Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
«Πρωταθλητής» στην οικονομία καυσίμου αποδείχθηκε το Renault Clio 1.5 dCi με τους 90
ίππους χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις ενώ παράλληλα μηδενικά είναι και τα ετήσια
Τέλη Κυκλοφορίας.
Ωστόσο για να το αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλλει 15.460
ευρώ αλλά θα πρέπει να συνυπολογιστεί η υψηλή αξία μεταπώλησης, ο πλούσιος εξοπλισμός
και η πολυετής εργοστασιακή εγγύηση.
Μοντέρνα εμφάνιση
Το νέο Renault Clio διατηρεί τη γνωστή δυναμική σχεδίαση που διαθέτουν τα
γαλλικά μοντέλα ενώ με κάποιες επιπλέον «πινελιές» τονίζεται περαιτέρω η σπορ
εμφάνιση του αυτοκινήτου.
Ειδικότερα η μαύρη πλαστική επένδυση στο λευκό αμάξωμα
δίνουν ένα ξεχωριστό σπορ τόνο στο αμάξωμα ενώ σε συνδυασμό με τις ζάντες
αλουμινίου το τελικό σύνολο αποτελεί μια άκρως δελεαστική εμφάνιση.
Παράλληλα η τοποθέτηση των χειρολαβών ανοίγματος των πίσω
θυρών στο επάνω μέρος της πόρτας δίνουν την αίσθηση του κουπέ αμαξώματος.
Στην καμπίνα επιβατών το γαλλικό εργαστάσιο έχει «εισάγει»
μια υψηλή δόση τεχνολογίας η οποία αποτυπώνεται στην έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών που
βρίσκεται στο κέντρο τγης κονσόλας και διαθέτει λειτουργία αφής στην οποία
περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment
το οποίο είναι εύκολο στη χρήση.
Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικές και ψηφιακές μετρήσεις
ενώ ο οδηγός θα βρει αμέσως τη σωστή θέση οδήγησης καθώς τόσο το τιμόνι όσο και
το κάθισμα διαθέτουν ρυθμίσεις.
Ο χώρος επιβατών είναι κορυφαίος καθώς στην καμπίνα μπορούν
να καθίσουν με πολύ άνεση 4 ενήλικες επιβάτες ενώ με μικρές παραχωρήσεις
μπορούν άνετα να ταξιδέψουν ακόμη και 5 ενήλικες με τις αποσκευές τους.
Σε επίπεδο εξοπλισμού το Renault Clio διαθέτει τα
πάντα ενώ σε ικανοποιητικά επίπεδα κυμαίνονται και τα υλικά που έχουν
χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα επιβατών.
90 ίπποι
Το Renault Clio της δοκιμής μας κινούνταν από τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα
χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και 22 χλγρ. Ροπής.
Στην πράξη ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας αποδείχθηκε
ιδιαίτερα ελαστικός ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζει ο χαμηλός θόρυβος που παράγει.
Ωστόσο η μεγάλη έκπληξη έρχεται από τον τομέα της κατανάλωσης
καθώς το Clio 1.5 dCi αποδείχθηκε
«πρωταθλητής» στην οικονομία καυσίμου με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σε μόλις
4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Επίσης αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ακόμη και αν ο
οδηγός του πιέζει το πεντάλ του γκαζιού παραπάνω η κατανάλωση δεν ξεπερνά με
τίποτα τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!
Βέβαια στα παραπάνω συμβάλει και το κιβώτιο ταχυτήτων το
οποίο διαθέτει μακριά κλιμάκωση…
Υψηλά επίπεδα πρόσφυσης
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του πετρελαιοκίνητου Renault Clio 1.5dCi που
εντυπωσιάζουν τον οδηγό έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά του γαλλικού
μοντέλου.
Τα φαρδιά μεταξόνια του Clio προσδίδουν εξαιρετική σταθερότητα
αλλά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης παρά το γεγονός που δεν αφορά σε ένα μοντέλο
επιδόσεων.
Ειδικότερα στο εθνικό οδικό δίκτυο το Renault Clio 1.5cDi μπορεί να
κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχυμέτρου ξεπερνά τα
175 χλμ./ώρα ενώ αν ο οδηγός του κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε θα εκτιμήσει
δεόντος την οικονομία στα καύσιμα. Πάντως εκτιμούμε ότι θα μπορούσε να υπάρχει
μια έκτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων…
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Clio έχει
πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ωστόσο το τιμόνι αποδείχθηκε υπερ-ελαφρύ…
Αντίθετα ο οδηγός θα εκτιμήσει το ελαφρύ τιμόνι του Clio όταν
κινείται μέσα στην πόλη καθώς οι επιτόπιοι ελιγμοί αλλά και η διαδικασία
παρκαρίσματος αποτελούν παιχνιδάκι.
Επίσης οι αναρτήσεις φιλτράρουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες
του οδοστρώματος.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Κατανάλωση
Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας
Εξπλισμός
ΚΑΤΑ
Έλλειψη 6ης σχέσης
Τιμή