Τα επίσημα στοιχεία εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων για το 2016 που δημοσίευσε σήμερα ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος είναι άνευ αξίας, ενώ οι ισχυρισμοί περί εξοικονόμησης είναι λόγια του αέρα αναφέρει ο διεθνής Οργανισμός Transport & Environment. Το σύστημα ελέγχου είναι εντελώς αναξιόπιστο ενώ η πτώση των εκπομπών επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό μέσω κατασκευασμένων αποτελεσμάτων δοκιμών.
Το 2015 τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα εξέπεμπαν κατά μέσο όρο 119,6 γραμμάρια (g) του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά χιλιόμετρο, δηλαδή 3% χαμηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η πραγματικότητα στους δρόμους μας είναι ότι η αποδοτικότητα των νέων αυτοκινήτων είναι σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Ο Greg Archer, διευθυντής του Οργανισμού Transport & Environment δήλωσε: «Τα επίσημα στοιχεία των αυτοκινητοβιομηχανιών για τις νέες εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων είναι λόγια του αέρα. Οι περισσότερες τιμές προκύπτουν από κατασκευασμένα αποτελέσματα και όχι μέσα από πραγματικές δοκιμές. Η πραγματικότητα καθιστά τη σημερινή ανακοίνωση άνευ ουσίας. Χωρίς νέες δοκιμές που θα διεξαχθούν από πραγματικά ανεξάρτητους οργανισμούς, οι οδηγοί θα συνεχίσουν να παραπλανώνται, ενώ ο πλανήτης θα ζεσταίνεται».
Οι αναμενόμενοι εδώ και καιρό κανονισμοί προκειμένου να εισαχθούν νέα τεστ, θα πρέπει να κατατεθούν αμέσως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να εφαρμοσθούν το επόμενο έτος. Μέχρι η Ευρώπη να αποκτήσει τα νέα τεστ που θα διεξάγονται από ανεξάρτητους οργανισμούς, οι οδηγοί θα συνεχίσουν να εξαπατώνται, ενώ η πρόοδος για την αντιμετώπιση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα θα σταματήσει.
Ο Οργανισμός Transport & Environment έχει συνεργαστεί με τη Peugeot-Citroen προκειμένου να δημιουργήσει ένα τεστ προσομοίωσης οδήγησης σε πραγματικό χώρο που θα παράγει μια ρεαλιστική κατανάλωση καυσίμου και δεδομένα εκπομπών CO2 (η οποία είναι 40% υψηλότερη από τα επίσημα στοιχεία της ΕΕ). Η πραγματική απόδοση θα αξιολογηθεί από μοντέλα της PSA έως το καλοκαίρι, προσφέροντας στους οδηγούς τις πληροφορίες που χρειάζονται για να προβούν σε μια τεκμηριωμένη επιλογή.
Όπως αναφέρει ο Greg Archer “Η Peugeot-Citroen είναι πρωτοπόρος στην παροχή πραγματικών πληροφοριών για την κατανάλωση καυσίμων για τους οδηγούς και είναι καιρός για άλλους κατασκευαστές να ακολουθήσουν το παράδειγμά της. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή οφείλει να απαιτήσει δοκιμές CO2 σε μηχανές προσομοίωσης, που θα συμπληρώσουν τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα για την εκπομπή οξειδίων του αζώτου από τα αυτοκίνητα”.
Οι πρώτοι δεσμευτικοί κανόνες της ΕΕ για τις εκπομπές άνθρακα απαιτούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να περιορίσουν τις εκπομπές σε 130 g CO2 ανά χιλιόμετρο μέχρι το 2015, και στα 95g από το 2021. Η χειραγώγηση των δοκιμών ωστόσο έχει συμβάλει στην επίτευξη αυτών των ορίων δύο χρόνια νωρίτερα.
Ο Οργανισμός Transport & Environment εκπροσωπείται στην χώρα μας από το ECOCITY που είναι μέλος του.