Πιο «καθαρά» τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ε.Ε.

αυτοκίνητα

αυτοκίνητα

Λιγότερο από 130 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο εκπέμπουν τα περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα (το 60%) που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι στους δρόμους της Ευρώπης κυκλοφόρησαν 1,7 εκατομμύρια οχήματα με εκπομπές ρύπων κάτω από 95 γρ. ανά χιλιόμετρο (18% του συνόλου των πωλήσεων), ενώ για 3,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα οι εκπομπές ρύπων ήταν μεταξύ 96-130 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Στο υπόλοιπο ποσοστό αυτοκινήτων, δηλαδή στο 42%, οι εκπομπές ήταν πάνω από τα 130 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Πώς ήταν τα αυτοκίνητα πριν από το 2017

Το 2017  τα αυτοκίνητα με εκπομπές ρύπων κάτω από 95 γρ./χλμ αντιπροσώπευαν μόλις το 12% ( δηλαδή 1,5 εκατομμύριο οχήματα) και η πλειονότητα των αυτοκινήτων (66%) βρίσκονταν μεταξύ 96-130 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων ήταν 8,1 εκατομμύρια. Το 23% ήταν πάνω από τα 130 γρ./χλμ με συνολικές πωλήσεις 2,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε πρόσφατα ότι έως το 2035 οι εκπομπές ρύπων για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά θα πρέπει να έχουν μειωθεί κατά 100%. Η  εν λόγω συμφωνία της ΕΕ  ουσιαστικά  βάζει τέλος στην πώληση κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Ύστερα από αυτή την απόφαση, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα είναι η πρώτη και μοναδική περιοχή στον κόσμο που θα γίνει πλήρως ηλεκτρική.

Τι λένε εκπρόσωποι της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, οι κατασκευάστριες εταιρείες θα ανταποκριθούν στις αποφάσεις και στις προκλήσεις για αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων. «Ωστόσο, τώρα επιθυμούμε να δούμε τις συνθήκες πλαισίου που είναι απαραίτητες για την επίτευξη αυτού του στόχου να αντικατοπτρίζονται στις πολιτικές της ΕΕ. Αυτά περιλαμβάνουν την αφθονία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ένα απρόσκοπτο ιδιωτικό και δημόσιο δίκτυο υποδομής φόρτισης και πρόσβαση σε πρώτες ύλες», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ACEA, Oliver Zipse.

Χάρη στις συνεχείς επενδύσεις του κλάδου αυτοκινήτου, πέρυσι 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ έμπαιναν στην πρίζα, ενώ μέχρι το 2030 προβλέπεται το ποσοστό να αυξηθεί και να είναι 3 στα 5 αυτοκίνητα που θα έχουν ηλεκτρική ενέργεια.

Πλέον, η Ευρώπη χρειάζεται να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και να δημιουργήσει ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού, που δεν θα χαρακτηρίζονται από πολύμηνες καθυστερήσεις, ενώ θα πρέπει να λυθεί το θέμα των πρώτων υλών, της τιμής και της χωρητικότητας των μπαταριών. Από την άλλη ο σημαντικότερος παράγοντας όλων είναι οι σταθμοί φόρτισης οι οποίοι θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες, με γρήγορους ταχυφορτιστές, ανταγωνιστικές τιμές πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας και πληθώρα σημείων φόρτισης ανά λίγα χιλιόμετρα σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο.

Από την πλευρά τους τα μέλη της ACEA  ζητούν να υπάρξει μια ισχυρή και ουσιαστική ενδιάμεση αναθεώρηση του κανονισμού διοξειδίου του άνθρακα αλλά και  να αξιολογηθεί το μέτρο τα επόμενα χρόνια. Από την άλλη, οι τιμές πώλησης των αυτοκινήτων κινδυνεύουν να γίνουν το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης. Ο πληθωρισμός και οι τιμές των μπαταριών το τελευταίο διάστημα ακολουθούν ανοδική πορεία. Οι υπεύθυνοι θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το θέμα των εκπομπών ρύπων και με τον υπάρχοντα στόλο οχημάτων που κυκλοφορεί σήμερα στους δρόμους και συνεχίζει να ρυπαίνει.

Exit mobile version