Tου Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Οριακή υποχώρηση 0,9% σημείωσαν
τελικά οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Ιούνιο παρά το μπαράζ προσφορών και
όπως όλα δείχνουν το καλοκαίρι αναμένεται να είναι ιδιαίτερα «καυτό» για τις εισαγωγικές
αλλά και τις εμπορίες εταιρείες αυτοκινήτων.
Ο λόγος εστιάζεται στο
νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο οποίος έχει προκαλέσει την
μεγάλη αύξηση των τιμών λιανικής στα καινούρια αυτοκίνητα ενώ έχει κάνει
απαγορευτική την εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ.
Ειδικότερα τον Ιούνιο
διατέθηκαν 8.914 νέα ΙΧ έναντι 8.999 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι από τα
οποία πάνω από 6.000 οχήματα ήταν εταιρικά. Δηλαδή μόλις 2.874 ιδιώτες
καταναλωτές απέκτησαν καινούριο αυτοκίνητο τον Ιούνιο γεγονός που έχει σημάνει
συναγερμό στις εισαγωγικές εταιρείες καθώς σύμφωνα με στελέχη τους η πτώση που
θα καταγραφεί τους επόμενους μήνες μπορεί να αποβεί καταστροφική!
Σε έτους οι πωλήσεις
νέων ΙΧ διατηρούν το θετικό πρόσημο καθώς στο πρώτο εξάμηνο διατέθηκαν 47.464
νέα αυτοκίνητα έναντι 43.142 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Ωστόσο το θετικό
πρόσημο είναι εξαιρετικά δύσκολο να διατηρηθεί καθώς τους επόμενους μήνες μέχρι
τέλος του έτους οι Έλληνες καταναλωτές θα πρέπει να καταβάλουν πάνω από 24 δις.
ευρώ σε φόρους προς το ελληνικό Δημόσιο και σίγουρα η απόκτηση κάποιου
καινούριου αυτοκινήτου θα αποτελέσει όνειρο θερινής νυκτός…
Πρώτη η Toyota
Τον Ιούνιο στην πρώτη
θέση του πίνακα των πωλήσεων βρέθηκε η Toyota καθώς διέθεσε 1.202 αυτοκίνητα έναντι 655 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα
πέρσι σημειώνοντας αύξηση 83,51%.
Στην δεύτερη θέση
βρέθηκε η Nissan με 1.011 καινούρια ΙΧ έναντι 978
οχημάτων σημειώνοντας αύξηση 3,37%.
Στην τρίτη θέση
βρέθηκε η VW με 692 μονάδες έναντι 804 αυτοκινήτων
σημειώνοντας πτώση 13,93%.
Στην τέταρτη θέση
βρέθηκε η Peugeot με 685 νέα ΙΧ έναντι 612 οχημάτων
σημειώνοντας αύξηση 11,93%.
Την πρώτη πεντάδα
συμπληρώνει η Fiat με 598 μονάδες έναντι 509 οχημάτων
καταγράφοντας αύξηση 17,49%.