Οι έλεγχοι στα ΚΤΕΟ θα είναι πλέον πραγματικοί και όχι «εικονικοί»

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

   
Πυρετώδεις είναι οι διαβουλεύσεις που πραγματοποιούνται στο Υπουργείο Μεταφορών τις τελευταίες εβδομάδες με στόχο την «ενεργοποίηση» των ΚΤΕΟ όλης της χώρας από τα οποία «απέχουν» περίπου 2,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων.

Πρωταρχικός στόχος του υπουργείου Μεταφορών αποτελεί η προσέλευση όλων των κατόχων αυτοκινήτων, φορτηγών και δικύκλων από τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας ώστε να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια ενώ παράλληλα να τονωθούν τα κρατικά έσοδα αλλά και η εγχώρια οικονομία.

Ο συγκεκριμένος στόχος έχει εισέλθει στην τελική ευθεία και σύντομα θα ολοκληρωθεί η ηλεκτρονικής διασταύρωσης των στοιχείων για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ και αποκάλυψε τον «Enikonomia». Ο αριθμός των οχημάτων που «απέχουν» από τον θεσμό υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 2,5 εκατομμύρια εκ των οποίων το 1 εκατ. αφορά σε δίκυκλα.

Ωστόσο τώρα όλα δείχνουν πως «Ηγγικεν η ώρα» ο θεσμός των ΚΤΕΟ να γίνει πραγματικότητα αλλά όπως επισημαίνουν και στελέχη από τον κλάδο στο «Enikonomia» θα πρέπει ο νόμος να ισχύσει καθολικά και να μην υπάρχουν πλέον «φιλικά» και «αυστηρά» ΚΤΕΟ και όλες οι μονάδες Τεχνικού Ελέγχου να τηρούν στο ακέραιο ότι ακριβώς ορίζει ο νόμος.

Αυτό ακριβώς είναι και το πιο «επικίνδυνο» σημείο στο οποίο θα πρέπει να υπάρξει η απαραίτητη πολιτική βούληση ώστε να μην υπάρξει κανένα «παραθυράκι» του νόμου για ατασθαλίες και οι παραβάτες να τιμωρούνται παραδειγματικά.

Αλλωστε στα άλλα κράτη-μέλη κανένας ιδιοκτήτης ΚΤΕΟ δεν διανοείται να κάνει την παραμικρή παρατυπία καθώς κάτι τέτοιο είναι ικανό να του στερήσει την ‘Αδεια Λειτουργίας του πέραν από τα χρηματικά πρόστιμα.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως το ποσοστό αποτυχίας στα ελληνικά ΚΤΕΟ (οχήματα που κόβονται) κυμαίνεται μεταξύ του 4-5% τη στιγμή που στα άλλα κράτη-μέλη το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 20% και μάλιστα σε αρκετές χώρες ο έλεγχος είναι ετήσιος και όχι διετής.

 

Τα οφέλη

Τα οφέλη από την σωστή λειτουργία των ΚΤΕΟ είναι πολλά και αφορούν τόσο τους πολίτες, τις επιχειρήσεις αλλά και το κράτος.

Αρχικά η έλλειψη της αποχής θα αποφέρει έσοδα στα κρατικά ταμεία ενώ παράλληλα θα βελτιώσει τον δείκτη  οδικής ασφάλειας της χώρας που αυτή τη στιγμή υπολείπεται άλλων ευρωπαϊκών κρατών – μελών.

Επίσης ο υποχρεωτικός πραγματικός έλεγχος των οχημάτων από τα ΚΤΕΟ ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα αυξήσει τη δουλειά των συνεργείων, φανοποιείων και των επιχειρήσεων ανταλλακτικών καθώς αν ένα όχημα δεν πληροί τις προδιαγραφές του ελέγχου απλά θα «κόβεται».

