Quantcast
Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες θα επηρρεάσει πιθανό Grexit - enikonomia.gr
share

Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες θα επηρρεάσει πιθανό Grexit

δημοσιεύτηκε:

Αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας εκτιμούν πως ένα Grexit θα επηρρέαζε τις εταιρείες οι οποίες είναι εκτεθειμένες περισσότερο στην ελληνική αγορά.

Παράλληλα ο Πρόεδρος των Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) κ. Matthias Wissman επιμαίνει πως η Ελλάδα πρέπει να φύγει από το ευρώ ανεξάρτητα από το κόστος ακόμη και μετά το «’Οχι» που ψήφισε ο ελληνικός λαός στο πρόσφατο δημοψήφισμα.

Η BNP Paribas εκτιμά πως η επίπτωση του «’Οχι» των Ελλήνων θα γίνει αισθητό σε Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία ενώ επισήμανε πως οι Fiat-Chrysler και ο όμιλος PSA είναι περισσότερο εκτεθειμένες στις συγκεκριμένες αγορές με περίπου 12% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 5,2% που έχει ο όμιλος VW.

Το στέλεχος της BNP Paribas κ. Edoardo Spina επισημαίνει στο Automotive News Europe πως: «Ο μόνος κίνδυνος σε πεπτωση Grexit αφορά στην διάχυση της “μόλυνσης” η οποία θα εξαρτηθεί από τα Μέσα Ενημέρωσης αλλά και τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα. Ωστόσο ο κίνδυνος μετάδοσης είναι σχετικά μικρός»…

Πάντως στο πεντάμηνο οι αγορές της Ισπανίας, Ιταλίας και Πορτογαλίας καταγράφουν διψήφια ποσοστά ανόδου ενώ συνολικά η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σημειώνει αύξηση 6,7%.

Ο αναλυτής της Automotive News Europe κ. Tim Urquhart είπε η ψηφοφορία δεν αύξησε σημαντικά την προοπτική μιας ελληνικής εξόδου από το ευρώ ωστόσο οι προοπτικές δεν είναι θετικές καθώς είναι δύσκολο να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη μεταξύ Ελλάδας και δανειστών με αβέβαιες πιθανές συνέπειες μακροπρόθεσμα…

Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, θα μπορούσε επίσης να πληγεί από την κρίση της ζώνης του ευρώ, αν άλλες χώρες όπως η Ελλάδα ζητήσουν επίσης λιγότερο αυστηρούς όρους για τα δικά τους προγράμματα διάσωσης, αναφέρει αναλυτής από την Barclays.

Οι Γερμανοί καταναλωτές είναι πολύ πιθανό να αναβάλει αγορές αυτοκινήτων, αν πιστεύουν ότι και άλλες χώρες θα χρειαστούν ένα πακέτο διάσωσης, ανέφερε χαρακτηριστικά ο αναλυτής της Barclays…

Οι αναλυτές λένε ότι η ελληνική αγορά αυτοκινήτων είναι τόσο μικρή, ώστε η κατάρρευση των πωλήσεων δεν θα έχει σημαντική επίδραση στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Πέρυσι, καταγράφηκαν 71.128 ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ACEA, όπως επίσης στη Σλοβνακία και στη Ρουμανία.

Από την άλλη μεριά οι πωλήσεις νέων ΙΧ στην Ιταλία ανήλθαν σε 1.360.000 μονάδες και στην Ισπανία πάνω από 855.300 αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις στην Πορτογαλία ανήλθαν σε 142.827 ΙΧ.

Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πόσο μικρή είναι η ελληνική αγορά αυτοκινήτου σε σχέση με άλλα κράτη-μέλη…

Γιώργος Κ. Ανδρής

Παρακολουθήστε όλες τις εξελίξεις από το Liveblog του Enikonomia.gr

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.