Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Μετά τα απανωτά ρεκόρ που σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων
στο πρώτο τρίμηνο τον Απρίλιο φαίνεται πως η αγορά τράβηξε «χειρόφρενο» με
αποτέλεσμα οι πωλήσεις να γυρίσουν σε αρνητικό πρόσημο.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr οι πωλήσεις
καινούριων αυτοκινήτων τον Απρίλιο σημείωσαν πτώση 12,85% καθώς διατέθηκαν
8.484 νέα ΙΧ έναντι 9.735 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2016.
Ωστόσο στα ευρήματα των πωλήσεων διακρίνει κανείς πως επτά
στα δέκα καινούρια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον Απρίλιο αποκτήθηκαν από
εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων ενώ αντίθετα οι πωλήσεις
λιανικής σημείωσαν πολύ μεγάλη πτώση.
Μάλιστα στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στις Ειδήσεις πως
όσο εισερχόμαστε προς την καλοκαιρινή περίοδο και οι εταιρείες ενοικιάσεων και
χρονομίσθωσης μειώνουν τις παραγγελίες αυτοκινήτων τόσο περισσότερο θα
βυθίζεται η αγορά με ανυπολόγιστες συνέπειες για τον κλάδο.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων
διατήρησαν το θετικό πρόσημο με διψήφιο ποσοστό (18,46%) ωστόσο σε σχέση με το εν
λόγω ποσοστό μειώθηκε άνω του 50%.
Ειδικότερα στο τετράμηνο οι πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε
29.762 μονάδες έναντι 25.122 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι
σημειώνοντας αύξηση 18,46%.
Στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, τόσα στα εγχώρια όσο και στα
εισαγόμενα, σύμφωνα με όσα αναφέρουν στο Enikonomia.gr στελέχη της αγοράς: «Η
κατάσταση πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο και πλέον οι λιγοστοί καταναλωτές
που περνούν από τις εμπορίες αυτοκινήτων αναζητούν οχήματα με αξίες έως 1.500
ευρώ και μάλιστα επιδιώκουν να το εξοφλήσουν με γραμμάτια τα οποία έχουν μεγάλο
ρίσκο για τους επιχειρηματίες του κλάδου. Άλλωστε όταν ένας πελάτης δεν
πληρώνει τα γραμμάτια για ένα αυτοκίνητο αξίας 1.000 ευρώ τα δικαστικά έξοδο
είναι υψηλότερα από την την αξία του οχήματος».
Πρώτη η Peugeot
Μεγάλες ανατροπές σημειώθηκαν τον Απρίλιο του 2017 είχαμε
στον πίνακα με τις εισαγωγικές εταιρείες που σημείωσαν τις υψηλότερες πωλήσεις.
Ειδικότερα η Peugeot βρέθηκε στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων με 988
μονάδες σημειώνοντας αύξηση 12,15% ενώ σκληρή ήταν η μάχη που έδωσαν Toyota και
VW για
την κατάκτηση της δεύτερης θέσης με νικήτρια της ιαπωνική εταιρεία.
Ειδικότερα η Toyota βρέθηκε στην δεύτερη θέση σημειώνοντας 836 πωλήσεις νέων ΙΧ
έναντι 831 οχημάτων που διέθεσε η VW η οποία αναρριχήθηκε στην Τρίτη θέση.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Fiat με 666
πωλήσεις νέων ΙΧ σημειώνοντας μικρή αύξηση στις πωλήσεις της (4,39%).
Την πρώτη πεντάδα ολοκληρώνει η Opel με 602
μονάδες σημειώνοντας ωστόσο πτώση 38,51%.
Οι εταιρείες που σημείωσαν τα υψηλότερα ποσοστά ανόδου
περιλαμβάνουν τις εισαγωγικές Hyundai (388,52%), Kia (141.18%), Citroen (106.3%), Land Rover (100%), Porsche (100%) και Jaguar (100%).
Εταιρικά ή «νοικιάρικα» 7 στα 10 καινούρια αυτοκίνητα
Σχεδόν επτά στα δέκα καινούρια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον
Απρίλιο στην Ελλάδα αφορούσαν εταιρικές πωλήσεις τα οποία προορίζονται είτε σε
εταιρείες ενοικιάσεων σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς είτε σε εταιρείες
χρονομίσθωσης που θα τα παραδώσουν στα στελέχη που πρόκειται να τα κυκλοφορούν.
Ωστόσο οι πωλήσεις αυτοκινήτων που αποκτώνται από εταιρείες
ενοικιάσεων δεν πρόκειται να διατηρηθούν για πολύ ακόμη καθώς οι περισσότερες
έχουν ήδη αποκτήσει το στόλο των οχημάτων τους οπότε δεν θα προβούν σε νέες
παραγγελίες.
Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι η πτώση των πωλήσεων που θα
δημιουργήσει τις ιδανικές προϋποθέσεις για ένα «καυτό» καλοκαίρι…