Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Το Renault Twingo ήρθε και άλλαξε ριζικά τα δεδομένα στην μικρή κατηγορία
αυτοκινήτων καθώς ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αμαξώματος, διαθέτει
πίσω κίνηση, έχει μοναδική σχεδίαση, είναι οικονομικό και βέβαια έχει
απίστευτους χώρους για αυτοκίνητο πόλης.
Παράλληλα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως είναι πεντάθυρο
γεγονός που το καθιστά ακόμη πιο ελκυστικό.
Η τιμή διάθεσης του Renault Twingo ξεκινούν
από τα 10.465 ευρώ και συνοδεύονται από επιπλέον δώρα που προσφέρει η ελληνική
εισαγωγική εταιρεία.
Ξεχωριστό στιλ
Οι Γάλλοι σχεδιαστές κατάφεραν με ένα μοναδικό τρόπο να
δημιουργήσουν ένα μοντέλο που σίγουρα δεν μοιάζει με κανένα άλλο.
Στο εμπρόσθιο μέρος τα φωτιστικά σώματα κερδίζουν την
παράσταση ενώ από το πλάι οι αυτοκόλλητες λωρίδες δίνουν ένα σπορ και νεανικό
τόνο στο αυτοκίνητο.
Κομψό χαρακτηρίζεται και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου
ωστόσο ο διακόπτης ανοίγματος του πορτ-μπαγκάζ είναι κρυμμένος κάτω στον
προφυλακτήρα.
Το εσωτερικό του Twingo είναι πραγματικά ευχάριστο με
έντονα χρώματα τα οποία «καλύπτουν» τον λιτό εξοπλισμό του. Τα πλαστικά που
έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά αλλά διαθέτουν σωστή συναρμογή.
Ωστόσο εκείνο που θα εντυπωσιάσει τον οδηγό αλλά και τους επιβάτες
είναι η υψηλή θέση οδήγησης αλλά και το ψηλό πάτωμα καθώς όταν εισέρχεται
κανείς στην καμπίνα επιβατών έχει την αίσθηση που μπαίνει σε καμπίνα SUV…
Ο πίνακας οργάνων έχει ένα μεγάλο ημικυκλικό, αναλογικό
ταχύμετρο και όλες οι υπόλοιπες πληροφορίες αποτυπώνονται σε ψηφιακή οθόνη στο
κέντρο του. Ωστόσο λείπει η ένδειξη του στροφόμετρου.
Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει για ειδική βάση για το smartphone, που ναι μεν
δείχνει φτηνή και εμποδίζει το πάτημα κουμπιών του ηχοσυστήματος, αλλά μέσω της
δωρεάν εφαρμογής R&Go και μέσω ειδικού interface καθιστά το κινητό
τηλέφωνο σύστημα infotainment
με οθόνη αφής για όλες τις σχετικές (από τηλέφωνο και στροφόμετρο, μέχρι
μουσική και υπολογιστή ταξιδιού) λειτουργίες
του αυτοκινήτου.
70 ίπποι
Ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.000αρης κινητήρας του Twingo είναι τοποθετημένος
στο πίσω μέρος και αποδίδει 70 ίππους με
91 Nm ροπής στις 2.850
σ.α.λ. Ο κινητήρας απέδειξε ότι είναι ελαστικός, πολιτισμένος, με απόλυτα
γραμμική λειτουργία και κυρίως ιδιαίτερα οικονομικός αλλά και θορυβόδης όταν
πλησιάζει το όριο περιστροφής του.
Ωστόσο αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομικό καθώς η μέση
κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε σε καμία περίπτωση τα
4,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Επίσης χάρη στο σύστημα Start&Stop το Twingo της δοκιμής μας δεν έχει ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Ευέλικτο και ασφαλές
Το Renault Twingo απέδειξε πως παρά τη μικρή ιποοδύναμη που διαθέτει μπορεί να
κινηθεί σβέλτα και με απόλυτη ασφάλεια χωρίς να αυξάνει την κατανάλωση
καυσίμου.
Το κιβώτιο 5 σχέσεων με τις μακριές σχέσεις βοηθά στα
παραπάνω ωστόσο πιστεύουμε πως ο κινητήρας άντεχε ένα 6άρι κιβώτιο.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Twingo μας εντυπωσίασε
από την ταχύτητα που μπορεί η βελόνα του κοντέρ να αγγίξει τα 160 χλμ./ώρα που
αποτελεί και την τελική ένδειξή του.
Επίσης το αυτοκίνητο παρέμενε ευσταθές και ευθύβολο ακόμη
και κάτω από την ύπαρξη έντονων πλευρικών ανέμων.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με στροφές το γαλλικό μοντέλο δεν
μπορεί να υπερστρέψει καθώς δεν απενεργοποιείται το ESP ενώ οι
κλίσεις του αμαξώματος σε καμία περίπτωση δεν γίνονται επικίνδυνες.
Μέσα στην πόλη το Twingo βρίσκεται στο «φυσικό» του περιβάλλον
και ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του. Αρχικά η πίσω κίνηση προσδίδει απίστευτη
ευελιξία στο αυτοκίνητο καθώς οι εμπρόσθιοι τροχοί στρίβουν σε πολύ μεγάλη
γωνία.
Παράλληλα σε συνδυασμό με την υψηλή θέση οδήγησης η
διαδικασία παρκαρίσματος ή οι επιτόπιοι ελιγμοί αποτελούν παιχνιδάκι για τον
οδηγό.
Ωστόσο οι ανωμαλίες του οδοστρώματος μεταφέρονται σε ένα
βαθμό στην καμπίνα επιβατών.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Οικονομία
Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας
ΚΑΤΑ
‘Ελλειψη στροφόμετρου