Toyota Auris 1,2 Turbo με 116 ίππους!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@enikonomia.gr

 

Με το νέο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας μόλις 1,2 λίτρου ο οποίος αποδίδει 116 ίππους έρχεται το νέο Toyota Auris…

Ειδικότερα ο 1.2T, ένας νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο νέο Toyota Auris στην Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Ανήκει σε  μία γκάμα 14 νέων κινητήρων που λανσάρει η Toyota σε όλο τον κόσμο από τον Απρίλιο του 2014 μέχρι το τέλος του 2015.

Ο νέος 4-κύλινδρος 1.2T είναι ο δεύτερος αυτής της οικογένειας που λανσάρεται στην Ευρώπη από την Toyota, μετά τον 3-κύλινδρο χιλιάρη που κυκλοφόρησε πέρσι με τα AYGO και Yaris.

Ο συνδυασμός αυτών των τεχνολογιών έχει σαν αποτέλεσμα εξαιρετικές επιδόσεις και απόδοση. Από κυβισμό 1197cc, ο κινητήρας αποδίδει 116 ίππους και συνεχή ροπή 185 Nm μεταξύ 1500 και 4000 rpm. Το Νέο Auris, το πρώτο μοντέλο στο οποίο λανσάρεται αυτός ο κινητήρας, θα επιταχύνει από 0 στα 100km/h σε 10,1 δευτερόλεπτα.

Η επιτάχυνση από 80 στα 120km/h με 5η  σχέση ολοκληρώνεται σε 13,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200km/h.

Και όλα αυτά χωρίς απόκλιση από το βασικό στόχο μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 – κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ. στο μικτό κύκλο με εκπομπές CO2 μόλις 109g/km.

 

Γρήγορο και ομαλό Stop & Start

Ένα νέο σύστημα ελέγχου εκκίνησης υπόσχεται γρήγορη και ομαλή επανεκκίνηση του κινητήρα. όταν το σύστημα σβήσει τον κινητήρα ελέγχει τη θέση στάθμευσης του εμβόλου στη μέση του κύκλου συμπίεσης.

Κατόπιν, με την επανεκκίνηση, εφαρμόζει διαστρωμματωμένο ψεκασμό στον πρώτο κύλινδρο που θα φτάσει σε συμπίεση για την εξουδετέρωση των κραδασμών. Και καθυστερώντας την ανάφλεξη, η αύξηση της ροπής παραμένει ελεγχόμενη, εμποδίζοντας το υπερβολικό ανέβασμα στροφών του κινητήρα και διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο αξιόπιστη εκκίνηση.

Με μια ματιά το νέο Toyota Auris 1.2T

Τύπος κινητήρα    4 εν σειρά

Ψεκασμός    άμεσος

Κυβισμός (cm3)    1197

Διάμετρος x Διαδρομή (mm)     71.5 x 74.5

Λόγος συμπίεσης    10 : 1

Μέγιστη ισχύς (hp/kW@ rpm)    116 @5200 – 5600

Μέγιστη ροπή (Nm@rpm)    185 @ 1500-4000

Εκπομπές CO2 6MT/CVT
 (g/km μικτός κύκλος Ε.Ε.)    109/106*

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)    200

0 – 100 km/h (δευτ.)    10.1

 

* Υπόκειται σε τελική έγκριση τύπου

Exit mobile version