Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Βασικός στόχος των αυτοκινητοβιομηχανιών, είτε πρόκειται για τρανταχτά ονόματα είτε για μικρές μονάδες, αποτελεί η δημιουργία ενός μοντέλου που θα κοστίζει πάνω από 1 εκατ. δολάρια καθώς υπάρχουν πολλοί… δισεκατομμυριούχοι ενώ τα κέρδη είναι πολύ υψηλά.
Το πρώτο στη λίστα κορυφαίων οίκων αποτελεί το Lykan Hypersport που κοστίζει 3,4 εκατ. δολάρια το οποίο κατασκευάζει η W Motors.
Το supercar έχει τελική ταχύτητα 382 χλμ./ώρα ενώ για να αγγίξει τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση χρειάζεται μόλις 2,8 δευτερόλεπτα!
‘Eκρηξη δισεκατομμυριούχων
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν Supercars, επειδή οι άνθρωποι τα αγοράζουν. Αλλωστε τα τελευταία χρόνια έχει διαπιστωθεί ένα ένθερμο ενδιαφέρον από βασιλείς και μεγιστάνες σε όλο τον κόσμο οι οποίοι αγοράζουν ολόκληρο το στόλο της Aston Martin του και Lamborghini ή της Ferrari αυξήσουν το στόλο τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν πάνω από τρεις δεκάδες νέοι δισεκατομμυριούχοι στον κόσμο τον Ιανουάριο και πάνω από 300 νέοι κροίσοι σε σχέση με το 2012 οι οποίοι αγοράζουν αυτοκίνητα από το Λος Άντζελες, τη Ντόχα, τη Μόσχα, το Σάο Πάολο και τη Σαγκάη.
Υψηλά κέρδη
Η κατασκευή ενός Super car για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων σημαίνει υψηλά περιθώρια κέρδους τα οποία ξεκινούν από 15% της αξίας του οχήματος και αυξάνεται αναλογικά με το τίμημα.
Ο βασικός κανόνας είναι ότι χρειάζεται 1 δις δολάρια για να αναπτύξει και να παράγει μια αυτοκινητοβιομηχανία ένα κανονικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Ωστόσο, η ανάπτυξη ενός που δεν είναι προσιτό στο κοινό μπορεί να κοστίσει λιγότερο από αυτό…