Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Το Toyota Aygo αποτελεί ένα από τους «καρπούς» της
συμπαραγωγής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τον γαλλικό όμιλο PSA.
Η πρώτη γενιά λανσαρίστηκε το 2005 και μετά από δύο
ανανεώσεις έφθασε το πλήρωμα του χρόνου για ριζικές αλλαγές.
Μάλιστα το Toyota Aygo με το γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα αποδείχθηκε
όχι μόνο οικονομικό αλλά και εξαιρετικά άνετο στις συνθήκες που ορίζουν οι
μεγαλουπόλεις.
Ωστόσο από τις αρχές του 2017 μέχρι και τις 28 Φεβρουαρίου η
Toyota
Hellas διαθέτει το Aygo σε μια άκρως προνομιακή τιμή από 9.770 ευρώ ενώ επίσης συνοδεύεται
από εγγύηση 6 ετών ή 180.000 χλμ. (όποιο επέλθει πρώτο) και 3ετή δωρεάν οδική
βοήθεια.
Στα παραπάνω συνυπολογίστε την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση
καυσίμου η οποία υπολογίζεται σε 4 λίτρα για κάθε 100 χλμ. αλλά και τα 87,3
ευρώ για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αποτελούν σημαντικά προσόντα έναντι της
τιμής…
Νέα σχεδίαση
Το νέο Toyota Aygo είναι σίγουρα πιο δυναμικό από τον
προκάτοχό του έχοντας έντονες καμπύλες στο αμάξωμα ενώ διάφορες χρωματικές
πινελιές δίνουν μια νεανική εμφάνιση στο ιαπωνικό μοντέλο.
Στο εμπρόσθιο μέρος η μάσκα με τα «δυναμικά» φωτιστικά
σώματα αλλά και τις λεπτές λωρίδες LED που αφορούν τα φωτιστικά ημέρας
αποτελούν μερικά από τα δυναμικά στοιχεία του αμαξώματος.
Από το πλάι διακρίνονται τα παράθυρα στις πίσω πόρτες τα
οποία δυστυχώς και σε αυτό το μοντέλο όπως και στον προκάτοχό του δεν ανοίγουν
«παραδοσιακά» αλλά προς τα έξω.
Στο πίσω μέρος δεσπόζουν τα έντονα φωτιστικά σώματα που
βρίσκονται δίπλα από την πόρτα του πορτ μπαγκάζ.
Νεανικό και hitech το εσωτερικό
Ριζική αλλαγή σημειώνεται στην καμπίνα επιβατών του νέου
Toyota Aygo στην οποία έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά κατασκευής ενώ οι
επιβάτες του θα τιμήσουν δεόντος την μεγάλη έγχρωμη οθόνη με λειτουργία αφής
που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και περιλαμβάνει τις ενδείξεις του
ηχοσυστήματος, διαθέτει λειτουργία Bluetooth για το κινητό ενώ στην περίπτωση
της οπισθοπορείας ή την διαδικασία παρκαρίσματος «μετατρέπεται» σε κάμερα…
Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ένα μεγάλο ταχύμετρο μέσα στο
οποίο ενσωματώνεται το ψηφιακό Trip Computer ενώ το στροφόμετρο είναι ψηφιακό
και έχει τοποθετηθεί στο πλάι του ταχύμετρου.
Στο ποιοτικό κομμάτι, η Toyota έχει αναβαθμίσει αισθητά τα
επίπεδα στο εσωτερικό του νέου Aygo, με τη συνολική επίδοση να κρίνεται ως μια
από τις κορυφαίες της κατηγορίας.
69 «ζωντανοί» ίπποι
Ο γνωστός 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας κινεί το νέο Toyota
Aygo με πολλές αλλαγές και βελτιώσεις με αποτέλεσμα στην πράξη να είναι ακόμη
πιο «ζωντανός» σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Μάλιστα οι μηχανικοί της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας
επικεντρώθηκαν στη μείωση των εσωτερικών τριβών και βελτιστοποίησαν το σύστημα
εξαγωγής με αποτέλεσμα η ιπποδύναμη να αυξηθεί κατά 1 ίπποι ενώ η ροπή αυξήθηκε
κατά 10 Nm αγγίζοντας πλέον τα 95 Nm έναντι 85 Nm του προκατόχου του.
Το χειροκίνητο κιβώτιο του Aygo της δοκιμής μας έχει 5
σχέσεις και διακρίνεται για την αίσθηση αλλά και την κλιμάκωσή του…
Άνεση και οικονομία
Στο δρόμο το Toyota Aygo αποδείχθηκε πως μπορεί να τα
καταφέρει εξίσου καλά στο εθνικό οδικό δίκτυο, σε ανηφορικές επαρχιακές
διαδρομές αλλά όλες οι αρετές του ξεδιπλώνονται μέσα στην πόλη.
Ειδικότερα το Aygo στο εθνικό οδικό δίκτυο κινείται με
απόλυτη ασφάλεια και σταθερότητα ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου
προσεγγίζει το τέλος της διαδρομής του που ορίζεται στα 170 χλμ. Βέβαια αν ο
οδηγός του κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε θα οφεληθεί από την μεγάλη
οικονομία στα καύσιμα που μπορεί να κυμανθούν ακόμη και κάτω από τα 3,9 λίτρα
για κάθε 100 χλμ.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Aygo
παρουσίασε υψηλά περιθώρια πρόσφυσης για τα οχήματα που ανήκουν στην
συγκεκριμένη κατηγορία ενώ το τιμόνι είναι άμεσο στα καλέσματα του οδηγού.
Μέσα στην πόλη το Aygo βρίσκεται στο «φυσικό» του περιβάλλον
και ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του καθώς προσδίδει άνεση, οικονομία και βέβαια
ευκολία στην χρήση.
Επίσης η ύπαρξη κάμερας κατά την οπισθοπορεία μετατρέπει τη
διαδικασία παρκαρίσματος σε παιχνιδάκι.
Παράλληλα η ανάρτηση φιλτράρει σε ικανοποιητικό βαθμό τις
ανωμαλίες του οδοστρώματος μειώνοντας στο ελάχιστο τους κραδασμούς που
μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
Κιβώτιο
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Δεν ανοίγουν τα πίσω παράθυρα