Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Ένα διαφορετικό station wagon μοντέλο
έχει στη γκάμα της η Renault το οποίο ακούει στο όνομα Clio Sport Tourer και έρχεται να καλύψει το κενό που
υπάρχει στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.
Ωστόσο η μοναδική σχεδίασή του, ο κορυφαίος
πετρελαιοκινητήρας που εφοδιάζονταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η 5ετής
εργοστασιακή εγγύηση, τα 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και η πολύ υψηλή
μεταπωλητική αξία «χρυσώνουν» το χάπι της αξίας απόκτησης που ανέρχεται σε
15.550 ευρώ για την βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση η οποία αυξάνεται σε 16.310
ευρώ για την κορυφαία έκδοση diesel.
Μοντέρνο station wagon
Το ανανεωμένο Renault Clio Sport Tourer σχεδιαστικά διαθέτει
μικρές αλλαγές σε σχέση με το γνωστό 5θυρο μοντέλο με αποτέλεσμα να διατηρεί
την μοντέρνα εικόνα του παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα station wagon μοντέλο.
Στο εμπρόσθιο τμήμα τα φώτα έχουν ενσωματώσει τους προβολείς
ημέρας που πριν ήταν πάνω στη γρίλια, ενώ έχουν αλλάξει οι θέσεις των προβολέων
ομίχλης χαμηλά στον προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι πολύ πιο
μικρές και αφορούν σε ένα μικρό «φρεσκάρισμα» των φώτων και του διαχύτη στον
προφυλακτήρα.
Περιορισμένες είναι ωστόσο και οι αλλαγές στο εσωτερικό στο ανανεωμένο
Clio Sport Tourer. Ειδικότερα η κεντρική κονσόλα διαθέτει λίγο περισσότερο
χρώμιο, οι επενδύσεις στα καθίσματα επίσης είναι νέες ενώ διαφοροποιημένο είναι
και το βολάν τιμονιού που διαθέτει δερμάτινη επένδυση.
Το σύστημα πολυμέσων MediaNav Evo με οθόνη αφής 7 ιντσών είναι
αναβαθμισμένο και διαθέτει επιπλέον δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής θα λέγαμε ότι έχει γίνει
μεγαλύτερη χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό ενώ η συναρμογή αλλά και το
φινίρισμα είναι βελτιωμένα.
Άνεση
Το Renault Clio Sport Tourer αποτελεί ένα station wagon μοντέλο
με αποτέλεσμα να έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στους διαθέσιμους χώρους τα΄οσο
των επιβατών όσο και των αποκευών.
Ειδικότερα το γαλλικό μοντέλο έχει διαθέσιμους χώρους στο
πορτ-μπαγκάζ 443 λίτρων ωστόσο το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας αλλά και το
χαμηλό κατώφλι αποτελούν δύο από τα μεγάλα ατού του χώρου αποσκευών.
Βέβαια με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα ο όγκος του χώρου
αποσκευών εκτοξεύεται στα 1.380 λίτρα!
Όσον αφορά στους διαθέσιμους χώρους που έχουν οι επιβάτες να
επισημάνουμε πως το Clio Sport Tourer μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες, ενώ αν υπάρξει και 5ος
επιβάτης θα λέγαμε πως οι υπόλοιποι δύο του πίσω καθίσματος θα πρέπει να κάνουν
κάποιες μικρές… υποχωρήσεις.
90 ίπποι
Το Renault Clio Sport Tourer της δοκιμής μας κινούσε ο γνώριμος πετρελαιοκινητήρας
χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 22
χλγρ. ροπής στις 1.750 σ.α.λ.
Στην πράξη το μηχανικό σύνολο αποδείχθηκε ιδιαίτερα ζωντανό
και οικονομικό ωστόσο η έλλειψη της 6ης σχέσης έκανε αισθητή την
απουσία της χωρίς ωστόσο να προκαλεί και τεράστια… προβλήματα.
Μάλιστα οι μακριές σχέσεις του 5τάχυτου κιβωτίου δεν βοηθά
στις επιδόσεις ωστόσο αν ο οδηγός επιλέξει το ECO πρόγραμμα
που μειώνει την απόκριση στο γκάζι μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου η
οποία κυμαίνεται σε 3,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!
Παράλληλα στα παραπάνω προσθέστε και τα Μηδενικά Τέλη
Κυκλοφορίας εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών CO2 τα οποία μειώνουν ακόμη περισσότερο το ετήσιο κόστος χρήσης.
Γαλλική ποιότητα κύλισης
Αμετάβλητα χαρακτηρίζονται τα οδικά χαρακτηριστικά του νέου Clio Sport Tourer καθώς
το γαλλικό station wagon μοντέλο προσδίδει ασφάλεια, άνεση και υποδειγματική
σταθερότητα.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Renault Clio Sport Tourer 1.5cDi μπορεί να κινηθεί με απόλυτη
ασφάλεια ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχυμέτρου ξεπερνά τα 175 χλμ./ώρα ενώ αν
ο οδηγός του κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε θα εκτιμήσει δεόντος την
οικονομία στα καύσιμα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το γαλλικό
μοντέλο έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ωστόσο το τιμόνι αποδείχθηκε
υπερ-ελαφρύ…
Αντίθετα ο οδηγός θα εκτιμήσει το ελαφρύ τιμόνι του Clio όταν κινείται μέσα στην
πόλη καθώς οι επιτόπιοι ελιγμοί αλλά και η διαδικασία παρκαρίσματος πραγματοποιούνται
χωρίς δυσκολία.
Ωστόσο η κάμερα οπισθοπορείας θα έκανε τη διαδικασία
παρκαρίσματος πολύ πιο άνετη…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Χώροι
Κόστος χρήσης
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας