Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Μάρτιο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΛΣΤΑΤ επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του Enikonomia την 1η Απριλίου.
Ειδικότερα η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε πως οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 11,2% καθώς διατέθηκαν 6.523 νέα ΙΧ τον Μάρτιο έναντι 5.865 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Ωστόσο το εντυπωσιακό εύρημα στα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων έχει να κάνει με τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίες και τον Μάρτιο σημείωσαν αύξηση 124,5% καθώς εκδόθηκαν 1.873 άδειες κυκλοφορίας έναντι 834 αδειών τον αντίστοιχο μήνα του 2014.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη ευνοούνται από το νέο τελωνειακό καθεστώς ωστόσο σύντομα θα αποτελούν παρελθόν καθώς περνάμε στην κοινοτική οδηγία Euro 6 οπότε τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5 θα είναι ασύμφορα. Ο λόγος είναι ο διπλασιασμός του Τέλους Ταξινόμησης εξαιτίας της εφαρμογής της νέα οδηγίας ρύπων στην ΕΕ…
Σε επίπεδο έτους οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφει αύξηση 95,6% καθώς έχουν εισαχθεί 5.732 αυτοκίνητα έναντι 2.930 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Εισαγόμενα Vs Καινούρια αυτοκίνητα
Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τους τελευταίους μήνες καταγράφουν πολύ υψηλή άνοδο και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σε κάποιες περιπτώσεις «απειλούν» τις πωλήσεις των αντίστοιχων καινούριων μοντέλων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Smart η οποία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στο πρώτο τρίμηνο του 2015 διέθεσε 102 καινούρια αυτοκίνητα ενώ τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα της ίδιας μάρκας ανήλθαν σε 330 μονάδες. Δηλαδή οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων Smart ήταν κατά 223,5% υψηλότερες από τις πωλήσεις καινούριων οχημάτων της μάρκας στην Ελλάδα στο πρώτο τρίμηνο.
Η δεύτερη εταιρεία που έχει σημειώσει χαμηλότερες πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα σε σχέση με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αφορά στην Land Rover.
Ειδικότερα στο πρώτο τρίμηνο του 2015 η Land Rover διέθεσε 13 καινούρια αυτοκίνητα ενώ οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ της ίδιας μάρκας ανήλθαν σε 47 μονάδες. Δηλαδή οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων Land Rover ήταν κατά 261,5% αυξημένες σε σχέση με τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων της ίδιας μάρκας στην Ελλάδα.
Στη συνέχεια ακολουθεί η Opel η οποία στο πρώτο τρίμηνο στην Ελλάδα διέθεσε 1.357 αυτοκίνητα ενώ οι εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων της ίδιας μάρκας ανήλθαν σε 1.060 οχήματα. Δηλαδή οι πωλήσεις των καινούριων Opel ήταν κατά μόλις 21,8% αυξημένες σε σχέση με τις αντίστοιχες εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ίδιας μάρκας στο πρώτο τρίμηνο του 2015.
Επίσης και στη Fiat παρατηρείται το φαινόμενο αυξημένων εισαγωγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε σχέση με τα καινούρια. Ειδικότερα στο πρώτο τρίμηνο πουλήθηκαν 562 καινούρια Fiat ενώ οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ιταλικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 447 οχήματα. Δηλαδή οι πωλήσεις καινούριων Fiat ήταν 20% υψηλότερες από τις πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ στο τρίμηνο.
Υψηλά είναι και τα ποσοστά που καταγράφουν οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και στην Mercedes-Benz.
Ειδικότερα η Mercedes-Benz στο πρώτο τρίμηνο διέθεσε 568 καινούρια ΙΧ ενώ οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων γερμανικών μοντέλων ανήλθαν σε 394 μονάδες. Δηλαδή οι πωλήσεις καινούριων Mercedes-Benz ήταν κατά 30,6% υψηλότερες από τις πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ.
Η BMW από την άλλη μεριά κατάφερε να διατηρήσει σε υψηλά ποσοστά τη διαφορά μεταξύ καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο πρώτο τρίμηνο καθώς διέθεσε στην ελληνική αγορά 546 καινούρια αυτοκίνητα έναντι 194 εισαγόμενων μεταχειρισμένων γερμανικών μοντέλων. Δηλαδή οι πωλήσεις καινούριων BMW εμφανίζονται αυξημένες σε ποσοστό 64,4% σε σχέση με τις πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ.
Δείτε αναλυτικά τις πωλήσεις καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ στο πρώτο τρίμηνο του 2015: