Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Αλλάζει ριζικά και το καθεστώς εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την 1η Ιουνίου σύμφωνα με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.
Ειδικότερα ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Euro6 θα είναι ίδιος και εκείνον που θα ισχύσει στα καινούρια αυτοκίνητα δηλαδή θα υπολογίζεται με βάση την Αξία Λιανικής προ Φόρων και τις εκπομπές ρύπων αλλά θα υπάρχουν και οι συντελεστές απομείωσης των τιμών ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος αλλά και τα έτη κυκλοφορίας ων οχημάτων.
Για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία Euro5 το Τέλος Ταξινόμησης θα είναι αυξημένο σε ποσοστό 50%.
Για εισαγόμενα αυτοκίνητα που πληρούν την Οδηγία Euro4 το Τέλος Ταξινόμησης είναι αυξημένο σε ποσοστό 200%.
Για εισαγόμενα αυτοκίνητα που δεν πληρούν τις οδηγίες Euro το Τέλος Ταξινόμησης προσαυξάνεται σε ποσοστό 500%.
Ειδικότερα στο νομοσχέδιο αναφέρεται χαρακτηριστικά:
4.
Αντικαθίσταται η παράγραφος 4 του άρθρου 121 του ν.2960/2001, ως εξής:
«4. Για επιβατικά αυτοκίνητα της
παραγράφου 1 τα οποία:
α) πληρούν εκ κατασκευής τις
προδιαγραφές του αμέσως προηγούμενου από το ισχύον, ως προς την ταξινόμηση,
ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro), οι συντελεστές των περιπτώσεων α΄,
β΄, γ΄, δ΄ και ε΄ της παραγράφου 2, αυξάνονται κατά 50%
β) δεν πληρούν εκ κατασκευής τις
προδιαγραφές του ισχύοντος, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού προτύπου
εκπομπών ρύπων (Euro) και του αμέσως προηγούμενου και δεν είναι συμβατικής
τεχνολογίας, οι συντελεστές των περιπτώσεων α΄, β΄, γ΄, δ΄ και ε΄ της
παραγράφου 2, αυξάνονται κατά 200%
γ) δεν πληρούν προδιαγραφές
ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro), συμβατικής τεχνολογίας και για τα
οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι συντελεστές των
περιπτώσεων α΄, β΄, γ΄, δ΄ και ε΄ της παραγράφου 2, αυξάνονται κατά 500%, σε
συνδυασμό με την περίπτωση ζ΄ της παραγράφου 3.»
Οι συντελεστές απομείωσης
Οι συντελεστές απομείωσης των τιμών σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι οι ίδιοι με εκείνους που ισχύουν σήμερα και διαχωρίζονται σε πέντε κατηγορίες που
περιλαμβάνουν 4Χ4, Hatchback (5θυρα-3θυρα), Σεντάν (4θυρα), Κάμπριο,
Κουπέ-Ρόουντστερ και Οχήματα Πολλαπλών Χρήσεων (MPV). Η κάθε κατηγορία
έχει διαφορετικούς συντελεστές μείωσης, ωστόσο τα σεντάν αυτοκίνητα
λαμβάνουν τις υψηλότερες εκπτώσεις από τις υπόλοιπες κατηγορίες.
Ειδικότερα για το 1ο έτος κυκλοφορίας η μείωση της αξίας λόγω
παλαιότητας ανέρχεται σε ένα σεντάν στο 25%.
Αντίστοιχα ένα σεντάν που έχει ήδη
κυκλοφορήσει σε κάποιο άλλο κράτος – μέλος πριν από 5 χρόνια ο
συντελεστής απομείωσης φθάνει στο 68% ενώ αν το εισαγόμενο σεντάν όχημα έχει κυκλοφορήσει πριν από 7 έτη τότε ο
συντελεστής απομείωσης ανέρχεται σε 77%.
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η απομείωση λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων με συντελεστή 0,10 αντί 0,30 που ισχύει σήμερα.
Πάντως η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν
πρέπει να ξεπερνά το 10% της αξίας ενώ η συνολική απομείωση (παλαιότητα
και διανυθέντα χιλιόμετρα) δεν μπορεί να υπερβαίνει το 95%.
Επίσης το οικονομικό επιτελείο για να βάλει ένα τέλος στο γύρισμα των χιλιομέτρων εξετάζει να αναγράφονται στην ‘Αδεια Κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα χιλιόμετρα με τα οποία εκτελωνίστηκε το όχημα και να περιορίσει το φαινόμενο που χρησιμοποιούν πολλοί έμποροι για να εξαπατήσουν τους καταναλωτές.
Δηλαδή ότι χιλιόμετρα αναγράφει το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης θα αναγράφει και η 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος στην Ελλάδα.
Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα ΙΧ Euro6:
– 8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
-16% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
– 24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
– 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα ΙΧ Euro5:
– 12% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
-24% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
– 36% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
– 48% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα ΙΧ Euro4:
– 16% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
– 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
– 48% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
– 64% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα ΙΧ χωρίς Euro:
– 40% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
– 80% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
– 120% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
– 160% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
– Για ΙΧ με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. δεν υπάρχει καμία μεταβολή.
– Για ΙΧ με εκπομπές από 121 έως 140 γρ. προβλέπεται αύξηση 10%.
– Για ΙΧ με εκπομπές από 141 έως 160 γρ. προβλέπεται αύξηση 20%.
– Για ΙΧ με εκπομπές από 161έως 180 γρ. προβλέπεται αύξηση 30%.
– Για ΙΧ με εκπομπές από 181 έως 200 γρ. προβλέπεται αύξηση 40%.
– Για ΙΧ με εκπομπές από 201 έως 250 γρ. προβλέπεται αύξηση 60%.
Οι συντελεστές απομείωσης λόγω ηλικίας, αμαξώματος και διανυθέντων χιλιομέτρων που ισχύει σήμερα:
* Στον παραπάνω πίνακα θα πρέπει να αναφέρουμε πως η μέγιστη έκπτωση λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων θα μειωθεί από το 30% στο 10%.