Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Στα δώδεκα χρόνια αυξήθηκε το όριο «συνταξιοδότησης» όλων των αυτοκινήτων που έχουν στην κατοχή τους οι εταιρείες ενοικιάσεων σύμφωνα με το ΦΕΚ που δημοσιεύει το Enikonomia παρατείνοντας τη «ζωή» τους ως «επαγγελματικά» από 3 έως και 7 χρόνια!
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε το ΦΕΚ που αυξάνει τα όρια ηλικίας των αυτοκινήτων ενοικίασης.
Πάντως το ΦΕΚ εμφανίστηκε «ξαφνικά» καθώς τόσο οι εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ όσο και στελέχη από το οικονομικό επιτελείο τόνιζανπως θα περάσει μαζί με την τροπολογία της παράτασης του μέτρου της απόσυρσης…
ΣΤΕΕΑΕ: Δεν ρωτήθηκε η γνώμη μας!
Την έντονη αντίδρασή του για την αύξηση του ορίου ηλικίας των αυτοκινήτων ενοικιάσεων εκφράζει ο ΣΤΕΕΑΕ επισημαίνοντας στο Enikonomia πως για την συγκεκριμένη απόφαση δεν ζητήθηκε ποτέ η γνώμη του αλλά ούτε έγινε κάποια δημόσια διαβούλευση.
Ειδικότερα ο ΣΤΕΕΑΕ σχετικά με την απόφαση του οικονομικού επιτελείου τόνισε στο Enikonomia πως: «Σαν Σύνδεσμος έχουμε αντίρρηση για αυτή την τροποποίηση γιατί:
– Ήδη τα 7 ή τα 9 χρόνια είναι πολλά για τα Ενοικιαζόμενα Αυτοκίνητα. Η αλλαγή πολλών χρηστών/οδηγών και ο μεγάλος αριθμός χιλιομέτρων που διανύουν υπαγορεύει την ανάγκη για ανανέωση των αυτοκινήτων πολύ πριν καλύψουν τα επιτρεπόμενα όρια ηλικίας. Δυστυχώς, μεγάλος αριθμός Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων παραβιάζουν συστηματικά τη διάταξη και διατηρούν στο στόλο τους αυτοκίνητα πολύ μεγαλύτερης ηλικίας. Όπως είναι αναμενόμενο, η τακτική αυτή δεν θα αλλάξει, τα 12 χρόνια πολύ εύκολα θα γίνουν 15 και ακόμη παραπάνω…
– Σε 12 χρόνια ένα Ενοικιαζόμενο Αυτοκίνητο θα έχει διανύσει τουλάχιστον 120.000 χλμ., νούμερο «δυσθεώρητο»… Προσφιλές γιατρικό, το γύρισμα του κοντέρ. Οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, έχοντας σαν κύρια πηγή για το εμπόρευμα τους τα RaC, θα αγοράζουν φτηνά ακριβώς λόγω των πολλών χιλιομέτρων, θα κατεβάζουν το κοντέρ και θα προωθούν το εμπόρευμά τους στον ανυποψίαστο καταναλωτή σε ανεβασμένες τιμές. Παράλληλα, και τα πολλά RaC που επίσης προμηθεύονται αυτοκίνητα από τις πιο μεγάλες εταιρείες του χώρου θα καταφεύγουν στην ίδια λύση. Και στις δύο περιπτώσεις, χαμένος είναι ο – απροστάτευτος – καταναλωτής.
– Η εν λόγω τροποποίηση δεν συμβαδίζει με την προσπάθεια για αναβάθμιση του Ελληνικού Τουριστικού Προϊόντος που γίνεται από Δημόσιους και Ιδιωτικούς Φορείς. Οι υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, που όσοι ασχολούνται σοβαρά με τον Τουρισμό έχουν θέσει σαν στόχο, δεν μπορούν να υποστηριχθούν από αυτοκίνητα τέτοιας παλαιότητας.
– Τελευταίο αλλά πολύ βασικό, δεν υπάρχουν αποτελεσματικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί: Ηλικία αυτοκινήτων, πραγματικά διανυθέντα χιλιόμετρα, σωστή μηχανική συντήρηση, Τεχνικοί Έλεγχοι (ΚΤΕΟ), εκπομπές καυσαερίων (ΚΕΚ), τίποτε από όλα τα παραπάνω δεν ελέγχονται τακτικά και αποτελεσματικά με αποτέλεσμα να ευνοείται ο μη υγιής ανταγωνισμός και να επιβαρύνεται ο καταναλωτής.».
Αντιδράσεις από εισαγωγικές εταιρείες ΙΧ
Η αύξηση των ορίων ηλικίας των αυτοκινήτων προς ενοικίαση προκάλεσε την έντονη αντίδραση κάποιοων εισαγωγικών εταιρειών οι οποίες γνωρίζοντας πως το 50% του συνόλου των πωλήσεων καινούριων ΙΧ αφορούν «εταιρικά αυτοκίνητα» θα μειώσουν περαιτέρω τις πωλήσεις τους με ανυπολόγιστες συνέπειες.
Μάλιστα όπως αναφέρουν στο Enikonomia στελέχη εισαγωγικών εταιρειών: «Αν αυξηθούν τα όρια ηλικίας των οχημάτων που χρησιμοποιούν οι εταιρείες ενοικίασεων οι πωλήσεις θα “παγώσουν” ενώ παράλληλα θα υπάρξει μεγάλος αντίκτυπος στην οδική ασφάλεια καθώς όλοι γνωρίζουν πως ο συγκεκριμένος στόλος αυτοκινήτων δεν συντηρείται σύμφωνα με τις οδηγίες των κατασκευαστών και βέβαια θα έχουμε “κινούμενες βόμβες” στους ελληνικούς δρόμους».
Από την άλλη μεριά επίσης οι εταιρείες ενοικίασης και χρονομίσθωσης αυτοκινήτων αποτελούν τη βασική πηγή άντλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για τις εμπορίες ΙΧ. Αν παραταθεί η διάρκεια «ζωής» τους τότε τα κρούσματα με αυτοκίνητα με «γυρισμένα» χιλιόμετρα θα εξελιχθεί σε μάστιγα εις βάρος βέβαια των καταναλωτών.
Κερδισμένες οι μικρές εταιρείες ενοικίασεων
Οι εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης, κυρίως οι μικρές, είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι από την αύξηση των ορίων ηλικίας σε όλους τους τύπους οχημάτων που διαθέτουν καθώς σημαίνει πως δεν θα χρειαστεί να επενδύσουν άμεσα για την απόκτηση νέων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να ενισχύσουν την ρευστότητά τους…