Tου Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Το νέο Vitara αποτελεί τη νέα crossover πρόταση της Suzuki στην
κατηγορία που με τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα, την τετρακίνηση, τον πλούσιο
εξοπλισμό αλλά και την δυναμική σχεδίαση αποτελεί δέλεαρ για τους Έλληνες καταναλωτές.
Οι τιμές διάθεσης του νέου Vitara ξεκινούν
από τις 22.860β ευρώ αλλά θα πρέπει να
συνυπολογίσει κανείς την πολυετή εγγύηση, το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης
αλλά και την υψηλή μεταπωλητική αξία που έχει το αυτοκίνητο με την πάροδο των
χρόνων.
Δυναμική σχεδίαση
Το νέο Suzuki Vitara από την πρώτη ματιά φαίνεται ότι έχει αλλάξει προσανατολισμό
καθώς η σχεδίασή του δεν παραπέμπει σε ένα «καθαρόαιμο» όχημα εκτός δρόμου αλλά
σε ένα δυναμικό SUV.
Οι σχεδιαστές προσπάθησαν να δώσουν μια αυθεντική off-road εμφάνιση με
έντονες ακμές και δυναμικά χαρακτηριστικά κυρίως στο εμπρόσθιο μέρος. Παράλληλα
τα φωτιστικά σώματα έχουν αρκετές ακμές, ενώ τα LED φώτα ημέρας να είναι διαθέσιμα σε
όλες τις εκδόσεις
Στο πίσω μέρος η σχεδίαση του Vitara παραπέμπει
σε άλλα μοντέλα της εταιρείας με κυρίαρχα τα φωτιστικά σώματα.
Hi-tech εσωτερικό
Το εσωτερικό του Suzuki Vitara είναι ευχάριστο και διαθέτει αρκετή δόση τεχνολογίας. Το
σύστημα infotainment με
την 7 ιντσών οθόνη αφής είναι πρακτικό στη χρήση, όπως καλό γενικότερα είναι το
επίπεδο της εργονομίας.
Οι χώροι είναι καλοί αναλογικά με τις εξωτερικές διαστάσεις
του Suzuki Vitara
αφού 4 ή και 5 επιβάτες θα φιλοξενηθούν με άνεση. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο
375 λίτρων και κρίνεται ικανοποιητικός.
Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα
αλλά έχει γίνει εκετνής χρήση σκληρών πλαστικών.
120 ίπποι
Το Vitara
της δοκιμής εξοπλίζονταν με τον turbo πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1.598 κ.εκ DDiS, το οποίο αποδίδει 120 ίππους στις
3.750 σ.α.λ. και 320 Nm
ροπής στις 1.750 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Ο ήχος που παράγει ο κινητήρας σε λειτουργία είναι αρκετά
τραχύς, θυμίζοντάς σε πως οδηγείς ένα diesel αυτοκίνητο, με την όχι και τόσο καλή ηχομόνωση, να
μεταφέρει εν μέρει τον ήχο του κινητήρα, όπως και τους αεροδυναμικούς θορύβους
εντός της καμπίνας.
Στην πράξη ο πετρελαιοκινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα
πρόθυμος να κινήσει το βαρύ αμάξωμα του Vitara χωρίς να χρειάζεται μεγάλες
ποσότητες πετρελαίου.
Μάλιστα η ύπαρξη του συστήματος Start/Stop,
μειώνει την κατανάλωση στα 4,2 λίτρα/100 χλμ ενώ αν το πιέσει ο οδηγός του η
κατανάλωση δεν ξεπρνά τα 5,5 λίτρα /100 χλμ.
Παράλληλα οι χαμηλές εκπομπές CO2 προσδίδουν και χαμηλά ετήσια Τέλη
Κυκλοφορίας τα οποία ανέρχονται σε 108,78 ευρώ.
Άνεση και ασφάλεια
Το Suzuki Vitara στην τετρακίνητη έκδοσή του, όπως αυτό της δοκιμής μας, θεωρείται
Crossover αλλά σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπει στο παλιό Grand Vitara με
τον υποπολλαπλασιαμό των σχέσεων.
Ωστόσο μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα, ο
οδηγός μπορεί να επιλέξει τις λειτουργίες Auto, Sport,
Snow και Lock του συστήματος
τετρακίνησης.
Στην αυτόματη λειτουργία η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός
τροχούς και αν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης, τότε η κίνηση μεταφέρεται και στον
πίσω άξονα.
To Lock
κλειδώνει την τετρακίνηση ισόποσα ανάμεσα στους δυο άξονες, ενώ το Sport και το Snow ενδείκνυνται, για πιο
γρήγορη οδήγηση ή οδήγηση στο χιόνι αντίστοιχα. Στην πράξη τώρα, το Vitara είναι πολύ πιο ικανό
από ότι πρωτίστως δείχνει από το παρουσιαστικό του, όπου τουλάχιστον επιτρέπει
το ύψος του και τα λάστιχά του.
Η αίσθηση στο χώμα είναι καλή και τόσο η ανάρτηση όσο και το
σύστημα διεύθυνσης δεν περνούν στο εσωτερικό τις ανωμαλίες του δρόμου.
Σε εκτός δρόμου διαδρομές, το Vitara, λόγω τετρακίνησης, δείχνει πως
μπορεί να κινηθεί αρκετά ικανοποιητικά, περισσότερο από αυτό που περιμένεις
λόγω των ασφάλτινων ελαστικών διαστάσεων. Μάλιστα το ιαπωνικό μοντέλο απέδειξε
πως οι χωματόδρομοι και λασπωμένοι δρόμοι δεν αποτελούν πρόβλημα για το Vitara αλλά σε καμία
περίπτωση δεν αποτελεί ένα καθαρόαιμο off road όχημα.
Μέσα στην πόλη το Vitara είναι ασφαλές, οικονομικό και ευέλικτο
ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας αποτελεί σύμμαχο για τον οδηγό κατά τη
διαδικασία παρκαρίσματος.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Vitara αποδείχθηκε
γρήγορο και ασφαλές ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως την εξαιρετικά χαμηλή
κατανάλωση καυσίμου…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Τετρακίνηση
Κόστος χρήσης
ΚΑΤΑ
Τιμή