Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Πτώση 37,75% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πρώτο 15νθήμερο Ιουλίου σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia εν μέσω capital controls και αβεβαιότητας ωστόσο κάποιες εταιρείες με ακριβά μοντέλα σημείωσαν πολύ μεγάλη άνοδο…
Ειδικότερα στο πρώτο 15νθήμερο Ιουλίου διατέθηκαν 1.978 καινούρια αυτοκίνητα έναντι 3.178 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Στην πρώτη θέση του πίνακα κατάταξης των εισαγωγικών εταιρειών με τις υψηλότερες πωλήσεις αναρριχήθηκε η Peugeot με 386 μονάδες σημειώνοντας αύξηση 183,8%.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Toyota με 211 αυτοκίνητα καταγράφοντας πτώση 40,23% ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η Nissan με 210 ΙΧ σημειώνοντας μείωση 34,98%.
Η VW βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 116 αυτοκίνητα σημειώνοντας πτώση 64,09%.
Η έκπληξη στον πίνακα των πωλήσεων αφορά στην πέμπτη θέση όπου «συγκατοικούν» Opel και Mercedes! Οι δύο εταιρείες διέθεσαν στο πρώτο 15νθήμερο του Ιουλιου 108 αυτοκίνητα έκαστος γεγονός που σημαίνει πως αρκετοί καταναλωτές ακόμη και την περίοδο των capital controls έσπευσαν να «επενδύσουν» τα χρήματα που είχαν κρυμμένα σε κάποιο πολυτελές αυτοκίνητο.
Αλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός πως η Opel σημείωσε πτώση 57,81% ενώ αντίθετα η Mercedes κατέγραψε αύξηση 56,52% στο πρώτο 15νθήμερο του Ιουλίου!
Στη συνέχεια ακολουθεί η Suzuki με 107 αυτοκίνητα σημειώνοντας πτώση 48,56% ενώ η τελευταία εισαγωγική που κατάφερε να διαθέσει τριψήφιο αριθμο οχημάτων αφορά στην Citroen με 100 μονάδες καταγράφοντς αύξηση 29,87%.
Πάντως από τις 30 εισαγωγικές εταιρείες που πραγματοποίησαν πωλήσεις στο πρώτο 15νθήμερο του Ιουλίου μόλις πέντε από αυτές κατάφεραν να καταγράφουν αύξηση ενώ όλες οι υπόλοιπες σημείωσαν μεγάλη πτώση.
Επίσης στα ευρήματα του 15νθημέρου μπορεί κανείς να διακρίνει πως μάρκες με φθηνά αυτοκίνητα σημειώσαν πολύ μεγάλη πτώση σε αντίθεση με αυτοκινητοβιομηχανίες με ακριβά μοντέλα.
Δείτε τις αναλυτικές πωλήσεις νέων ΙΧ το πρώτο 15νθήμερο Ιουλίου:
Παρακολουθήστε όλες τις εξελίξεις από το Liveblog του Enikonomia.gr