Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Το ανανωμένο Toyota Auris απέκτησε και κινητήρα μικρής χωρητικότητας με Turbo, είναι εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, έχει χαμηλό κόστος χρήσης και εισέρχεται δυναμικά στην αρένα των πωλήσεων στην κατηγορία των αυτοκινήτων που ανήκει διεκδικώντας τα «σκήπτρα».
Ωστόσο για να αποκτήσει κανείς τα παραπάνω πρέπει να καταβάλλει 18.140 ευρώ με δέλεαρ την χαμηλή κατανάλωση, το χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και την αξιοπιστία της Toyota που αυξάνουν ανάλογα και με την μεταπωλητική αξία…
και τα high-tech συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, που έψαχνε, για να ολοκληρωθεί και να καταξιωθεί στην κορυφή των μικρομεσαίων…
Δυναμική εμφάνιση
Οι σχεδιαστές της Toyota για ακόμη μία φορά κατάφεραν διατηρώντας τις σχεδιαστές γραμμές της ιαπωνικής εταιρείας να ανανεώσουν την εικόνα του Auris με το τελικό αποτέλεσμα να προσδίδει έναν έντονο δυναμισμό.
Οι νέοι προφυλακτήρες τονίζουν το πλάτος του αμαξώματος ενώ τα νέα εμπρός φωτιστικά σώματα εφάπτονται στη μάσκα, η κεραία καρχαρία και η γρίλια, που εκτείνεται πια από άκρη σε άκρη, κάνουν το Auris να δείχνει πιο… «άγριο» από ποτέ.
Πίσω, οι ανακλαστήρες έχουν μεταφερθεί στα άκρα του προφυλακτήρα και τα φώτα χρησιμοποιούν λάμπες LED. Οι νέες ζάντες στο Auris δημιουργούν επίσης ένα πιο δυναμικό και ελκυστικό σύνολο.
Hitech εσωτερικό
Πλήρης είναι η αναβάθμιση του εσωτερικού του Auris σε όλα τα επίπεδα καθώς πέραν των κορυφαίων υλικών και του αψεγάδιαστου φινιρίσματος οι επιβάτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Ειδικότερα στο κέντρο του νέου πίνακα οργάνων υπάρχει πλέον μια έγχρωμη TFT οθόνη 4,2 ιντσών για τις βασικές πληροφορίες, ενώ στροφόμετρο και ταχύμετρο διαθέτουν τρισδιάστατα πλαίσια.
Ακόμα πιο high-tech τόνο δίνει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Toyota Touch II στο κέντρο του ταμπλό, που διαθέτει πλήκτρα, τα οποία λειτουργούν επίσης με την αφή.
Οι αεροπορικοί τύποι διακόπτες χειρισμού του συστήματος κλιματισμού συμβάλουν και αυτοί ώστε το το εσωτερικό του νέου Auris να δείχνει φρέσκο και μοντέρνο.
‘Οσον αφορά στον εξοπλισμό το Auris ακόμη και η βασική έκδοση Αctive είναι υπερπλήρης προσφέροντας μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αισθητήρες φώτων, σύστημα infotainment Τoyota Touch2 με οθόνη αφής 7 ιντσών, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα, αυτόματο κλιματισμό, 7 αερόσακους και πακέτο συστημάτων ασφαλείας Toyota Safety Sense. Μεταξύ άλλων η έκδοση Style προσφέρει τροχούς 17 ιντσών και cruise control, ενώ η έκδοση Lounge αισθητήρες βροχής, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, διζωνικό κλιματισμό, Simple Park Assist και αναδιπλούμενους καθρέφτες. Το Value For Money του νέου Toyota Auris υψηλώνει χάρη και στην 6ετή (3+3) εγγύηση της Toyota, που το συνοδεύει.
112 ίπποι!
Ο νέος τετρακύλινδρος 1,2 turbo κινητήρας του Auris αποδίδει 116 άλογα και 18,5 χλγρ. ροπής από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ. και χαρακτηρίζεται από το Σύστημα Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW).
Το αποτέλεσμα στην πράξη είναι η πολύ καλή απόκριση σε όλο το φάσμα των στροφών με εξαιρετικά πολιτισμένη, ήσυχη και μεταξένια λειτουργία, χωρίς ξεσπάσματα και χωρίς να φανερώνει την παρουσία turbo.
Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου που διακρίνεται για την αίσθηση αλλά και την κλιμάκωσή του.
‘Οσον αφορά στην κατανάλωση η Toyota κάνει λόγο για 4,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα η οποία δεν απέχει πολύ από την μέση κατανάλωση της δοκιμής μας η οποία ανήλθε σε περίπου 5,6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Ιαπωνική υπεροχή
Στο δρόμο το νέο Toyota Auris 1.2T αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη για τον οδηγό αλλά και τους επιβάτες καθώς απέδειξε πως κινείται με απόλυτη ασφάλεια και οικονομία ενώ αν επιθυμεί ο οδηγός ο δείκτης του ταχυμέτρου μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα 200 χλμ./ώρα!
Επίσης η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική ακόμη και όταν ο κινητήρας λειτουργεί στο πλήρες φάσμα των στροφών του ενώ όταν κινείται με περίπου 3.500 σ.α.λ. διακρίνεται για την αθόρυβη λειτουργία του.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πολύ μικρές και το αυτοκίνητο αντιδρά προβλέψιμα ακόμη και κάτω από πολύ έντονη πίεση.
Μέσα στην πόλη το Auris αποδείχθηκε πως είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και οικονομικό ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία πάρκινγκ «παιχνιδάκι».
Επίσης οι αναρτήσεις απορροφούν στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος με αποτέλεσμα να μην περνούν περίεργοι ήχοι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Ποιότητα κατασκευής
Εξοπλισμός
Κινητήρας
Κατανάλωση
Επιδόσεις
ΚΑΤΑ
Τιμή