Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Δραστικά μέτρα εναντίον των εμπόρων που γυρίζουν χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πουλάνε στα καταστήματά τους φαίνεται πως έχουν λάβει οι Αρχές.
Πρώτο δείγμα της κινητοποίησης των Αρχών αποτελούν οι εξελίξεις με γνωστό έμπορο των Βορείων Προαστίων – υπόθεση που πρώτο είχε αποκαλύψει το enikonomia.gr – καθώς ο επιχειρηματίας έχει ήδη παραπεμφθεί για απάτη μεγάλης αξίας κατ΄εξακολούθηση.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr δεκάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν ήδη κληθεί στη ΓΑΔΑ ώστε να καταθέσουν για την υπόθεση και εν τέλει ο Εισαγγελέας άσκησε δίωξη εναντίον του για «Απάτη Μεγάλης Αξίας κατ’ Εξακολούθηση»!
Μάλιστα, σύμφωνα με το έγγραφο που έχει στην διάθεσή του το enikonomia.gr ο έμπορος των
Βορείων Προαστίων αποδείχθηκε «Λερναία Υδρα» καθώς δεν παραπέμπεται μόνο ο ίδιος
αλλά και επιπλέον τρία άτομα της στενού περιβάλλοντός του.
Ο έμπορος των Βορείων Προαστίων κατάφερε στο
πρώτο δικαστήριο να ξεφύγει, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr έλαβε αναβολή
επικαλούμενος λόγους υγείας προσκομίζοντας μάλιστα βεβαίωση και από… Δημόσιο
νοσοκομείο.
Την ημέρα της δίκης βέβαια ο «άρρωστος» επιχειρηματίας βρίσκονταν κανονικά στην
έκθεση αυτοκινήτων στην περιοχή του Χαλανδρίου και πουλούσε σε ανυποψίαστους
πελάτες αυτοκίνητα που ανέγραφαν στα κοντέρ τους μόλις 75.000 χλμ. ενώ στην
πραγματικότητα είχαν διανύσει πάνω από 280.000 χλμ.
Η δίκη έχει οριστεί για την 1η Μαρτίου 2018 αλλά σύμφωνα
με νομικούς κύκλους θα προσπαθήσει για ακόμη μία φορά να λάβει αναβολή
επικαλούμενος λόγους υγείας…
Το θέμα λοιπόν της εκδίκασης της υπόθεσης έγκειται στις δικαστικές Αρχές οι οποίες είναι πολύ πιθανό να μην δώσουν άλλη αναβολή.
Άλλωστε στην προηγούμενη δίκη τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας
του εμπόρου των Βορείων Προαστίων κατά την παραμονή τους έξω από τη δικαστική
αίθουσα επέδειξαν μια άκρως προκλητική στάση εναντίον των ανυποψίαστων
καταναλωτών οι οποίοι έπεσαν θύματα απάτης.
Ακόμη και οι υπόλοιποι έμποροι αυτοκινήτων επιθυμούν διακαώς
να τιμωρηθεί ο έμπορος των Βορείων Προαστίων καθώς δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου
ανταγωνισμού και παράλληλα προκαλεί τεράστια δυσφήμιση σε έναν ολόκληρο κλάδο.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ο συγκεκριμένος έμπορος
αυτοκινήτων των Βορείων Προαστίων δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους υπόλοιπους επαγγελματίες που δεν γυρίζουν χιλιόμετρα στα
αυτοκίνητα που εισάγουν ή αποκτούν από ανταλλαγές καθώς οι τιμές που τα πουλά
είναι από τις χαμηλότερες τις αγορές, ενώ οι «εγγυήσεις» που παρέχει στους πελάτες
του αποδεικνύονται πως υπάρχουν μόνο στα χαρτιά και αν κάποιος διαπιστώσει πως
έχει αγοράσει αυτοκίνητο με γυρισμένα χιλιόμετρα τότε δεν διστάζει να τους απειλήσει.
Το πρώτο περιστατικό που είδε το φως της δημοσιότητας για τη
δράση του εμπόρου αυτοκινήτων των Βορείων Προαστίων αφορούσε σε ένα αυτοκίνητο
που απέκτησε ανυποψίαστος καταναλωτής έναντι πολλών χιλιάδων ευρώ με μόλις
62.900 χλμ. αλλά όπως αποδείχθηκε το αυτοκίνητο είχε διανύσει πάνω από 165.000
χιλιόμετρα.
‘Αλλος καταναλωτής προμηθεύτηκε εισαγόμενο μεταχειρισμένο
πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο από τον ίδιο έμπορο των Βορείων Προαστίων και μετά
από συνεχείς βλάβες αποφάσισε να επισκεφθεί την επίσημη αντιπροσωπεία όπου εκεί
διαπιστώθηκε επίσημα πως το όχημα είχε διανύσει 265.000 χλμ. και ανήκε σε
εταιρεία ενοικιάσεων ΙΧ στην Ισπανία ενώ στο κοντέρ του ανέγραφε μόλις 72.000
χλμ.
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr, ο έμπορος των Βορείων
Προαστίων πέραν του γυρίσματος των χιλιομέτρων φοροδιαφεύγει, καθώς σε πάρα πολλές περιπτώσεις το τιμολόγιο αγοράς που «κόβει» στους
ανυποψίαστους πελάτες του είναι χαμηλότερου τιμήματος από εκείνο που
καταβλήθηκε πραγματικά.
Ζητάτε έγγραφα και ελέγξτε τον αριθμό πλαισίου
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διαπιστώσει κανείς αν το
αυτοκίνητο που τον ενδιαφέρει έχει γυρισμένα χιλιόμετρα.
Ως πρώτη ένδειξη αποτελεί το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης καθώς
εκεί αναγράφονται τα χιλιόμετρα με τα οποία έχει εισαχθεί το όχημα. Βέβαια
υπάρχει ο κίνδυνος να έχει έρθει με γυρισμένα χιλιόμετρα το αυτοκίνητο από το
άλλο κράτος-μέλος.
Σε περίπτωση που το όχημα έχει έρθει με γυρισμένα χιλιόμετρα
τότε ο καταναλωτής καλό θα ήταν να σημειώσει τον αριθμό πλαισίου και μέσω
κάποιας εξουσιοδοτημένης μονάδας να διαπιστώσει αν το όχημα έχει συμμετάσχει σε
ανακλήσεις, οπότε και έχουν καταγραφεί τα διανυθέντα χιλιόμετρα κατά την
επιδιόρθωση της ανάκλησης.
Ένας άλλος τρόπος διαπίστωσης των πραγματικών χιλιομέτρων
είναι να αποστείλει ερώτημα προς το υπουργείο Μεταφορών του κράτους-μέλους που
κυκλοφορούσε το όχημα ζητώντας το αρχείο με τους ελέγχους ΚΤΕΟ του οχήματος
όπου επίσης αναγράφονται τα χιλιόμετρα κατά τους ελέγχους.
Σε καμία περίπτωση μην πιστέψετε τις… γραπτές εγγυήσεις για
τα διανυθέντα χιλιόμετρα και πως δεν έχει τρακάρει το όχημα γιατί θα
αντιληφθείτε πως μένουν μόνο στα χαρτιά…