Του Γιώγου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Ολοκληρωμένη από κάθε άποψη εμφανίζεται η νέα γενιά Opel Astra με υπερβολική δόση τεχνολογίας, κορυφαίους κινητήρες και εξαιρετικά χαμηλό κόστος.
Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας που αφορούσε στο Astra 1.6 CDTi με τους 136 ίππους θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι κορυφαίες επιδόσεις, η υψηλή μεταπωλητική αξία αλλά και χαμηλό κόστος χρήσης. Η τιμή διάθεσης του κορυφαίου μοντέλου ξεκινούν από τις 20.884 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του όφελος της απόσυρσης.
Σπορ σχεδίαση
Πολύ πιο δυναμικό εμφανίζεται το νέο Opel Astra με τους σχεδιαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας να έχουν καταφέρει το νέο μοντέλο να μοιάζει περισσότερο με κουπέ παρά με 5θυρο χάτσμπακ αυτοκίνητο.
Στο εμπρόσθιο μέρος την παράσταση κερδίζουν τα φωτιστικά σώματα τα οποία δένουν αρμονικά με τα μάσκα ενώ στο πίσω μέρος του αμαξώματος κυριαρχούν τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα αλλά και το σήμα της Opel.
Πάντως θα πρέπει να τονίσουμε πως το νέο Opel Astra έχει μικρότερες διαστάσεις από τον προκάτοχό του αλλά το εσωτερικό αποδείχθηκε πως είναι περισσότερο ευρύχωρο αποδεικνύοντας την εξαιρετικά δουλειά που έκαναν οι σχεδιαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Hitech εσωτερικό
Η καμπίνα επιβατών του νέου Opel Astra πραγματικά αποτελεί μια εξέλιξη για όλη την εταιρεία με βασικό πρωταγωνιστή την οθόνη αφής 8 ιντσών που αποτελεί και το σήμα κατατεθέν της τεχνολογίας που υπάρχει στο αυτοκίνητο.
Το μικρό τιμόνι τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως και οι χρωμιωμένες επενδύσεις των αεραγωγών.
Το σύστημα infotainment έχει πιο εύκολο χειρισμό στο interface του, επιτρέποντας την γρηγορότερη πλοήγηση στα διάφορα υπομενού, ενώ έχει βελτιωθεί και ο χειρισμός των ενδείξεων της οθόνης του πίνακα οργάνων, που πλέον γίνεται από τα χειριστήρια του τιμονιού.
Επίσης στα τεχνολογικά «αξεσουάρ» του νέου Opel Astra θα πρέπει να προστεθούν η κάμερα Opel Eye η οποία ελέγχει μια σειρά από συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, ένδειξη απόστασης προπορευόμενου οχήματος, υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης με λειτουργία περιορισμού σύγκρουσης χαμηλής ταχύτητας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και αυτόματη ρύθμιση προβολέων.
Επίσης, υπάρχουν τα Intelligent LED matrix φώτα, που προσαρμόζονται στις οδηγικές συνθήκες και το περιβάλλον, αλλά και η νέα υπηρεσία OnStar που θα έρθει το 2016. Τέλος στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν και τα εργονομικά καθίσματα AGR, που έχουν και λειτουργία μασάζ!
‘Οσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής και συναρμογής κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα με μόνη μας ένσταση τα πατάκια του αυτοκινήτου, κυρίως του οδηγού, το οποίο «ανασηκώνεται» από το πεντάλ του συμπλέκτη…
136 ίπποι!
Ο κινητήρας του νέου Astra είναι ένας από τους ισχυρότερους 1.600άρηδες diesel της αγοράς, καθώς αποδίδει 136 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και 32 χλγρ. Ροπής από τις 2.000 σ.α.λ.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει πολύ καλή κλιμάκωση αλλά όχι και τόσο καλή αίσθηση.
‘Οσον αφορά στις επιδόσεις το νέο Opel Astra 1.6 CDTi για να αγγίξει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση χρειάζεται μόλις 8,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα προσδιορίζεται στα 205 χλμ./ώρα.
Ωστόσο η μεγάλη έκπληξη έρχεται από τον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου καθώς το Astra χρειάζεται μόλις 4,5 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χλμ. ενώ αν ο οδηγός του είναι συγκρατημένος μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από τα 4 λίτρα.
Επίσης οι χαμηλές εκπομπές CO2 μεταφράζονται σε πολύ χαμηλά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία ανέρχονται σε μόλις 100,94 ευρώ!
Τέλος θα πρέπει να αναφερθούμε και στην πολιτισμένη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα ο οποίος δεν μεταφέρει κανέναν κραδασμό στην καμπίνα τόσο κατά την λειτουργία του μέσα στην πόλη όσο και στο εθνικό οδικό δίκτυο.
‘Ανετο, ασφαλές και γρήγορο
Το νέο Opel Astra 1.6 CDTi αποδείχθηκε πως κινείται με απόλυτη ασφάλεια, οικονομικά και γρήγορα.
Ειδικότερα το νέο Opel Astra στο εθνικό οδικό δίκτυο μπορεί να κινηθεί άνετα και οικονομικά με ταχύτητες που ορίζει ο Κ.Ο.Κ. ενώ όταν ο οδηγός του το επιθυμεί μπορεί ο δείκτης του ταχυμέτρου να ξεπεράσει τα 200 χλμ./ώρα χωρίς καμία δυσκολία παραμένοντας ευθύβολο και ασφαλές.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Astra κινείται έχοντας πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ ο οδηγός του δεν θα χρειαστεί να καταφεύγει συχνά στον επιλογέα των ταχυτήτων καθώς δεν το επιτρέπει η τεράστια ροπή του πετρελαιοκινητήρα.
Το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα κάνουν εξαιρετική δουλειά ενώ «ακούνε» άμεσα στις όποιες εντολές του οδηγού.
Μέσα στην πόλη το νέο Astra αποδείχθηκε ότι είναι ευέλικτο και οικονομικό ενώ επίσης η ανάρτηση «φιλτράρει» τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα η κάμερα οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για άπειρους οδηγούς…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Κόστος χρήσης
Εξοπλισμός
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Το πεντάλ του συμπλέκτη «ανασηκώνει» το πατάκι του οδηγού