται ακόμη πιο δελεαστική η απόκτησή του.


Η κορυφαία έκδοση D4 που αφορά στην προσθιοκίνητη πετρελαιοκίνητη έκδοση με το
αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων διατίθεται στην τιμή των 44.737 ευρώ αλλά διαθέτει
όλη την αίγλη που προσδίδουν τα σουηδικά μοντέλα τα οποία θα εκτιμήσουν δεόντος
ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες του Volvo XC60.



Δύναμη και πολυτέλεια


To Volvo XC60
από την στιγμή που πρωτοεμφανίστηκε στην αγορά κατάφερε να κερδίσει πολλές διακρίσεις
για την εμφάνισή του και βέβαια οι Σουηδοί σχεδιαστές διατήρησαν τα βασικά
δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου στο πέρασμα των χρόνων.


Τώρα το νέο XC60
διαθέτει νέα φωτιστικά σώματα και ζάντες αλουμινίου ενώ οι μικρές προσθήκες
νίκελ επιφανειών κάτω από τις πόρτες τονίζουν περαιτέρω τα δυναμικά
χαρακτηριστικά του μοντέλου.


Στο εσωτερικό η αίσθηση της πολυτέλειας είναι διάχυτη στην καθώς
συνδυάζεται η πολυτέλεια με το high-tech ταμπλό, από το οποίο
ξεχωρίζουν o φουλ
ψηφιακός πίνακας οργάνων, η μεγάλη οθόνη, το νέο σύστημα πολυμέσων με
υποστήριξη πλήρους διασύνδεσης και την διαμπερή κονσόλα με τον κρυφό χώρο
αποθήκευσης.


Μάλιστα το σύστημα Sensus, που σου δίνει τη δυνατότητα να χειρίζεσαι το κινητό σου,
το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα κ.ά. από την οθόνη αφής ή τα χειριστήρια
στο τιμόνι


Πάντως να υπενθυμίσουμε πως η Volvo ήταν από τις πρώτες εταιρίες που
εισήγαγαν τα συστήματα αναγνώρισης πεζών και προειδοποίησης σύγκρουσης με το City Safety (αυτόνομο φρενάρισμα),
το LDW (σύστημα αλλαγής
λωρίδας), το LKA (Lane keeping aid), το DAC (σύστημα επαγρύπνησης του οδηγού),
το γνωστό μας BLIS
(σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων) κ.α.



190 ίπποι!


Το Volvo XC60
της δοκιμής μας διάθετε τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων ο
οποίος αποδείχθηκε πολύ ισχυρός και οικονομικός.


Ο κινητήρας, με άμεσο ψεκασμό και turbo, αποδίδει 190 ίππους
στις 4.250 σ.α.λ. και το κυριότερο 400 Nm ροπής από πολύ χαμηλά, δηλαδή ήδη από
τις 1.750 σ.α.λ. με αποτέλεσμα η ελαστικότητα αλλά και η άμεση απόκριση στο
γκάζι είναι δεδομένες και το XC60 ανά πάσα στιγμή να επιταχύνει δυναμικά.


Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω του 8τάχυτου
αυτόματου κιβωτίου το οποίο διακρίνεται για την κορυφαία λειτουργία του ακόμη
και όταν ο οδηγός κινείται στα όρια.


Επίσης ιδιαίτερης μνείας χρίζει και η κατανάλωση καυσίμου η
οποία ακόμη και εντός της πόλης διατηρήθηκε στα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα
ενώ στο εθνικό οδικό δίκτυο έπεσε στα 4,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.


Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και το
αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου που ξεπερνά τα 1.700 κιλά…



FWD και πέρα από την άσφαλτο


Η ροπή του diesel και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο
αποδεικνύονται εξαιρετικός συνδυασμός ακόμη και όταν η άσφαλτος τελειώνει.


Ωστόσο κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το XC60 D4 κινήθηκε με απόλυτη ασφάλεια και
άνεση ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνούσε τα 180 χλμ./ώρα ενώ
όταν κινούνταν στα όρια του Κ.Ο.Κ. αποδείχθηκε εξαιρετικά οικονομικός.


Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το XC60 αποδείχθηκε ότι διαθέτει
πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, παρά τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το αμάξωμα
δεν παίρνει έντονες κλίσεις και όσο και αν το πιέσει ο οδηγός σε καμία
περίπτωση δεν έχει απότομες και μη ελεγχόμενες αντιδράσεις.


Όταν τελειώνει η άσφαλτος το XC60 θα κινηθεί χωρίς πρόβλημα
σε βατούς και λιγότερο βατούς χωματόδρομους, θα ξεπεράσει εμπόδια χάρη στην
απόστασή του από το έδαφος, ενώ η αυξημένη ροπή του πετρελαιοκινητήρα και του
καλού αυτόματου κιβωτίου, θα αποτελέσουν πραγματικοί σύμμαχοι του οδηγού…



ΥΠΕΡ


Σχεδίαση


Κόστος χρήσης


Μεταπωλητική Αξία


Κιβώτιο



ΚΑΤΑ


Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης

Exit mobile version