Παράνομα κυκλοφορούν 2 στα 10 Ι.Χ. με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά το 2010 – Βαριά πρόστιμα σε 40.000 ιδιοκτήτες

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr



Στο στόχαστρο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων έχουν
εισέλθει οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα κινούν παράνομα χωρίς να έχουν
εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 και ήδη έχει ξεκινήσει η αποστολή των
ειδοποιητηρίων με τα υπέρογκα πρόστιμα.


Ειδικότερα σύμφωνα με την πρώτη διασταύρωση της Διεύθυνσης
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Α.Α.Δ.Ε. εντοπίστηκαν 89.925 οχήματα με 1η
Άδεια Κυκλοφορίας από το 2010 έως το 2016 οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν έχουν
εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 αλλά ούτε έχουν καταθέσει τις πινακίδες
κυκλοφορίας στις κατά τόπους εφορίες.


Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν οι «Ειδήσεις» στη διάθεσή
τους από το 2010 έως και το 2016 έχουν ταξινομηθεί πάνω από 500.000 αυτοκίνητα
με αποτέλεσμα σχεδόν 2 στους 10 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με 1η άδεια
κυκλοφορίας μετά το 2010 να μην έχει πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας.


Τα πρόστιμα που καλούνται να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες των
αυτοκινήτων που δεν έχουν εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονται σε 15,4
εκατ. ευρώ , εκ των οποίων τα 8,1 εκατ. ευρώ αφορούν σε ανεξόφλητα Τέλη και τα
υπόλοιπα 7,2 εκατ. ευρώ αφορούν σε πρόστιμα. Τα πρόστιμα βεβαιώθηκα σε 40.120
ΑΦΜ.


Να υπενθυμίσουμε πως αν κάποιος δεν εξοφλήσει τα Τέλη
Κυκλοφορίας τότε το ποσό που θα του βεβαιωθεί είναι ίσο με το διπλάσιο του
αρχικού τιμήματος. Δηλαδή αν τα Τέλη Κυκλοφορίας σε ένα όχημα ανέρχονται σε 240
ευρώ τότε το πρόστιμο που θα του βεβαιωθεί θα είναι 480 ευρώ.


Πάντως η ΑΑΔΕ σχετικά με το ύψος των προστίμων που είναι
χαμηλότερο από το αρχικό ποσό απώλειας των εσόδων από τα Τέλη Κυκλοφορίας
επισημαίνει πως οφείλεται σε κάποιες εγκυκλίους και γραφειοκρατικά θέματα…


Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες των Ειδήσεων οι αλλαγές στα
ποσά των Τελών Κυκλοφορίας είναι πολύ πιθανό να εξηγούν το μειωμένο ποσό…


Οι παραβάτες έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης μέσω της
εφαρμογής «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση» του TAXISnet, ενώ θα λάβουν και e-mail
για τα ποσά, που πρέπει να πληρώσουν.


Σημειώνεται ότι οι ως
άνω βεβαιώσεις τελών κυκλοφορίας αφορούν σε οφειλέτες, που ακόμα και σήμερα
εμφανίζονται στο TAXISnet ως κάτοχοι των συγκεκριμένων οχημάτων.


Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν σε επόμενο στάδιο, οπότε και θα
γίνουν αντίστοιχες διασταυρώσεις για οχήματα, που έχουν ταξινομηθεί πριν το
2010, για οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας πριν το 2013 και για οφειλέτες, που
σήμερα δεν εμφανίζονται ως κάτοχοι των συγκεκριμένων οχημάτων.


Να υπενθυμίσουμε πως ο πρώην Αναπληρωτής υπουργός
Οικονομικών κ. Αλεξιάδης σύμφωνα με έγγραφο που είχε καταθέσει στη Βουλή με
στοιχεία της 18ης Φεβρουαρίου 2016 οι οφειλές από τα Τέλη Κυκλοφορίας
ανέρχονται σε 252.826.757,82 ευρώ!


Αν υπολογίσει κανείς πως τα χρέη στο κράτος από Τέλη
Κυκλοφορίας ανέρχονται σε πάνω από 252 εκατ. ευρώ τότε πάνω από 850.000
ιδιοκτήτες οχημάτων δεν έχουν καταβάλει Τέλη Κυκλοφορίας!


Παράλληλα είχε αναφέρει πως τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας
2016 ανήλθαν σε 1,123 δισ. ευρώ τα οποία καταβλήθηκαν από 3,7 εκατ. αυτοκίνητα.
Τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανήλθαν σε μόλις 1,092 δις. ευρώ δηλαδή
31 εκατ. ευρώ λιγότερα…




Πρόστιμα για ανασφάλιστα


Μετά την αποστολή των προστίμων σε μερίδα ιδιοκτητών που δεν
έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας σειρά έχουν τα πρόστιμα για τα ανασφάλιστα
ΙΧ αλλά και όσα δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.


Ωστόσο σύμφωνα με στελέχη από τον ασφαλιστικό κλάδο στην
τελευταία συμφωνία που υπέγραψε η κυβέρνηση με τους δανειστές δεν εμφανίζεται
πλέον ως μνημονιακή δέσμευση τα έσοδα από τα ανασφάλιστα ΙΧ σε αντίθεση με τα
έσοδα από τα πρόστιμα για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.


Η ερμηνεία σύμφωνα με τους παράγοντες της ασφαλιστικής
αγοράς εστιάζεται στο γεγονός πως σύντομα θα ξεκινήσει και η αποστολή των
προστίμων σε όσους κινούν τα οχήματά τους χωρίς ασφάλεια.


Για τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες των οχημάτων χωρίς ΚΤΕΟ το
μεγάλο «αγκάθι» που ε΄χει μπλοκάρει την αποστολή τους αφορά στα παλιά
αυτοκίνητα που οι μεταβολές στις άδειές τους γίνονταν χειρόγραφα και δεν
υπάρχουν στο ηλεκτρονικό αρχείο…

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα «Ειδήσεις»






Exit mobile version