Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από τη γοητεία. Η 67η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου Φρανκφούρτης θα φιλοξενήσει μεγάλα ονόματα κατασκευαστών αυτοκινήτων και προμηθευτών και θα αποκαλυφθούν πολλά μυστικά
και οράματα.
Με σλόγκαν «Future Now», η έκθεση εστιάζει στις πρωτότυπες
προτάσεις που έχουν να επιδείξουν οι μεγάλοι κατασκευαστές…
Audi RS4 με κίνηση στους πίσω τροχούς!
Ένα μοναδικό αυτοκίνητο, περιορισμένης παραγωγής, αναμένεται
να παρουσιάζει η Audi στη Διεθνή Έκθεση Φρανκφούρτης που φέρει το λογότυπο RS4 Avant αλλά με
κίνηση στους πίσω τροχούς!
Το νέο μοντέλο θα έχει επιμεληθεί η Audi Sport GmbH και
σύμφωνα με πληροφορίες θα κινεί ένα υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας χωρητικότητας 2,9 λίτρων ο
οποίος θα αποδίδει 444 ίππους…
BMW i5
To νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της οικογένεια «i» θα παρουσιάσει η BMW στη
Φρανκφούρτη.
Ο λόγος για το νέο i5 το οποίο θα αφορά ένα 4θυρο μοντέλο, με αυτονομία μεταξύ 500
έως 700 χιλιόμετρα, χάρη στους συσσωρευτές ενέργειας τέταρτης γενιάς που θα εφοδιαστεί.
Ferrari Portofino
H Ferrari θα παρουσιάσει στην Γερμανία το νέο κορυφαίο μοντέλο της που
φέρει το λογότυπο Portofino.
To νέο
super car κινεί
ένας V8 υπερτροφοδοτούμενος
κινητήρας χωρητικότητας 3,9 λίτρων Την
κίνηση παρέχει ο γνωστός V8 ιταλικός κινητήρας τούρμπο των 3,9 λίτρων, ο οποίος
αποδίδει 600 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 760 Nm από τις 3.000 έως
και τις 5.250 σ.α.λ. Η Ferrari
Portofino επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα
ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 320 χλμ./ώρα!
Ford EcoSport
Tο ανανεωμένο EcoSport, θα παρουσιάσει η Ford επίσημα στη Φρανκφούρτη. Το νέο
μοντέλο θα εφοδιάζεται με το πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρου ο οποίος θα αποδίδει
125 ίππους ενώ από τα μέσα της επόμενης χρονιάς, στη γκάμα θα προστεθεί και μια
έκδοση του 3κύλινδρου «1.000άρη» EcoBoost βενζινοκινητήρα, που θα αποδίδει 100,
125 και 140 ίππους. Σε ότι αφορά στη μετάδοση, δεν παρατηρούνται αλλαγές, με το
αυτόματο «6άρι» και το αντίστοιχο χειροκίνητο να παραμένουν οι μοναδικές
επιλογές.
Honda CR-V Hybrid Prototype
Το νέο Honda CR-V Hybrid Prototype είναι φαρδύτερο, ψηλότερο
και μακρύτερο από τον προκάτοχό του, ενώ παράλληλα το υβριδικό μοντέλο διαθέτει
και περισσότερο σπορ χαρακτήρα που απορρέουν από τους τονισμένους θόλους των
τροχών, τις πιο έντονες ακμές στο καπό, αλλά και από τα νέα φωτιστικά σώματα.
Το CR-V Hybrid Prototype περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα,
έναν 2λιτρο i-VTEC 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα που λειτουργεί σύμφωνα με τον
κύκλο Atkinson για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και ελκτικής ισχύος, αλλά και
έναν ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια…
Hyundai Kona
Την αντεπίθεσή της στη Φρανκφούρτη θα εξαπολύσει η Hyundai ενάντια
στους άλλους κατασκευαστές με το νέο μοντέλο της που θα φέρει το λογότυπο Kona και
αναμένεται να «μονομαχήσει» έναντι ισχυρών ονομάτων της αγοράς όπως το Captur, Juke, Renegade, HR-V, C-HR, κ.ά.
