Τα «μαγικά» κέρδη προ φόρων των εισαγωγικών εταιρειών ΙΧ

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

 

Η εγχώρια αγορά μεταφορικών μέσων και ανταλλακτικών είναι από τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας που έχουν υποστεί βαρύτατο πλήγμα από την παρατεταμένη ύφεση τα τελευταία χρόνια.

Ωστόσο το 2014 αποδείχθηκε πως αποτέλεσε έτος ορόσημο για τον κλάδο καθώς οι πωλήσεις νέων ΙΧ σημείωσαν πολύ μεγάλη αύξηση.

Λογικά κάποιος θα περίμενε να σημειώσουν αντίστοιχη αύξηση και τα κέρδη κάποιων εισαγωγικών αλλά ως διά μαγείας τα κέρδη τους σημείωσαν πολύ μεγάλη πτώση…

Πάντως οι εταιρείες που είχαν καταγράψει το 2013 πολύ μεγάλες ζημιές κατάφεραν να τις μειώσουν δραστικά γεγονός που αντικατοπτρίζεται στην μεγάλη αύξηση του κύκλου εργασιών τους.

Σύμφωνα με την Direction Business Reports, η πτωτική πορεία ανακόπηκε το 2014, καθώς από τον ομαδοποιημένο ισολογισμό δείγματος 39 εταιρειών (που είχαν δημοσιεύσει τα οικονομικά τους στοιχεία για το 2014 έως και 01/09/2015) προκύπτει αύξηση πωλήσεων και σημαντική μείωση ζημιών προ φόρων σε σχέση με το 2013.

 

Οι αναλυτικές «επιδόσεις» των εταιρειών ΙΧ

Οι επιχειρήσεις του δείγματος, που εκπροσωπούν το συντριπτικό τμήμα της δυναμικότητας του κλάδου, κατόρθωσαν το 2014 να αυξήσουν κατά 20,24% τον συνολικό κύκλο εργασιών τους (πωλήσεις) και ταυτόχρονα να περιορίσουν τις ζημιές προ φόρων κατά 65,47% σε σχέση με το 2013.

Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό εύρημα των οικονομικών στοιχείων των εισαγωγικών εταιρειών ΙΧ έχει να κάνει με το γεγονός πως παρά το γεγονός πως πάρα πολλές εταιρείες σημείωσαν πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους το 2014 αντίθετα τα κέρδη του «ψαλιδίστηκαν» έως και 13 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα κέρδη του 2013!

Ειδικότερα η Mercedes-Benz το 2014 κατέγραψε μείωση 76,66% στα κέρδη προ φόρων του 2014 σε σχέση με το 2013 παρά το γεγονός πως οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 51,4%.

Μάλιστα σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία τα κέρδη προ φόρων του 2014 ανήλθαν σε 3,8 εκατ. ευρώ έναντι 16,2 εκατ. ευρώ το 2013 τη στιγμή που πέρσι κατάφερε να πουλήσει 2.809 νέα ΙΧ έναντι 1.855 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2013.

Παράλληλα ο κύκλος εργασιών της Mercedes-Benz το 2014 ξεπέρασε τα 128 εκατ. ευρώ έναντι 97,3 εκατ. ευρώ το 2013 σημειώνοντας επίσης αύξηση 31,61%.

Η BMW Hellas αντίθετα σημείωσε αύξηση 19,39% στα κέρδη προ φόρων το 2014 σε σχέση με το 2013 τη στιγμή που οι πωλήσεις νέων ΙΧ πέρσι ανήλθαν σε 2.529 οχήματα έναντι 1.767 ΙΧ το 2013.

Ειδικότερα τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 13,6 εκατ. ευρώ έναντι 11,3 εκατ. ευρώ ενώ οι συγκριτικές πωλήσεις της νέων ΙΧ σημείωσαν αύξηση 43,1%.

‘Οσον αφορά στον τζίρο της BMW Hellas ξεπέρασε τα 110 εκατ. ευρώ το 2014 έναντι 72,6 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 52%!

Η Toyota Hellas κατάφερε και το 2014 να βρεθεί στην πρώτη θέση των πωλήσεων νέων ΙΧ στην Ελλάδα σημειώνοντας αύξηση 22,8% ωστόσο τα κέρδη της σημείωσαν πτώση 43,44%.

Ειδικότερα τα κέρδη προ φόρων της Toyota Hellas ανήλθαν σε 4,3 εκατ. ευρώ το 2014 έναντι 7,7 εκατ. ευρώ το 2013.

Ωστόσο μεγάλη αύξηση 26,31% σημείωσε ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2014 ο οποίος ξεπέρασε τα 145 εκατ. ευρώ έναντι 115 εκατ. ευρώ το 2013.

Εντυπωσιακά ήταν και τα αποτελέσματα της FGA (Fiat-Alfa Romeo) στην Ελλάδα το 2014 καθώς η θυγατρική του ιταλικού εργοστασίου κατάφερε με αύξηση του τζίρου σε ποσοστό μόλις 2,71% να μετατρέψει τη ζημιά σε κέρδη.

