Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Το λογότυπο GTi για την Peugeot αποτελεί την ένδειξη των μοντέλων που ανεβάζουν την
αδρελανίνη στα ύψη ενώ παράλληλα διακρίνονται για την κορυφαία οδική
συμπεριφορά τους αλλά και τις κορυφαίες επιδόσεις τους.
Σήμερα το Peugeot
308 GTi επανέρχεται δριμύτερο και πιο «βολικό» από ποτέ καθώς
κινείται από έναν υπερτοφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 1,6
λίτρου ο οποίος αποδίδει 270 ίππους, διαθέτει όλα εκείνα τα «άγρια»
χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει ενώ παράλληλα διαθέτει υψηλό δόση
τεχνολογίας.
Όλα τα παραπάνω διατίθενται με μόλις 42.000 ευρώ αλλά με
δέλεαρ το εξαιρετικά χαμηλό τεκμήριο διαβίωσης και ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας
μόλις 166,8 ευρώ που πραγματικά μπορούν να αποτελέσουν έναν από τους 270
«λόγους» για να αποκτήσει κανείς το κορυφαίο γαλλικό μοντέλο.
Εμφάνιση GTi
Το Peugeot
308 GTi δείχνει από όποια μεριά και αν το κοιτάξει κανείς τις
προθέσεις του έχοντας ένα πολύ «άγριο» παρουσιαστικό.
Αρχικά έχουμε τον μεγάλο προφυλακτήρα που διαθέτει και
χρωματικές πινελιές και τις μεγάλες εισαγωγές αέρα. Στο πλάι διακρίνουμε τους
πολύόμορφους τροχούς 19 ιντσών με τα τεράστια φρένα να κάνουν έντονη την
παρουσία τους με τις κόκκινες 4πίστονες δαγκάνες.
Στο πίσω μέρος διακρίνει κανείς τον ψευτοδιαχύτη αλλά και
τις έντονες διπλές απολήξεις των εξατμίσεων που «φιλοξενούνται» στον
προφυλακτήρα.
Εσωτερικό GTi
Το εσωτερικό στο Peugeot 308 GTi είναι ανάλογο του λογότυπου που φέρει και μάλιστα θα λέγαμε
ότι είναι πολύ πιο εξελιγμένο από οποιοδήποτε GTi έχουμε
οδηγήσει μέχρι σήμερα.
Ο πίνακας οργάνων δεσπόζει μπροστά στον οδηγό ενώ μεεταξύ
των αναλογικών οργάνων έχουν τοποθετηθεί και οι ψηφιακές ενδείξεις με πολύ
χρήσιμες για τον οδηγό πληροφορίες.
Στην καμπίνα επιβατών ξεχωρίζουν τα μπάκετ καθίσματα με
εξαιρετική πλευρική στήριξη, τα αλουμινένα πεντάλ, η ανάλογη λαβή του επιλογέα
και οι κόκκινες ραφές, που σπάνε κάπως το σκουρόχρωμο διάκοσμο.
Επίσης ιδιαίτερα εύχρηστο και όμορφο είναι το τιμόνι flat
bottom τιμόνι που προσδίδει άλλη αίσθηση στην γρήγορη οδήγηση.
Το πακέτο εξοπλισμού που συνοδεύει το Peugeot 308 GTi, το
οποίο είναι κάτι παραπάνω από πλήρες, τόσο σχετικά με την άνεση, όσο και με την
ασφάλεια των επιβατών ενώ τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας, όπως και το το
φινίρισμα.
Όσον αφορά στην άνεση το Peugeot 308 GTi μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 4 ενήλικες επιβάτες ενώ επαρκής
κρίνεται και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 420 λίτρων.
270 ίπποι
Με απόδοση 270 ίππων ο βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου
και άμεσου ψεκασμού είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η γαλλική
αυτοκινητοβιομηχανία.
Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός
6τάχυτου κιβωτίου που διαθέτει και σωστή κλιμάκωση αλλά και αίσθηση.
Ο κινητήρας όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς κινεί με
απίστευτη άνεση το αμάξωμα του 308 GTi ενώ παράλληλα παράγει και έναν
μοναδικό θόρυβο που σε… προκαλεί να πιέσεις το πεντάλ του γκαζιού προς το
πάτωμα. Μάλιστα όταν ο οδηγός έχει πιέσει το μπουτόν Sport που
βρίσκεται στην κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα τότε ο ήχος τονίζεται περαιτέρω
ενώ αλλάζει και ο χρόνος απόκρισης!
Στον τομέα της κατανάλωσης το Peugeot 308 GTi κινήθηκε
ιδιαίτερα καλά καθώς όταν ο οδηγός κινείται σε φυσιολογικούς ρυθμούς χρειάζεται
μόλις 6,5 λίτρα για κάαθε 100 χλμ. Σε πιο έντονους ρυθμούς κίνησης αυξάνεται
ανάλογα και η κατανάλωση καυσίμου η οποία ωστόσο ακόμη και σε κίνηση στο όριο
δεν ξεπέρασε τα 10 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
GTi και
στον δρόμο
Τα οδηγικά ατού που προσδίδουν οι εκδόσεις GTi έχουν
μεταφερθεί και εξελιχθεί αυτούσια και στο νέο Peugeot 308 το οποίο αποδείχθηκε ότι
διαθέτει πραγματικά πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης που δύσκολα συναντά κανείς σε
ανταγωνιστικά μοντέλα που κυμαίνονται σε πολύ υψηλότερες τιμές.
Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Peugeot 308 GTi μπορεί να
κινηθεί οικονομικά και «χαλαρά» και ο οδηγός μειώσει στο ελάχιστο την
κατανάλωση καυσίμου. Από την άλλη μεριά όμως όποτε το επιθυμήσει ο οδηγός το
308 GTi «απογειώνεται» κολλώντας τα σώματα των επιβατών του στις
πλάτες των καθισμάτων.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι σκληρές
αναρτήσεις και τα φαρδιά ελαστικά χαμηλού προφίλ προσδίδουν πρόσφυση που
δύσκολα συναντάς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.
Μέσα στην πόλη το Peugeot 308 GTi μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε
είναι σταθμευμένο και μάλιστα όταν δεν κινείται αποτελεί πρόκληση για… selfie στους
πιο τολμηρούς.
Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι παιχνιδάκι ακόμη και στα
χέρια ενός άπειρου οδηγού εξαιτίας της ύπαρξης κάμερας οπισθοπορείας ωστόσο τα
ελαστικά χαμηλού προφίλ χρειάζονται προσοχή γιατί οι λακκούβες είναι πολλές
στις μεγαλουπόλεις και μπορεί να τραυματιστούν πολύ εύκολα και η αντικατάστασή
τους κοστίζει ακριβά…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εσωτερικό
Εξοπλισμός
Επιδόσεις
ΚΑΤΑ
Ευαίσθητα ελαστικά χαμηλού προφίλ