Το όνομα του κορεατικού μοντέλου παραπέμπει στην ομώνυμη
παραλιακή περιοχή που βρίσκεται στο νησί της Χαβάης και τα χαρακτηριστικά του
προσδίδουν πως αφορά ένα SUV όχημα.
Το νέο Kona θα διατίθεται τόσο σε προσθιοκίνητες εκδόσεις
όσο και σε τετρακίνητες. Όσον αφορά στα
κινητήρια σύνολα, η Hyundai προσφέρει σε πρώτη φάση δύο υπερτροφοδοτούμενες
βενζινοκινητήρες. Ο πρώτος είναι 3κύλινδρος, έχει χωρητικότητα 1,0 λίτρου με
120 ίππους.
Ο δεύτερος αφορά σε ένα 1.600άρη -4κύλινδρο, επίσης με τούρμπο-
με 177 ίππους.
Μέσα στο 2018 στη γκάμα του νέου Kona θα ενταχθεί και ένας
πετρελαιοκινητήρας 1,6 λίτρων, ο οποίος θα αποδίδει περί τους 115 ίππους στα
προσθιοκίνητα μοντέλα της οικογένειας και κοντά στους 136 ίππους στα
τετρακίνητα.
Lamborghini Aventador S Roadster
Ένα κορυφαίο super car
θα κοσμήσει με την παρουσία της το φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και
είναι η Lamborghini Aventador S Roadster. Σε σχέση με την κουπέ εκδοχή, η
ουσιαστική διαφορά βρίσκεται στην hardtop αφαιρούμενη οροφή, η οποία αποθηκεύεται
στο εμπρός μέρος του αμαξώματος.
Την κίνηση προσφέρει ο γνωστός V12 κινητήρας των 6,5 λίτρων,
ο οποίος αποδίδει 740 ίππους και ροπή 690 Nm. Σύμφωνα με την εταιρεία τα πρώτα
100 χλμ. από στάση έρχονται σε μόλις 3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική της ταχύτητα προσδιορίζεται
στα 350 χλμ./ώρα!
Mercedes EQ A Concept
Tο EQ A concept είναι ένα από τα ουκ ολίγα «οικολογικά»
πρωτότυπα που θα παρουσιαστούν στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Το Mercedes EQ A concept θα χρησιμοποιεί έναν αντί για δύο
ηλεκτροκινητήρες, που θα κινεί αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς.
Ωστόσο, η GTi εκδοχή του, που θα παρουσιαστεί ένα με δύο
χρόνια αργότερα, θα διαθέτει και έναν δεύτερο –φυσικά, στον πίσω άξονα!
Opel Insignia 2.0D Biturbo
H Opel
ανακοίνωσε τη διάθεση της έκδοσης 2.0D Biturbo για ολόκληρη τη γκάμα εκδόσεων
του νέου Opel Insignia –Grand Sport, Sports Tourer και Country Tourer την οποία
και θα παρουσιάσει στη Φρανκφούρτη.
Πρόκειται για έναν 2λιτρο κινητήρα με ονομαστική απόδοση 210
ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 480 Nm από τις 1.500 σ.α.λ.
Σύμφωνα με την Opel, διαθέτει δύο εν σειρά υπερτροφοδότες
συνεργαζόμενος κατ’ αποκλειστικότητα με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της Opel,
καθώς και με την προηγμένη torque vectoring τετρακίνησή της.
Porsche 911 GT2 RS
Η Porsche 911 GT2 RS θα
πραγματοποιήσει το επίσημο ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Το νέο μοντέλο κινεί ο υπερτροφοδοτούμενος boxer κινητήρας
χωρητικότητας 3,6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 700 ίππους και 70 χλγρ. ροπής.
Η νέα Porsche 911 GT2 RS είναι σε θέση να επιταχύνει από
στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 2,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα
αγγίζει τα 340 χλμ./ώρα!
Renault Megane RS
Την κορυφαία έκδοση RS για το Megane θα
παρουσιάσει η Renault στη Φρανκφούρτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο Megane RS θα
κινεί ο υπερτροφδοτούμενος κινητήρας χωρητικότητας 1,8 λίτρου ο οποίος αποδίδει
έως 300 ίππους ενώ η κίνηση θα μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός
χειροκίνητου κιβώτιου έξι σχέσεων.
