Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
«Πρωταθλητής» και το 2016 αναδείχθηκε η πετρελαιοκίνηση καθώς πάνω από το 45% του συνόλου των πωλήσεων νέων ΙΧ κινούνται με diesel ωστόσο αύξηση 27,5% σημείωσαν οι πωλήσεις βενζινοκίνητων μοντέλων αλλά και 72,2% τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Ωστόσο φέτος σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η ραγδαία αύξηση στις τιμές των καυσίμων και ειδικότερα της βεζνίνης αλλά και τους υγραερίου αναμένεται να «καθηλώσουν» τις πωλήσεις στα βενζινοκίνητα ή υγραεριοκίνητα μοντέλα με αντίστοιχη αύξηση των πετρελαιοκίνητων.
Οι Έλληνες επέλεξαν πετρελαιοκίνητα ΙΧ και το 2016
«Πρωταθλητές» και το 2016 αναδείχθηκαν τα πετρελαιοκίνητα
αυτοκίνητα καθώς διατέθηκαν 42.979 ΙΧ σε σύνολο 78.873 οχημάτων το οποίο
μεταφράζεται σε 45% επί του συνόλου των πωληθέντων αυτοκινήτων.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με
34.013 αυτοκίνητα και ακολουθούν 1.516 Υβριδικά μοντέλα, 129 οχήματα που
κινούνται με βενζίνη και φυσικό αέριο, 120 ΙΧ με φυσικό αέριο, 44 αυτοκίνητα
που κινούνται με βενζίνη και υγραέριο, 40 υβριδικά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
και 32 ηλεκτρικά μοντέλα.
Ωστόσο η μεγάλη έκπληξη στα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων
αυτοκινήτων για το 2016 έχει να κάνει με το γεγονός πως πέρυσι τα βενζινοκίνητα
αυτοκίνητα σημείωσαν αύξηση σε ποσοστό 27,49%, τα πετρελαιοκίνητα κατέγραψαν
πτώση 10%, τα υβριδικά είχαν την τιμητική τους σημειώνοντας αύξηση 72,2% όπως επίσης
και τα πετρελαιοκίνητα υβριδικά μοντέλα που επίσης σημείωσαν αύξηση 42,8% ενώ
αντίθετα μεγάλη πτώση σημείωσαν τα αυτοκίνητα που κινούνται με διπλό καύσιμο όπως
βενζίνη και υγραέριο (-45,6%), βενζίνη και φυσικό αέριο (-23,1%) ενώ όσα
κινούνται μόνο με φυσικό αέριο σημείωσαν πτώση 17,2%.
Οι λόγοι αύξησης των πωλήσεων στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα
εστιάζεται σύμφωνα με στελέχη της αγοράς καθαρά στην τιμή διάθεσής τους έναντι
των αντίστοιχων πετρελαιοκίνητων μοντέλων.
Όπως τονίζουν στελέχη της αγοράς στο Enikonomia: «Από την στιγμή που ένα
βενζινοκίνητο μοντέλο είναι φθηνότερο από 2.000 ευρώ και άνω από το αντίστοιχο
πετρελαιοκίνητο μοντέλο είναι δεδομένο πως θα δελεάσει τους καταναλωτές.
Άλλωστε η κατανάλωση καυσίμου στα μικρά αυτοκίνητα που πωλούνται πλέον μεταξύ
βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό καθώς
το βενζινοκίνητο καταναλώνει περίπου 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα ενώ το
αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο καταναλώνει περίπου 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Αλλά η μειωμένη τιμή κατά τουλάχιστον 2.000 ευρώ στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα
φαίνεται πως κέρδισε περισσότερους καταναλωτές».
Πέραν της τιμής που δελέασε τους ιδιώτες καταναλωτές
φαίνεται πως οι εισαγωγικές εταιρείες προχώρησαν σε σημαντικές μειώσεις τιμών
και σε βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που προορίζονται για εταιρείες ενοικίασης ή
χρονομίσθωσης με αποτέλεσμα να αυξήσουν τις πωλήσεις τα βενζινοκίνητα μοντέλα
που έγιναν εταιρικά αυτοκίνητα.
Καθίζηση στις πωλήσεις βενζινοκίνητων ΙΧ προβλέπεται για το 2017
Όσο και να μειωθούν οι τιμές διάθεσης των βενζινοκίνητων
αυτοκινήτων σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται ο αριθμός τους να ξεπεράσει
εκείνον των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων καθώς η διαφορά στις τιμές τους μπορεί
ακόμη και σε ένα χρόνο να αποσβεστεί λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης που έχουν
τα οχήματα diesel αλλά και της χαμηλότερης τιμής διάθεσης του καυσίμου.
Επίσης τώρα με τις νέες ανατιμήσεις που καταγράφουν οι τιμές των
καυσίμων η απόκτηση πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων θα αποτελέσει «μονόδρομο» για τους
Έλληνες καταναλωτές και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το 2017 θα αποτελέσει
χρονιά-ρεκόρ για τις πωλήσεις τους εξαιτίας του χαμηλού κόστους χρήσης αλλά και
της υψηλής μεταπωλητικής αξίας που έχουν…
Δείτε τα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων νέων ΙΧ ανά καύσιμο σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ: