Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Ένα μοναδικό τετρακίνητο αυτοκίνητο πόλης έχει η Suzuki στη
γκάμα των μοντέλων της που φέρει το λογότυπο Ignis το οποίο διαθέτει μοναδική αλλά
αμφιλεγόμενη εξωτερική σχεδίαση, ευχάριστο εσωτερικό και βέβαια μπορεί να
μεταφέρει τους επιβάτες του ακόμη και όταν ο δρόμος τελειώνει…
Μοναδικό «αγκάθι» αποτελεί η τιμή απόκτησης η οποία
κυμαίνεται σε 14.430 ευρώ αλλά δύσκολα θα βρει κανείς κάποιο ανταγωνιστικό
μοντέλο στην συγκεκριμένη κατηγορία εκτός από το Fiat Panda 4X4…
Παράλληλα να υπενθυμίσουμε πως το προηγούμενο Ignis αποτέλεσε
ένα πετυχημένο εμπορικό μοντέλο στην ελληνική αγορά το οποίο επίσης διατίθονταν
σε δικίνητη αλλ΄’α και τετρακίνητη έκδοση.
Αμφιλεγόμενη αισθητική
Η εξωτερική εμφάνιση του Suzuki Ignis αποτελεί σίγουρα «πεδίο μάχης» για
όσους το αντικρίζουν καθώς κάποιοι λατρεύουν με την πρώτη ματιά τη σχεδίασή του
και κάποιοι άλλοι απλά την θεωρούν απαράδεκτη.
Όπως και να έχει το θέμα η εξωτερική εμφάνιση του Suzuki Ignis τραβάει
τα βλέμματα των περαστικών αποκομίζοντας είτε πολύ θετικά είτε πολύ αρνητικά
σχόλια.
Στο εμπρόσθιο μέρος τα περίεργα φωτιστικά σώματα, η μάσκα
και ο προφυλακτήρας δημιουργούν ένα φουτουριστικό αλλά και παράλληλα άγριο
παρουσιαστικό ενώ από το πλάι οι έντονες γωνίες σε συνδυασμό με κάποια
καμπυλόγραμμα τμήματα προσδίδουν ένα μοναδικό αποτέλεσμα.
Το πίσω μέρος σίγουρα δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο
και τα φωτιστικά σώματα αποτελούν τον κυρίαρχο παίκτη στο πίσω μέρος της
σχεδίασης.
Ευχάριστο εσωτερικό
Το εσωτερικό του νέου τετρακίνητου Suzuki Ignis χαρακτηρίζεται
ευχάριστο και μοντέρνο έχοντας πολλά
στοιχεία που τονίζουν το νεανικό του χαρακτήρα.
Μοναδική παράκρουση στο εσωτερικό του Ignis αποτελεί
το ηχοσύστημα που «φιλοξενείται» σε ένα πλαίσιο στο κέντρο του ταμπλό το οποίο
αρχικά νομίζει κανείς ότι αποτελεί εργοστασιακό μοντέλο. Όμως αν το παρατηρήσει
κανείς καλύτερα θα αντιληφθεί πως το περίβλημα δεν είναι ενωμένο με το
ηχοσύστημα και απλά καλύπτει τις γωνίες του συστήματος…
Ωστόσο η διχρωμία του ταμπλό όπως και το πορτοκαλί πλαίσιο
στην βάση του επιλογέα αλλά και η ίδιου χρώματος χειρολαβές εσωτερικά, καλύπτουν
την παραφωνία του πλαισίου του ηχοσυστήματος.
Επίσης πολύ όμορφα είναι και τα γραφικά που έχει ο πίνακας
οργάνων όπως επίσης και οι διακόπτες για τον κλιματισμό και άλλες λειτουργίες
του αυτοκινήτου.
Η θέση οδήγησης είναι
ψηλά τοποθετημένη και ευχαριστεί με την περιφερειακή ορατότητα αλλά και με την
άνεση που προσφέρει, ωστόσο η ορατότητα προς τα πίσω είναι περιορισμένη λόγω
της σχεδίασης του αμαξώματος σε εκείνο το σημείο αλλά η ύπαρξη κάμερας
οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.
Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε
ικανοποιητικά επίπεδα όπως επίσης και η συναρμογή.
90 ίπποι
Το Suzuki Ignis της δοκιμής μας κινούνταν από τον βενζινοκινητήρα
χωρητικότητας 1,2 λίτρου ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και 12 χλγρ. ροπής.
Το μηχανικό σύνολο απέδειξε πως μπορεί να κινήσει με άνεση
το βαρύ αμάξωμα του αυτοκινήτου ενώ συνεργάζεται άψογα με το 5τάχυτο κιβώτιο
ταχυτήτων το οποίο θα μπορούσε να είναι 6τάχυτο.
Ωστόσο θα λέγαμε ότι ο κινητήρας παράγει θόρυβο ο οποίος
είναι αισθητός αν ο δείκτης του στροφόμετρου ξεπερνά τις 4.000 σ.α.λ.
Παράλληλα η μέση
κατανάλωση κυμαίνεται στα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα στα 6,5 λτ./100 χλμ. αλλά αν ο οδηγός πιέζει
συχνά το πεντάλ του γκαζιού τότε αυξάνει και περαιτέρω η κατανάλωση καυσίμου.
Επίσης το μικρό ρεζερβουάρ (30 λίτρα) καθιστά συχνές τις επισκέψεις στο
βενζινάδικο.
Εντός και εκτός δρόμου
Το Suzuki Ignis λόγω της αυξημένης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος σε
συνδυασμό με το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης AllGrip αποδείχθηκε ένα
ευχάριστο για εκτός δρόμου διαδρομές αυτοκίνητο.
Η τετρακίνηση επεμβαίνει άμεσα και αποτελεσματικά όπου
χρειαστεί, με την λειτουργία Grip Control που ενεργοποιείται από το πάτημα του
σχετικού διακόπτη στην κονσόλα να επιτρέπει το απρόσκοπτο ξεκίνημά του σε
χαμηλής πρόσφυσης συνθήκες.
Η ανάρτησή του είναι ιδανικά ρυθμισμένη προσφέροντας καλά
επίπεδα άνεσης στους επιβάτες και μικρές κλίσεις του αμαξώματος, αν και ο
θόρυβος κύλισης είναι αυξημένος, Μέσα στην πόλη αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο
λόγω του μεγέθους του ενώ ενδείκνυται για κίνηση σε στενά δρομάκια.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Ignis αποδείχθηκε
ασφαλές και σταθερό αλλά καλό θα ήταν ο οδηγός του να κινείται τα όρια του
Κ.Ο.Κ. καθώς όταν ο κινητήρας αγγίζει τα όρια περιστροφής του αυξάνει ανάλογα
και ο θόρυβος που παράγει…
YΠΕΡ
Κινητήρας
Τετρακίνηση
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Τιμή
Αίσθηση τιμονιού
Φινίρισμα