Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Από τον Απρίλιο του 2014 το Ευρωπαϊκό Κοινoβούλιο έχει αποστείλει σε όλα τα κράτη-μέλη Οδηγία σύμφωνα με την οποία η παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων θα πρέπει να θωρείται αδίκημα και μάλιστα να επιβάλλονται κυρώσεις!
Παράλληλα μέχρι το 2020 θα πρέπει όλα τα ΚΤΕΟ που δραστηριοποιούνται ενώ της ΕΕ να μπορούν να έχουν πρόσβαση στους ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει τα οχήματα σε όλα τα κράτη-μέλη.
Επίσης η Κομισιόν θίγει και το πολύ σοβαρό θέμα της οδικής ασφάλειας καθώς επισημαίνει πως η παραποίηση χιλιομέτρων οδηγεί σε εσφαλμένη αξιολόγηση της καταλληλότητας των οχημάτων για κυκλοφορία.
Ειδικότερα σύμφωνα με την Οδηγία 2014/45/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 3ης Απριλίου στο άρθρο 25 αναγρέφεται χαρακτηριστικά: «Η παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων θα πρέπει να θεωρείται ως αδίκημα που επισύρει κυρώσεις, δεδομένου ότι η παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων μπορεί να έχει εσφαλμένη αξιολόγηση καταλληλότητας των οχημάτων για κυκλοφορίας. Η καταγραφή των διανυθέντων χιλιομέτρων στο Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου και η πρόσβαση του ελεγκτή στις πληροφορίες αυτές θα πρέπει να διευκολύνει την ανίχνευση παραποίησης του μετρητή ή της παρέμβασης. Η Επιτροπή θα πρέπει να ελέγχει την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τους μετρητές διανυθέντων χιλιομέτρων, μεταξύ των Αρχών των κρατών-μελών».
Τα σχέδια στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia ήδη έχουν ξεκινήσει να ασχολούνται με το θέμα «διασύνδεσης» των στοιχείων από τους ελέγχους των ΚΤΕΟ…
Μάλιστα εξετάζετε ειδικά για τον εγχώριο στόλο αυτοκινήτων να αναγράφεται όλο των ιστορικό των ελέγχων και αν διαπιστώνετε γύρισμα χιλιομέτρων να επισημαίνεται ως «Δευτερεύουσα έλλειψη»…