Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Με μοναδική σχεδίαση και ευελιξία, οικονομία αλλά και
«ζωντάνια» έρχεται το νέο Opel Adam με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα να
διεκδικήσει τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων.
Μοναδικό «αγκάθι» αποτελεί η τιμή απόκτησή του η οποία κυμαίνεται
στα 16.800 ευρώ με την ελληνική εισαγωγική εταιρεία να δίνει ως δώρο το
μεταλλικό χρώμα αλλά και την ασφάλεια για έξι μήνες (συνολικής αξίας 600 ευρώ)
μέχρι τα τέλη Μαρτίου.
Ωστόσο υπάρχουν και φθηνότερες εκδόσεις με τιμές που
ξεκινούν από τα 13.655 ευρώ.
Μέσα στη μόδα
Το Opel Adam από τη στιγμή που παρουσιάστηκε αποτέλεσε ένα μοντέλο με
διαχρονική σχεδίαση που είναι πάντα μέσα στη… μόδα.
Ο μυλώδης χαρακτήρας του, ο δυναμισμός που ενισχύεται από
την τραπεζοειδή μάσκα, το νέυρο στο κάτω μέρος της πόρτας, οι ζάντες 17 ιντσών
αλλά και οι έντονοι χρωματισμοί αποτελούν μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά της
μοναδικής σχεδίασης του Opel Adam.
Hitech εσωτερικό
Η μοντέρνες διαθέσεις που προσδίδει η εξωτερική σχεδίαση του
Opel Adam συνεχίζεται
και στην καμπίνα επιβατών η οποία είναι εξοπλισμένη και με υψηλή τεχνολογία.
Παράλληλα ο έντονος χρωματισμός των βασικών οργάνων αλλά και
η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό κερδίζουν τις εντυπώσεις.
Ο εξοπλισμός προσφέρει στάνταρ παραπάνω από τις συνηθισμένες
ανέσεις που συναντά κανείς στις προτάσεις του ανταγωνισμού, ενώ στον
προαιρετικό συναντά κανείς στοιχεία από ανώτερες κατηγορίες. Ωστόσο δεν υπάρχει
κάμερα οπισθοπορείας, αλλά ούτε αισθητήρες παρκαρίσματος στον βασικό εξοπλισμό…
Οι χώροι επαρκούν για 4 ενήλικες αλλά οι πίσω επιβάτες θα
στριμωχθούν λίγο. Ο χώρος αποσκευών των 170 λτ. έχει αυξημένο βάθος, που δεν
βοηθά στην φόρτωση/εκφόρτωση βαριών αντικειμένων.
Ευχάριστη έκπληξη οι 115 ίπποι
Κάτω από το καπό του Opel Adam της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο νέος
τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας χωρητικότητας 999 κ.εκ. ο οποίος
αποδίδει 115 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 17 χλγρ. στις 1.800
σ.α.λ.
Στην πράξη ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα δυνατός για το
αμάξωμα του Adam ενώ οι τρεις κύλινδροι προσδίδουν μια «ζωντάνια» που
περιορίζει το ESP.
Παράλληλα οι μηχανικοί της Opel έχουν κάνει
εξαιρετική δουλειά με το θέμα της παραγωγής θορύβου του κινητήρα που είναι
ανεπαίσθητος και σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί ακόμη και όταν το στροφόμετρο
έχει εισέλθει στα «κόκκινα».
Οι ζωηρές επιταχύνσεις είναι γεγονός με τα πρώτα 0-100 km/h
να έρχονται σε 9,9’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 196 km/h, ενώ καταφέρνει
να διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται μεταξύ 5
και 6 λίτρων για κάθε 100 χλμ.
Ευέλικτο και γρήγορο
Το Οpel Adam με το νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα διατηρεί
τα ευχάριστα οδικά χαρακτηριστικά με τα οποία μας συστήθηκε το γερμανικό μίνι
αλλά έχουν τονιστεί περαιτέρω οι επιδόσεις.
Ειδικότερα στο εθνικό οδικό δίκτυο το Adam αναπτύσσει
πολύ υψηλές ταχύτητες χωρίς να παρουσιάζει πρόβλημα ευθύτητας ενώ το σύστημα
πέδησης όποτε και αν το πιέσει ο οδηγός του ανταποκρίνεται άμεσα και χωρίς να
καταγράφονται σημεία κόπωσης.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές τα φαρδιά
μετατρόχια, το Sport πλαίσιο και τα φαρδιά ελαστικά με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης
μετατρέπουν το μικρό Adam σε ένα αυτοκίνητο με εντυπωσιακά οδηγικά χαρακτηριστικά.
Μέσα στην πόλη το Adam φαίνεται ότι βρίσκεται στο «φυσικό»
του περιβάλλον ωστόσο η ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω προκαλεί κάποιες
αναπηδήσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
Επίσης το τιμόνι στη λειτουργία City γίνεται πιο
ελαφρύ βοηθά στην ευελιξία.
Τέλος τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 111,72 ευρώ
λόγω χαμηλών εκπομπών CO2.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
ΚΑΤΑ
Τιμή