Ειδικότερα η FGA το 2014 σημείωσε κέρδη 1,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,1 εκατ. ευρώ το 2013 τη στιγμή που οι πωλήσεις του ομίλου σημείωσαν αύξηση 11,4% (Fiat) και -4,4% (Αlfa Romeo).

Παράλληλα ο κύκλος εργασιών της FGA το 2014 ανήλθε σε 63,8 εκατ. ευρώ το 2014 έναντι 62,1 εκατ. ευρώ το 2013.

Το εντυπωσιακό ποσοστό αύξησης 1.023,88% κατέγραψαν τα κέρδη προ φόρων της Ford Motor Hellas το 2014 σε σχέση με το 2013.

Ειδικότερα τα κέρδη προ φόρων της Ford Motor Hellas ανήλθαν σε 2,88 εκατ. ευρώ έναντι 257.062 ευρώ τη στιγμή που οι πωλήσεις νέων ΙΧ της εταιρείας το 2014 σημείωσαν 29,5% και ανήλθαν σε 3.682 μονάδες έναντι 2.843 νέων ΙΧ.

‘Οσον αφορά στον κύκλο εργασιών της Ford Motor Hellas το 2014 ξεπέρασε 52 εκατ. ευρώ έναντι 36,8 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 42,42%.

Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το ποσοστό αύξησης 89,1% που σημείωσαν τα κέρδη προ φόρων της Volvo το 2014 τη στιγμή που οι πωλήσεις νέων ΙΧ της εταιρείας κατέγραψαν αύξηση 25,2% οι οποίες ανήλθαν σε 1.832 μονάδες έναντι 1.463 νέων ΙΧ το 2013.

Ειδικότερα τα κέρδη προ φόρων της Volvo στην Ελλάδα το 2014 ανήλθαν σε 5,2 εκατ. ευρώ έναντι 2,8 εκατ. ευρώ ενώ ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ξεπέρασε τα 38 εκατ. ευρώ έναντι 32,5 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 17,63%.

Τριψήφιο ποσοστό αύξησης (258%) σημείωσαν και τα κέρδη προ φόρων της GM Hellas (Opel) το 2014 τα οποία ανήλθαν σε 4,7 εκατ. ευρώ έναντι 1,3 εκατ. ευρώ το 2013.

Οι πωλήσεις της Opel στην Ελλάδα να υπενθυμίσουμε πως το 2014 σημείωσαν αύξηση 16,4% ανήλθαν σε 6.480 μονάδες έναντι 5.569 νέων ΙΧ το 2013.

‘Οσον αφορά στον κύκλο εργασιών της GM Hellas το 2014 ξεπέρασε τα 85,1 εκατ. ευρώ έναντι 68,3 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 24,5%.

Ο όμιλος Σφακιανάκη το 2014 κατάφερε να μειώσει τις ζημίες του σε ποσοστό 14,3% ενώ ο κύκλος εργασιών του ομίλου ξεπέρασε τα 174 εκατ. ευρώ έναντι 146 εκατ. ευρώ το 2013 σημειώνοντας αύξηση 18,97%.

Η Kosmocar κατάφερε το 2014 να επιστρέψει στην κερδοφορία έστω και κατά μόλις 139.226 ευρώ έναντι ζημιών 1,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας επίσης αύξηση 8,6% στον κύκλο εργασιών της ο οποίος ξεπέρασε τα 161 εκατ. ευρώ έναντι 148 εκατ. ευρώ το 2013.

Μεγάλη μείωση ζημιών σημείωσαν επίσης ο όμιλος Σαρακάκη (Honda – Mitsubishi) και Θεοχαράκης (Nissan).

Ειδικότερα ο όμιλος Σαρακάκη μείωσε σε ποσοστό 62,53% τις ζημίες του οι οποίες το 2014 ανήλθαν σε 7,9 εκατ. ευρώ έναντι 21,2 εκατ. ευρώ το 2013. Επίσης ο κύκλος εργασιών του ομίλου το 2014 σημείωσε αύξηση 11,85% και ξεπέρασε τα 90 εκατ. ευρώ έναντι 80 εκατ. ευρώ το 2013.

Η Nissan το 2014 κατάφερε να περιορίσει τις ζημιές της σε ποσοστό 67,45% οι οποίες ανήλθαν σε 2,7 εκατ. ευρώ έναντι 8,4 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου το 2014 ξεπέρασε τα 98 εκατ. ευρώ έναντι 91 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 61,15%.

Η AIGLON ΑΒΕΕ σημείωσε επίσης αύξηση 72,55% στον κύκλο εργασιών και κατάφερε να μειώσει τις ζημίες της σε ποσοστό 28,46%.

Ο όμιλος Πετρόπουλος Πέτρος ΑΕΒΕ κατάφερε το 2014 να καταγράψει αύξηση 397,28% στα κέρδη προ φόρων της (1,4 εκατ. ευρώ) ενώ ο κύκλος εργασιών της επίσης σημείωσε αύξηση σε ποσοστό 20,79%.

Δείτε τα αναλυτικά στοιχεία των ισολογισμών των εταιρειών ΙΧ από την Direction Business Report:

Exit mobile version