Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Η Skoda Fabia αποτελεί ένα από το πλέον δημοφιλή μοντέλα της τσέχικης
φίρμας και κάθε φορά που αλλάζει το μοντέλο καταγράφεται μια ουσιαστική
αναβάθμιση.
Στη νέα Fabia σημειώνεται αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα, τόσο σχεδιαστικά,
μηχανολογικά όσο και τεχνολογικά με αποτέλεσμα το νέο μοντέλο να αποτελεί μια
άκρως δελεαστική πρόταση η τιμή της οποία ξεκινά για την πετρελαιοκίνητη έκδοση
από τα 14.800 ευρώ…
Μοντέρνα σχεδίαση
Η νέα Skoda Fabia σίγουρα διαθέτει μοντέρνα σχεδίαση σε σχέση με τα παλαιότερα
μοντέλα έχοντας έντονες ακμές και γωνίες στο αμάξωμα, αλλά και νέα εντυπωσιακά
φωτιστικά σώματα.
Η Fabia παράλληλα έχει γίνει κοντύτερη, πλατύτερη και
χαµηλότερη, αλλά έχει αυξήσει το µεταξόνιό της με αποτέλεσμα να έχει βελτιωθεί
η εικόνα στυιβαρότητας που προσδίδει το αυτοκίνητο.
Στο εσωτερικό η απλή σχεδίαση, τα σκληρά πλαστικά, δημιουργούν
ένα «βαρύ» περιβάλλον το οποίο «σώζεται» από την οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο
του ταμπλό αλλά και από τα ευανάγνωστα και όμορφα σχεδιαστικά όργανα.
Παράλληλα στο εσωτερικό υπάρχουν πάρα πολλές θέσεις για
μικροαντικείμενα ενώ ικανοπιοιητικός κρίνεται και ο χώρος αποσκευών που
κυμαίνεται σε 330 λίτρα.
Σε επίπεδο εξοπλισμού η Fabia διαθέτει όλες τις τεχνολογικές και
ηλεκτρικές ευκολίες όπως επίσης και τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής
ασφάλειας.
Μοναδική ένσταση αποτελεί το κλειδί (αναδιπλούμενο) το οποίο
μπορεί ακόμη και να εκνευρίσει τον οδηγό του καθώς δεν τοποθετείται πουθενά για
να εκκινήσει κανείς τον κινητήρα αλλά υπάρχει διακόπτης εκκίνησής του (μπουτόν)
στη θέση που θα τοποθετούσε κανείς το κλειδί…
Νομίζουμε πως το κλειδί δεν θα έπρεπε να είναι αναδιπλούμενο
αλλά το μέρος το μεταλλικό μέρος του «κλειδιού» να ήταν χωνευτό στο πλαστικό
περίβλημα.
90 ίπποι
Η Fabia δοκιµής µας ήταν εξοπλισµένη µε τον τρικύλινδρο
1.400άρη κινητήρα diesel απόδοσης 90 ίππων. Με τρεις κυλίνδρους, δώδεκα
βαλβίδες, turbo αποδείχθηκε εύστροφος, χωρίς όµως ηχητικά να απαρνιέται εντελώς
την τρικύλινδρη πετρελαιοκίνητη φύση
του.
Επίσης μπορεί οι 90 ίπποι να μην ακούγονται αρκετοί αλλά η
ροπή των 23 χλγρ. που αποδίδονται από τις χαμηλές στροφές βοηθούν πάρα πολύ
κατά τις εκκινήσεις ενώ παράλληλα προσδίδουν και μια «ζωντάνια» στο αυτοκίνητο.
Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός κορυφαίου
ημιαυτόματου κιβώτιου διπλού συμπλέκτη, DSG 7 σχέσεων.
Πολύ οικονομικό στα ταξίδια
Η Skoda Fabia
1.4 Tdi αποδείχθηκε πως είναι ένα αυτοκίνητο που λατρεύει να
κινείται στο εθνικό οδικό δίκτυο καταναλώνοντας ελάχιστες ποσότητες πετρελαίου
ενώ αντίθετα μέσα στην πόλη δεν αποδείχθηκε το ίδιο οικονομικό.
Ειδικότερα στο εθνικό οδικό δίκτυο η Skoda Fabia κινούμενη
στα όρια του Κ.Ο.Κ. καταφέρνει να καταναλώνει μόλις 3,6 λίτρα πετρελαίου για
κάθε 100 χιλιόμετρα αλλά αν ο οδηγός της αποφασίσει να κινηθεί με ταχύτητες άνω
των 170 χλμ. αυξάνει ανάλογα η κατανάλωση αλλά και ο θόρυβος του κινητήρα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός
μπορεί να εκμεταλλευτεί την ροπή του πετρελαιοκινητήρα ενώ επίσης το τσέχικο μοντέλο
απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Επίσης ιδιαίτερης μνείας
χρίζει το σύστημα διεύθυνσης που είναι άμεσο και σαφές.
Μέσα στην πόλη η Fabia απέδειξε ότι είναι ευέλικτη,
«ζωντανή» αλλά όχι και τόσο οικονομική καθώς η σπιρτάδα του τρικύλινδρου
πετρελαιοκινητήρα χρειάζεται αυξημένες ποσότητες καυσίμου. Αποτέλεσμα η
κατανάλωση μέσα στην πόλη να μπορεί άνετα να ξεπεράσει τα 6 λίτρα για κάθε 100
χλμ. ωστόσο αν ο οδηγός μάθει να κινείται πιο «χαλαρά» η παραπάνω τιμή μπορεί
να μειωθεί περαιτέρω.
Επίσης ιδιαίτερης μνείας χρίζει και το κορυφαίο ημιαυτόματο
κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, DSG 7 σχέσεων.
Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας δεν είναι μηδενικά
αλλά ανέρχονται σε 83,7 ευρώ.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Κιβώτιο DSG
7
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Αναδιπλούμενο κλειδί