SsangYong XLV: «Πέντε αστέρια» στο… κόστος χρήσης

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Το SsangYong XLV αποτελεί την κορυφαία πρόταση της κορεάτικης εταιρείας στην
κατηγορία των crossover.


Το όνομα του μοντέλου
προέρχεται από τα γράμματα των λέξεων «eXciting Lifestyle Vehicle» (XLV) και ουσιαστικά θα λέγαμε
ότι αποτελεί μια πιο μεγάλη έκδοση του γνωστού Tivoli.


Ωστόσο η απόκτηση του
XLV γίνεται
άκρως δελεαστική καθώς συνοδεύεται από εγγυημένη τιμή επαναγοράς έως και 55
μήνες από την ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου
χωρίς ο πελάτης να υποχρεούται να ανταλλάξει το αυτοκίνητό του με καινούριο SsangYong και
επίσης διατίθεται με 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, 5ετή δωρεάν οδική βοήθεια, αλλά και το πρόγραμμα 5ετούς
δωρεάν service (Ισχύει
για αυτοκίνητα εκτελωνισμένα μέχρι 31/5/2016. Για νέους εκτελωνισμούς 5ετές
service με κόστος 380€). Για να αποκτήσει κανείς το XLV diesel χρειάζεται
να καταβάλει λίγο πάνω από 20.800 ευρώ αλλά σίγουρα το κόστος χρήσης είναι… πέντε αστέρων!



Δυναμική σχεδίαση και hitech εσωτερικό


Το XLV υιοθετεί την ίδια, μοντέρνα, σχεδιαστική φιλοσοφία με
το Tivoli εμφανίζοντας αρκετά δυναμική εικόνα χάρη στα νεύρα του καπό, τις
ράγες οροφής, τις έντονες ακμές κατά μήκος του αμαξώματος, καθώς και το μεγάλο
άνοιγμα στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα.


Το εσωτερικό του XLV είναι πανομοιότυπο με το αυτό του
Tivoli, διαθέτει μοντέρνα σχεδίαση. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στη συναρμογή με
τα σκληρά, αλλά καλοφινιρισμένα, πλαστικά να μην παρουσιάζουν σχετικές αστοχίες
ή τριγμούς. Η προαιρετική οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας προσφέρει
ευκολία στη χρήση του συστήματος infotainment, ενώ έχει και ιδιαίτερα ευκρινή
κάμερα οπισθοπορείας.


Το XLV διαθέτει έναν τεράστιο χώρο αποσκευών 720 λτ., που
είναι και ο μεγαλύτερος στην κατηγορία. Μάλιστα υπάρχουν πολλοί τρόποι
διαμόρφωσης του πορτ μπαγκάζ στοιχείο, που απογειώνει την πρακτικότητα και
καθιστά το νέο crossover της SsangYong ιδανικό όχημα για διακοπές.


Στον τομέα του εξοπλισμού το XLV περιλαμβάνει
εκτός από όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και σύγχρονους αυτοματισμούς, προσφέρονται
μεταξύ άλλων 7 αερόσακοι, σύστημα ESP, Active Rollover Protection (Ενεργή
Προστασία από την Ανατροπή), Brake Assist (Σύστημα Υποβοήθησης Φρεναρίσματος),
Hill Start Assist (Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης στην Ανηφόρα), Emergency Stop
Signal (Φώτα Φρεναρίσματος με λειτουργία Κινδύνου), σύστημα ελέγχου πίεσης των
ελαστικών (TPMS), ηχητική και οπτική ενημέρωση χρήσης για όλες τις ζώνες
ασφαλείας, ζάντες αλουμινίου και φώτα ημέρας LED.



115 ίπποι



Στο SsangYong XLV
της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου με «έξυπνο» turbo μεταβλητής γεωμετρίας και έχει σχεδιαστεί, ώστε να
προσφέρει πολιτισμένη λειτουργία, με μειωμένο θόρυβο και κραδασμούς, κάτι που
φαίνεται στην πράξη. Η ονομαστική του απόδοση βρίσκεται στους 115 ίππους στις
3.400-4.000 στροφές και η ροπή του ανεβαίνει στο καλό νούμερο των 300 Nm μεταξύ 1.500 και 2.500
στροφών. Τραβάει από χαμηλά και μόνο με μεγάλη σχέση και λίγο γκάζι θα νιώθεις
«να κρεμάει».


Οι επιδόσεις είναι απόλυτα ικανοποιητικές, ειδικά σε ό,τι
αφορά στις «κρίσιμες» επιταχύνσεις εν κινήσει.


Το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο του μοντέλου της δοκιμής
διαθέτει θετικό επιλογέα, που όμως δεν δείχνει να συμπαθεί τις γρήγορες
αλλαγές.


Η μέση κατανάλωση πάντως εμφανίζεται «τσιμπημένη» (λόγω και
του βάρους του αυτοκινήτου) με τις μετρήσεις μας να δείχνουν 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.



Εν αρχή ην η άνεση


Η κορεάτικη εταιρεία φαίνεται πως πέτυχε τους στόχους που
είχε θέσει για το XLV που σίγουρα αφορούν στην άνεση.


Μάλιστα ο οδηγός του κάθεται ψηλά και έχει άριστη πανοραμική
αλλά και πλευρική ορατότητα ενώ για την διαδικασία παρκαρίσματος η κάμερα
οπισθοπορείας προσδίδει τα μέγιστα.


Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης βοηθούν την άνεση των
επιβατών και στην απορρόφηση των περισσότερων ανωμαλιών.


Στο εθνικό οδικό δίκτυο το XLV αποδείχθηκε ιδιαίτερα σταθερό
και ασφαλές ενώ όταν ο οδηγός κινείται
στα όρια του Κ.Ο.Κ. είναι και οικονο,ικό.


Το τιμόνι με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση έχει τη δυνατότητα
επιλογής του ποσοστού υποβοήθησης σε τρία set-up (comfort, normal, sport),
είναι καλό σε πληροφόρηση και αντάξιο των προσδοκιών σε κάθε set-up.


Εκτός δρόμου το δικίνητο XLV κινείται με άνεση σε
«πατημένους» χωματόδρομους αλλά μέχρι εκεί. Για περισσότερη «αδρεναλίνη» θα
πρέπει να κοιτάξετε την τετρακίνητη έκδοση…



ΥΠΕΡ


Κόστος χρήσης


Εγγύηση


Χώροι


Εξοπλισμός



ΚΑΤΑ


Έλλειψη ρεζέρβας

Exit mobile version