Του Γιώργου
Κ. Ανδρή
Αμετάβλητα παραμένουν τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2017 καθώς το οικονομικό επιτελείο δεν πρόλαβε να τα αλλάξει και σύντομα θα αναρτηθούν στο Taxisnet.
Ωστόσο το οικονομικό επιτελείο ανακοίνωσε ότι έχει ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία των δεδομένων για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π. χ με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).
Στελέχη
της αγοράς αυτοκινήτου επισημαίνουν
στο Enikonomia.gr πως η διατήρηση των ποσών στα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 θα
κάνει μεγάλο κακό στην αγορά καθώς από
τις αρχές της επόμενης χρονιάς θα
ξεκινήσουν οι συζητήσεις γύρω από τα
Τέλη Κυκλοφορίας του 2018 τα οποία πλέον θα υπολογίζονται και με την παλαιότητα!
Παράλληλα
η διατήρηση των υψηλών Τεκμηρίων
Διαβίωσης τα οποία υπολογίζονται σύμφωνα
με τον κυβισμό του κινητήρα όπως επίσης
και του άδικου Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης
που επίσης συνδέεται με τον κυβισμό του
κινητήρα θα αποτελέσουν δύο βασικούς
ανασταλτικούς παράγοντες στους ιδιοκτήτες
που έχουν καταθέσει τις πινακίδες
κυκλοφορίας τους.
Συνεπώς
το σχέδιο του ΥΠΟΙΚ για μαζικές άρσεις
ακινησίας από τους 1 εκατ. ιδιοκτήτες
μάλλον θα αποτύχει ενώ παράλληλα θα
αυξηθεί και ο αριθμός των ιδιοκτητών
που δεν θα πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας
2017 και θα τα κινούν παράνομα χωρίς να
έχουν περάσει επίσης από ΚΤΕΟ ή να τα
έχουν ασφαλισμένα…
Πάντως
οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων χρωστούν για
ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας πάνω από
225 εκατ. ευρώ γεγονός που «μεταφράζεται»
πως κινούνται παράνομα πάνω από 880.000
αυτοκίνητα. Μάλιστα στελέχη της αγοράς
επισημαίνουν πως όσο το κράτος δεν
επιβάλλει τα πρόστιμα που προβλέπουν
οι νόμοι τόσο ο αριθμός τους θα αυξάνεται…
Μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για 1,8 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ το… 2018!
Η ανακοίνωση του τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας για το 2018 με βάσει όχι μόνο τον κυβισμό, τις εκπομπές CO2 αλλά και την ηλικία θα αλλάξει ριζικά το τοπίο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το Enikonomia.gr στην διάθεσή του περισσότεροι από 1,8 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αναναμένεται να πληρώσουν χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας το 2018 εξαιτίας της ηλικίας των οχημάτων τους καθώς ο συγκεκριμένος αριθμός αφορά τα οχήματα με ηλικία άνω των 11 ετών που πλήρωσαν Τέλη Κυκλοφορίας το 2016. Μάλιστα τα 700.000 ΙΧ από το σύνολο των 1,8 εκατ. οχημάτων έχει ηλικία πάνω από 16 έτη.
Ωστόσο το πρόβλημα που έχει ήδη προκύψει σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας και με την ηλικία έχει να κάνει με τον μεγάλο αριθμό των κυκλοφορούντων παλαιών αυτοκινήτων τα οποία θα δημιουργήσουν έλλειμμα στα έσοδα το οποίο θα πρέπει να καλυφθεί από την αύξηση στα Τέλη Κυκλοφορίας των καινούριων ΙΧ ή από κάποιο άλλο φόρο.
Όσον αφορά στις άρσεις ακινησιών στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως αν δεν μειωθούν τα τεκμήρια σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται οι καταναλωτές να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους με αποτέλεσμα να μην αυξηθούν τα έσοδα.
Τα Τέλη Κυκλοφορίας των ΙΧ με 1η Άδεια Κυκλοφορίας έως το έτος 2000:
Τα Τέλη Κυκλοφορίας των ΙΧ με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από το έτος 2001 έως το έτος 2005 ως εξής:
Τα Τέλη Κυκλοφορίας των ΙΧ με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 2006 έως 31/12/2010:
Τα Τέλη Κυκλοφορίας στα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, τα ετησίως επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας βάση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο):