Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Αλαλούμ έχουν προκαλέσει τα ειδοποιητήρια με τα πρόστιμα
στους 1,115 εκατ. ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων καθώς η διασταύρωση έγινε στις 6 Ιουνίου
με αποτέλεσμα σε όσους έληγαν τα συμβόλαια εκείνη την ημέρα και δεν είχαν
προλάβει εγκαίρως να εξοφλήσουν το κόστος του ασφαλιστήριου συμβολαίου να
πρέπει τώρα να καταβάλουν και επιπλέον 250 ευρώ!
Επίσης χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα έχουν
μεταβιβάσει μετά τις 6 Ιουνίου αλλά είτε δεν έχει ολοκληρωθεί η μεταβίβαση είτε
δεν έχει γίνει με δόλιο σκοπό καλούνται επίσης να καταβάλουν το πρόστιμο των
250 ευρώ!
Παράλληλα οι Έλληνες που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό
και έκαναν το λάθος να κυκλοφορούν με το αυτοκίνητό τους εκτός συνόρων έχοντας
κρατήσει τις ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας επίσης καλούνται να πληρώσουν το
πρόστιμο των 250 ευρώ!
Να τονίσουμε πως οι Έλληνες που ζουν και εργάζονται στο
εξωτερικό ασφαλίζουν τα οχήματά τους στις χώρες που ζουν κανονικά αλλά το
ελληνικό σύστημα τα «βλέπει» ως ανασφάλιστα!
Επίσης χιλιάδες ιδιοκτήτες κατασχεμένων αυτοκινήτων
καλούνται να πληρώσουν επίσης το πρόστιμο των 250 ευρώ όπως επίσης και χιλιάδες
ιδιοκτήτες ΙΧ που τα έχουν οδηγήσει σε Κέντρα Ανακύκλωσης είτε για καταστροφή
είτε για απόσυρση…
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς υπολογίζεται πως πάνω από 250.000 ειδοποιητήρια έχουν αποσταλεί από λάθος και δεν θα εισπραχθούν τα πρόστιμα ενώ οι ιδιοκτήτες τους που καλούνται να πληρώσουν τα πρόστιμα θα ταλαιπωρηθούν για αρκετές ημέρες ώστε να επιβεβαιώσουν πως εξαιρούνται…
Ωστόσο το εντυπωσιακό όλων στο θέμα με τα ανασφάλιστα
οχήματα έχει να κάνει με τις εμπορίες αυτοκίνητων καθώς έχουν λάβει πρόστιμα
ύψους έως και πάνω από 10.000 ευρώ για ανασφάλιστα οχήματα!
Ειδικότερα έμπορος αυτοκινήτων που είχε παραλάβει 45
αυτοκίνητα από αγορά (κατασχεμένα και ανταλλαγές) στις 6 και 7 Ιουνίου καλείται
να πληρώσει 11.250 ευρώ σε πρόστιμα για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα!
Άλλος έμπορος αυτοκινήτων που είχε στο κατάστημά του 24
αυτοκίνητα που δεν είχε προλάβει να καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους
καλείται να πληρώσει 6.000 ευρώ σε πρόστιμα για ανασφάλιστα τη στιγμή που τα
οχήματα είναι παρκαρισμένα στον προαύλιο χώρο της έκθεσης αυτοκινήτων.
Άλλος έμπορος καλείται να πληρώσει 2.500 ευρώ για τα…
ανασφάλιστα καινούρια αυτοκίνητα που είχε στην αντιπροσωπεία του τα οποία είναι
εκθέματα για τους πελάτες! Ειδικότερα ιδιοκτήτης αντιπροσωπείας καινούριων
αυτοκινήτων είχε στην έκθεσή του 10 καινούρια αυτοκίνητα για να τα βλέπουν οι
πελάτες αλλά η εισαγωγική τον ανάγκασε να βγάλει πινακίδες κυκλοφορίας στα
εκθέματα για να «πιάσει» τους στόχους των πωλήσεων αλλά όταν προσπάθησε να τα
ασφαλίσει δύο ημέρες αργότερα ήταν αργά
καθώς είχε γίνει η διασταύρωση από την ΑΑΔΕ και πλέον για να τα ασφαλίσει
έπρεπε να πληρώσει το πρόστιμο των 250 ευρώ.
