«Πόλεμος» μεταξύ εισαγωγέων και εμπόρων ΙΧ!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@enikonomia.gr

 

‘Ενας «πόλεμος» έχει ξεσπάσει στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου μεταξύ εισαγωγέων καινούριων ΙΧ και εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων ο οποίος έλαβε πλέον πολιτικές διαστάσεις και μπορεί να έχει ανυπολόγιστες συνέπειες για όλους.

Ειδικότερα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) τις τελευταίες ημέρες έχει επιδοθεί σε έναν ανελέητο αγώνα ενανίον των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία αποτελούν μια μάστιγια για την αγορά αλλά και τους καταναλωτές καθώς από τη μία μεριά είναι αμφιβόλου ποιότητας και από την άλλη ευνοούνται από το Τελωνειακό καθεστώς που μέχρι τις 31 Μαρτίου επέτρεπε τον εκτελωνισμό των οχημάτων που πληρούν την οδηγία Euro5 με χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης.

Επίσης η «ισοπαλία» στις πωλήσεις μεταξύ καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στις εισαγωγικές εταιρείες καινούριων αυτοκινήτων καθώς το αντίστοιχο ποσοστό πριν λίγα χρόνια ήταν επτά προς ένα!

Από την άλλη μεριά ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ) ασκεί πιέσεις ώστε να παραταθεί ο εκτελωνισμός των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Euro5 με χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης ώστε να μπορούν να δουλέψουν και να μην μπουν άλλα λουκέτα στην αγορά.

Πάντως να αναφέρουμε πως ο ΣΕΑΑ έδωσε μεγάλη μάχη για να παραταθεί το μέτρο της απόσυρσης ΙΧ έστω για μέχρι τα τέλη Μαϊου και ο ΣΕΕΑΕ δίνει μεγάλη μάχη επίσης για την παράταση του εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ που πληρούν την οδηγία Euro5 με χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης.

Τις αποφάσεις λαμβάνουν η τρόικα με το οικονομικό επιτελείο…

 

Ο πραγματικός εχθρός είναι άλλος…


Τη στιγμή που οι δύο Σύνδεσμοι προσπαθούν να «περάσουν» τις δικές τους «γραμμές» το οικονομικό επιτελείο έχει βάλει στο στόχαστρο και πάλι τα αυτοκίνητα.

‘Ηδη έχει συσταθεί η Ειδική Επιτροπή που εξετάζει από μηδενική βάση τη φορολογία στα αυτοκίνητα και σύμφωνα με το δημοσιονομικό έλλειμμα μεγάλο μέρος από τα 1,8 δισ. ευρώ αναμένεται να καλυφθεί από τα αυτοκίνητα.

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχει υποστεί πάνω από 47 φορολογικές αλλαγές στην τελευταία 10ετία δημιουργώντας ένα κλίμα ανασφάλειας στους καταναλωτές με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να έχουν «καταρρεύσει».

Αν δεν τεθούν οι σωστές βάσεις στην αγορά αυτοκινήτου για υγιή ανταγωνισμό και δίκαιη φορολόγηση τότε θα εξακολουθήσουν στην αγορά των καινούριων ΙΧ να καταγράφονται τα φαινόμενα φοροαποφυγής μέσω υποτιμολογήσεων και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα να «βασιλεύει» το γύρισμα των χιλιομέτρων.

Επίσης οι έλεγχοι και τα πρόστιμα θα πρέπει να είναι σκληρά ώστε να αποτρέπουν όλους τους επαγγελματίες του κλάδου από τέτοιες πρακτικές.

Exit mobile version