Nissan Qashqai 1,6 dCi: Δυνατό, οικονομικό και τετρακίνητο!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

To Nissan Qashqai αποτελεί ένα best-seller αυτοκίνητο
για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και για την ελληνική εισαγωγική
εταιρεία. Το νέο μοντέλο με κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 1,6
λίτρου ο οποίος όμως αποδίδει 130 ίππους και τετρακίνηση φαντάζει ως μοναδική
επιλογή για τους Έλληνες καταναλωτές εξαιτίας του χαμηλού κόστους χρήσης (λόγω
κυβισμού και ρύπων) αλλά και πολύ υψηλής μεταπωλητικής αξίας.


Ωστόσο για να αποκτήσει κανείς την τετρακίνητη
πετρελαιοκίνητη έκδοση των 130 ίππων του Nissan Qashqai θα πρέπει να καταβάλει 26.890
ευρώ…



Δυναμική σχεδίαση, hitech εσωτερικό


Το νέο Nissan Qashqai είναι σαφώς πιο δυναμικό από το απελθόν μοντέλο, με
εμβληματικό μπροστινό μέρος στο οποίο δεσπόζει η μεγάλη μάσκα.


Τα σύγχρονα φωτιστικά
σώματα αναδεικνύουν το σχήμα του αμαξώματος, ενώ από όποια πλευρά και αν το
κοιτάξεις, το νέο Qashqai δείχνει πως είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο.


Το εσωτερικό του Nissan Qashqai 1,6 dCi 4×4 είναι μοντέρνο
σχεδιαστικά, ποιοτικό στην κατασκευή και πρακτικό από πλευράς εργονομίας και
χώρων ενώ επίσης διαθέτει και πολύ υψηλή δόση… τεχνολογίας!


Μάλιστα ο οδηγός πέραν των κλασικών οργάνων (ταχύμετρο και
στροφόμετρο) ανάμεσά τους έχει στην άμεση οπτική του επαφή πάρα πολλές πληροφορίες
από ένα ηλεκτρονικό πίνακα.


Παράλληλα είναι μοντέρνο στη σχεδίαση και εργονομικό, αφού
και τα χειριστήρια βρίσκονται στη σωστή θέση τοποθετημένα, και αρκετές θέσεις
υπάρχουν για να αποθηκεύσεις τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας.


Αναφορικά με τον διακόπτη της τετρακίνησης, αυτός είναι λίγο
«κρυμμένος» αριστερά στο ταμπλό και κάτω από τα φώτα.


Από πλευράς χώρων, με άνεση θα καθίσουν πέντε επιβάτες, ενώ
ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων είναι επαρκέστατος για τις ανάγκες μιας
οικογένειας.



Μάλιστα, διαθέτει διπλό πάτωμα, το κάλυμμα του οποίου σπάει
σε δύο μέρη και διευκολύνει όταν έχει λίγα πράγματα τα φορτώσεις.




130 ίπποι


Κάτω από το καπό του Nissan Qashqai της δοκιμής μας είχε
τοποθετηθεί ο γνωστός 1,6 dCi πετρελαιοκινητήρας ο οποίος αποδίδει 130 ίππους
και 320 Nm εξασφαλίζοντας κορυφαίες επιδόσεις αλλά και σημαντική οικονομία
καυσίμου.


Μάλιστα η κατανάλωση πετρελαίου σε καμία περίπτωση δεν
ξεπερνά τα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, όσο δηλαδή και αν προσπαθήσει ο
οδηγός, ενώ αν κινείται σε φυσιολογικούς ρυθμούς η κατανάλωση διατηρείται κάτω
από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!


Το Qashqai της δοκιμής μας έφερε το σύστημα τετρακίνησης All
Mode 4×4 i της Nissan, το οποίο είναι σχεδιασμένο για μέγιστη ασφάλεια και
πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες.


Συγκεκριμένα, διαθέτει τρία modes λειτουργίας και
ενσωματώνει συστήματα όπως το Active Ride Control, Active Energy Braking και
Active Trace Control.


Στο 2WD μπορεί να οδηγηθεί σαν προσθιοκίνητο, στέλνοντας
αυτόματα μέχρι και το 50% της δύναμης στον πίσω άξονα, εφόσον επιλεγεί το Auto
Mode.


Τέλος στο Lock Mode, το οποίο λειτουργεί μέχρι μια ορισμένη
ταχύτητα το σύστημα κρατάει κλειδωμένο αυτό το ποσοστό, για πιο σκληρές, εκτός
δρόμου, δοκιμασίες.


Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις παραπάνω λειτουργίες από ένα
διακόπτη που βρίσκεται χαμηλά στο ταμπλό, κάτω από τα φώτα.



Άνεση αλλά και δύναμη


Το Nissan Qashqai 1,6 dCi 4×4 αποδείχθηκε πως διαθέτει
κορυφαία ποιότητα κύλισης, άνεση αλλά και την αίσθηση της οδήγησης που συναντά
κανείς σε πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα ενώ η ύπαρξη της τετρακίνησης αποτελού
έναν ακόμη «άσσο» για τους υποψήφιους αγοραστές.


Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Qashqai κινήθηκε
με απόλυτη ασφάλεια και άνεση ενώ ιδιαίτερης αναφοράς χρίζει η εξαιρετικά
χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία κινούμενοι στα όρια του Κ.Ο.Κ. διατηρούνταν
κάτω από τα 4,6 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα.


Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Qashqai απέδειξε
πως διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ ακόμη και όταν ο οδηγός το
πιέσει στα όρια πάλι ανταποκρίνεται χωρίς εξάρσεις και υπερβολές. Παράλληλα η
ισχύς και ροπή του πετρελαιοκινητήρα αποτελούν σύμμαχο για τον οδηγό αλλά η
αίσθηση του κιβωτίου θα λέγαμε ότι δεν είναι και από τις καλύτερες που έχουμε
συναντήσει.


Μέσα στην πόλη η ανάρτηση απορροφά καλά τις ανωμαλίες του
δρόμου και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, ενώ η ύπαρξη κάμερας
οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι!


Εκτός δρόμου το τετρακίνητο Qashqai δεν έχει
κανένα πρόβλημα να πατήσει χώμα, και μάλιστα χάρη στο κλείδωμα της 4κίνησης και
τα υψηλά αποθέματα δύναμης και ροπής μπορεί να ξεπεράσει με ευκολία δύσβατα
εδάφη.




ΥΠΕΡ


Σχεδίαση


Κόστος χρήσης


Επιδόσεις


Τετρακίνηση

Μεταπωλητική αξία



ΚΑΤΑ


Αίσθηση κιβωτίου






Exit mobile version