Όμως πέραν των αυτοκινήτων το ίδιο χάος καταγράφεται και
στους ιδιοκτήτες δικύκλων οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν τα πρόστιμα για τα
ανασφάλιστα και στις περισσότερες περιπτώσεις αφορούν προηγούμενους ιδιοκτήτες
καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μεταβιβάσεις.
Πάντως στα ειδοποιητήρια αναγράφονται οδηγίες και για τους
ιδιοκτήτες οι οποίοι:
α) δεν υποχρεούνται να προβούν σε ασφάλιση των οχημάτων τους
για οποιοδήποτε νόμιμο λόγο, όπως σε περίπτωση που έχει τηρηθεί η υποχρέωση
ασφάλισης του οχήματος, πριν από την ημερομηνία διασταύρωσης,
β) δεν είναι οι κάτοχοι των οχημάτων στα οποία αναφέρονται
τα ειδοποιητήρια ή έχουν πωλήσει ή έχουν αποσύρει τα αναφερόμενα οχήματα,
γ) έχουν θέσει τα οχήματά τους σε ακινησία, καταθέτοντας τις
πινακίδες στις αρμόδιες ΔΟΥ, οπότε κακώς κατηγορήθηκαν ότι κυκλοφορούν με
ανασφάλιστα οχήματα,
δ) διαπιστώνουν ότι υπάρχει λάθος στα στοιχεία κυκλοφορίας
των οχημάτων τους,
ε) απαλλάσσονται νομίμως από την υποχρέωση ασφάλισης των
οχημάτων τους.
Οι ιδιοκτήτες των περιπτώσεων αυτών πρέπει, αφού λάβουν τα
ειδοποιητήρια, να απευθυνθούν στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες
(ασφαλιστική επιχείρηση, ΔΟΥ, υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών), προκειμένου να
προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ενημέρωση των δεδομένων τους ώστε τα
οχήματά τους να εξαιρεθούν από το αρχείο των ανασφάλιστων. Στις ανωτέρω
περιπτώσεις δεν υφίσταται υποχρέωση πληρωμής του ηλεκτρονικού παραβόλου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στα ειδοποιητήρια,
για τα οχήματα που έχουν περιληφθεί κατά λάθος στον κατάλογο των μη
ασφαλισμένων, θα πρέπει, κατά περίπτωση, να ακολουθείται η κατωτέρω διαδικασία:
*Αν το όχημα ήταν ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία
διασταύρωσης, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να απευθυνθεί στην ασφαλιστική επιχείρηση
στην οποία το έχει ασφαλίσει, προκειμένου να γίνουν οι εκ μέρους της αναγκαίες
ενέργειες.
*Αν το όχημα δεν ανήκε ποτέ στον φορολογούμενο ή έχει
αλλάξει αριθμό κυκλοφορίας ή έχει διαγραφεί ή ήταν σε ακινησία κατά την
ημερομηνία της διασταύρωσης, αυτός θα πρέπει να απευθυνθεί στην αρμόδια για τη
φορολογία του ΔΟΥ προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά (βεβαίωση ακινησίας
ή ιστορικό μεταβολών του συγκεκριμένου οχήματος από την αρμόδια Περιφερειακή
Υπηρεσία Μεταφορών, στην οποία έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας του κ.λπ.).
*Αν υπάρχει λάθος στα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας ή το
όχημα δεν ανήκει πλέον στον φορολογούμενο που παρέλαβε το ειδοποιητήριο, θα
πρέπει να απευθυνθεί στην αρμόδια, κατά τα προαναφερθέντα, Περιφερειακή
Υπηρεσία Μεταφορών.
*Αν υποβλήθηκε αίτηση μεταβίβασης του οχήματος σε ΚΕΠ και
δεν έχει εκδοθεί ακόμα η νέα άδεια κυκλοφορίας, ο φορολογούμενος που έλαβε το
ειδοποιητήριο θα πρέπει να απευθυνθεί σε οποιαδήποτε ΔΟΥ προσκομίζοντας σχετική
βεβαίωση του ΚΕΠ για την υποβολή του αιτήματος μεταβίβασης.