Skoda Karoq
Το νέο Skoda Karoq, θα αποτελεί το βασικό μοντέλο στο
περίπτερο της τσέχικης εταιρείας. Το νέο μοντέλο θα κινεί ο 3κύλινδρος
βενζινοκινητήρας TSI των 1.000 μόλις κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και
175 Nm ροπής. Αμέσως μετά στην… ιεραρχία συναντάμε τον 1.5 TSI, ο οποίος
αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής.
Στα πετρελαιοκίνητα μηχανικά σύνολα του Ομίλου VW, το
«παρών» δίνουν και εδώ οι γνωστοί 1.6 TDI και 2.0 TDI, με τον πρώτο να αποδίδει
115 ίππους και 250 Nm και τον δεύτερο 150 ίππους και 340 Nm. Επιπρόσθετα, ο
2λιτρος TDI είναι διαθέσιμος και σε έκδοση με 190 ίππους και μάλιστα κατ’
αποκλειστικότητα με σύστημα τετρακίνησης και το κορυφαίo «7άρι» DSG κιβώτιο.
Suzuki
Swift Sport
Το νέο Suzuki Swift Spor θα παρουσιάσει η ιαπωνική εταρεία
στη Φρανκφούρτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες κάτω από το καπό του Swift Sport
τρίτης γενιάς θα φιλοξενείται για πρώτη φορά ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας
1,4 λίτρου που είδαμε και στο Vitara, με την απόδοση να ορίζονται κοντά στους
140 ίππους και ροπή στα 22 χλγρ.
Toyota C-HR Hy-Power
Concept και Land Cruiser
Η Toyota αναμένεται να συγκεντρώσει πάνω της τα φώτα της
δημοσιότητας παρουσιάζοντας στη γερμανική πόλη δύο σημαντικά νέα μοντέλα. Το
πρώτο από αυτά θα είναι πρωτότυπο, και θα ονομάζεται C-HR Hy-Power Concept.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το επίσημο δ.Τ. της εταιρείας το οποίο αναρτήθηκε
πριν λίγο στο διαδίκτυο, «η αυξανόμενη επιτυχία της υβριδικής τεχνολογίας θα
παρουσιαστεί μέσα από το νέο αυτό πρωτότυπο που τονίζει την ισχυρή και
συναισθηματική εμφάνιση του C-HR». Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, το Hy-Power
Concept, το οποίο σχεδιάστηκε εξολοκλήρου από το ευρωπαϊκό κέντρο ED2 της
Toyota, υποδεικνύει παράλληλα και τη μελλοντική κατεύθυνση όσον αφορά στην
επέκταση της σειράς των υβριδικών εκδόσεων της μάρκας στα βασικά της μοντέλα.
Στη Φρανκφούρτη θα παρουσιαστεί και το νέο Land Cruiser το οποίο έρχεται να
αναδείξει τον ηγετικό ρόλο αλλά και την 65χρονη εμπειρία της εταιρείας στην
κατηγορία των εκτός δρόμου οχημάτων.
VW Polo
Το Polo είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα
της γερμανικής φίρμας για πάνω από τέσσερις δεκαετίες. Αισθητικά το νέο VW
Polo είναι άμεσα αναγνωρίσιμο
διαθέτοντας προφανείς αναφορές στο μεγαλύτερο Golf.
Στα μηχανικά μέρη τη μερίδα του λέοντος κατέχει ο 3κύλινδρος
1.000άρης βενζινοκινητήρας με 65 και 75 ίππους. Σίγουρα όμως το ενδιαφέρον
επικεντρώνεται στην υπερτροφοδοτούμενη παραλλαγή του με 95 και 115 ίππους. Από
εκεί και πέρα, οι μεγαλύτερες εκδοχές της οικογένειας του νέου VW Polo θα
«φορούν» τον φρέσκο 1.500άρη TSI κινητήρα που γνωρίσαμε στο Golf, ο οποίος
αποδίδει 150 ίππους. Όσο για την έκδοση GTi, η VW επέλεξε τον 2λιτρο TSI της, ο
οποίος είναι ρυθμισμένος για την περίσταση στους 200 ίππους.
Σε ότι αφορά τους κινητήρες ντίζελ, η VW προσφέρει ως
μοναδική επιλογή τον γνωστό 1.6 TDi με 80 και 95 ίππους.