Η Tesla ανακαλεί περισσότερα από 2 εκατομμύρια οχήματά της έπειτα από έρευνα που διαπίστωσε ότι το σύστημα ασφαλείας αυτόματου πιλότου της δεν ήταν επαρκές.
Η ανάκληση περιλαμβάνει τα Model S 2012-2023, 2016-2023 Model X, 2017-2023 Model 3 και 2020-2023 Model Y εξοπλισμένα με Autosteer.
«Σε ορισμένες περιπτώσεις κατά τις οποίες έχει ενεργοποιηθεί το Autosteer, η προβολή και το εύρος των ελέγχων του χαρακτηριστικού αυτού ενδέχεται να μην είναι επαρκή για να αποτρέψουν την κακή χρήση τους από τον οδηγό», ανέφερε η ανακοίνωση ανάκλησης.
Το Autosteer διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου ή το αποτρέπει να πλησιάσει κοντά σε άλλα οχήματα ενώ ανιχνεύει και τη σήμανση λωρίδας κυκλοφορίας. Ωστόσο, η εταιρία προειδοποιεί ότι τα χέρια των οδηγών θα πρέπει να παραμείνουν στο τιμόνι και «να είναι πάντα έτοιμοι να αναλάβουν άμεση δράση» ακόμη και όταν χρησιμοποιούν τη λειτουργία.
Η ανάκληση εκδόθηκε έπειτα από έρευνα της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (ΝΗΤΣΑ), η οποία υπάγεται στο Τμήμα Μεταφορών.
Η Υπηρεσία ερεύνησε για πρώτη φορά 11 περιστατικά που αφορούσαν το Autosteer της Tesla τον Αύγουστο του 2021. Συνολικά, η Υπηρεσία εξέτασε σχεδόν 1.000 ατυχήματα στα οποία αρχικά φερόταν ότι χρησιμοποιήθηκε αυτόματος πιλότος και εστίασε σε 322 ατυχήματα που αφορούσαν αυτόματο πιλότο.
Η Tesla συνεργάστηκε και είχε αρκετές συναντήσεις με την Υπηρεσία από το 2021 μέχρι σήμερα. Η έρευνα διαπίστωσε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις που ενεργοποιείται το Autosteer, ο οδηγός «δεν φέρει την ευθύνη για τη λειτουργία του οχήματος και είναι απροετοίμαστος να επέμβει όταν χρειάζεται ή αδυνατεί να αναγνωρίσει πότε το Autosteer σταματά να λειτουργεί και άρα μπορεί να υπάρχει αυξημένος κίνδυνος σύγκρουσης».
Η έκθεση ασφαλείας ανέφερε ότι η Tesla δεν συμφωνούσε με τη μηχανική ανάλυση της υπηρεσίας για το ζήτημα του Autosteer, αλλά στις 5 Δεκεμβρίου, συμφώνησε να προχωρήσει οικειοθελώς σε ανάκληση των οχημάτων και να επιλύσει το ζήτημα ενημερώνοντας δωρεάν το λογισμικό των οχημάτων που επηρεάζονταν.
Η ενημέρωση θα «ενσωματώσει πρόσθετους ελέγχους και ειδοποιήσεις» για να «ενθαρρύνει περαιτέρω τον οδηγό να διατηρεί την προσοχή του κάθε φορά που θα ενεργοποιείται το Autosteer», αναφέρεται στην έκθεση ασφαλείας.
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν επηρεαστεί θα ειδοποιηθούν μέσω mail.
Τη Δευτέρα, η Tesla αναδημοσίευσε μία παλαιότερη ανάρτησή της στην οποία ανέφερε: «Οι μετρήσεις ασφαλείας είναι πολύ ισχυρότερες όταν ο Αυτόματος Πιλότος είναι ενεργοποιημένος παρά όταν δεν είναι». Με αυτό τον τρόπο η αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να απαντήσει σε άρθρο της Washington Post το οποίο τόνιζε πως 8 θανατηφόρα ή σοβαρά ατυχήματα με όχημα Tesla συνέβησαν όταν ο Αυτόματος Πιλότος δεν έπρεπε να είχε ενεργοποιηθεί εξαρχής.
Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, η Tesla ανακάλεσε περισσότερα από 360.000 οχήματα λόγω μιας έκδοσης του λογισμικού «πλήρους αυτόνομης οδήγησης» που μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχημάτων, ανέφερε τότε η NHTSA.
Ο εκπρόσωπος του NHTSA δήλωσε την Τετάρτη ότι η έρευνά του «παραμένει ανοιχτή καθώς παρακολουθούμε την αποτελεσματικότητα της λύσης του ζητήματος της Tesla και συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με την αυτοκινητοβιομηχανία για να διασφαλίσουμε το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας».
«Η αυτοματοποιημένη τεχνολογία υπόσχεται πολλά για τη βελτίωση της ασφάλειας, αλλά μόνο όταν αναπτύσσεται με υπευθυνότητα· η σημερινή δράση αποτελεί παράδειγμα βελτίωσης των αυτοματοποιημένων συστημάτων δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.