Ένα άλλο σημαντικό όφελος για τους καταναλωτές έχει να κάνει με το γεγονός πως θα σταματήσουν επιτέλους να «γυρίζονται» τα χιλιόμετρα στα κοντέρ των οχημάτων είτε από ιδιοκτήτες, είτε από εμπορίες αυτοκινήτων καθώς θα φαίνονται τα πραγματικά χιλιόμετρα των οχημάτων κατά τους ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει στο παρελθόν.

Με αυτό τον τρόπο ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να δει το ιστορικό των ελέγχων του ΚΤΕΟ του οχήματος που τον ενδιαφέρει και να διαπιστώσει αν έχει συμβεί κάτι «περίεργο» στα χιλιόμετρα που αναγράφει.

Σε περίπτωση που πρόκειται για εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο επίσης θα αναγράφονται τα χιλιόμετρα με τα οποία έχει εισαχθεί κάποιο όχημα αλλά καλό θα ήταν αν κάποιος ενδιαφέρεται να αποκτήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο να αναζητήσει το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου από το κράτος – μέλος που έχει εισαχθεί καθώς έχει παρατηρηθεί πως τους τελευταίους μήνες κάποιοι επιτήδειοι εισάγουν τα αυτοκίνητα με «γυρισμένα» τα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους ώστε να αναγράφονται τα «πλασματικά» χιλιόμετρα στο Πιστοποιητικό Ταξινόμησης και ο πελάτης σε περίπτωση έρευνας να μην μπορεί να βρει τα πραγματικά χιλιόμετρα.

Ωστόσο τα ΚΤΕΟ στα άλλα κράτη-μέλη διατηρούν online ηλεκτρονικό αρχείο ελέγχων οπότε το μόνο που χρειάζεται ο υποψήφιος αγοραστής είναι η πινακίδα κυκλοφορίας από το κράτος-μέλος που κυκλοφορούσε το όχημα και μετά όλα μπορούν να γίνουν μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.

Πάντως το σημαντικότερο όλων θα είναι η πάταξη του διαχωρισμού μεταξύ «φιλικών» και «αυστηρών» ΚΤΕΟ καθώς κανείς δεν θα μπορεί να «περνά» οχήματα χωρίς ουσιαστικό έλεγχο. Αυτό θα είναι και η μεγάλη επιτυχία της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών ώστε να γίνει πραγματικότητα ο θεσμός των ΚΤΕΟ.

Βέβαια για να γίνει πραγματικότητα ο θεσμός των ΚΤΕΟ θα πρέπει να «κόβονται» όλα τα οχήματα που δεν φέρουν καθόλου ή έχουν κατεστραμμένο καταλύτη, οι άδειες κυκλοφορίας τους δεν αναγράφουν ότι ακριβώς υπάρχει επάνω στο αμάξωμα (αριθμός πλαισίου, αριθμός κινητήρα), δεν είναι πιστοποιημένες οι συσκευές υγραεριοκίνησης που πιθανόν να έχουν τοποθετηθεί, τα ελαστικά, τα φρένα, οι αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης να είναι σε καλή κατάσταση και γενικότερα το όχημα να κρίνεται απολύτως ασφαλές και μη ρυπογόνο.

Επίσης χιλιάδες αυτοκίνητα θα «κοπούν» εξαιτίας των «πλασματικών» υποκυβισμών (φαίνεται πως έχει τοποθετηθεί κινητήρας μικρότερου κυβισμού στην Αδεια Κυκλοφορίας), ή άλλες τόσες χιλιάδες αυτοκίνητα στα οποία έχει τοποθετηθεί κινητήρας με υψηλότερο κυβισμό αλλά δεν έχει δηλωθεί.

Το αποτέλεσμα τόσο των «πλασματικών» υποκυβισμών όσο και των αδήλωτων υπερκυβισμών είναι να χάνει το κράτος πολλά εκατομμύρια ευρώ και να αυξάνουν το εισόδημά τους κάποιοι ιδιοκτήτες ή υπάλληλοι ΚΤΕΟ.

Τον λόγο έχει τώρα το υπουργείο Μεταφορών ώστε να γίνει πραγματικότητα ο θεσμός των ΚΤΕΟ…

Exit mobile version