Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Η Nissan κατάφερε και έκανε την υπέρβαση παρουσιάζοντας το νέο Micra το
οποίο διαθέτει μοναδική σχεδίαση, κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα, υψηλή δόση
τεχνολογίας και βέβαια πολύ χαμηλό κόστος χρήσης!
Η Πέμπτη γενιά του νέου Micra στοχεύει πολύ ψηλά και σίγουρα έχει
προβληματίσει τις ανταγωνίστριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μοναδικό «αγκάθι» αποτελεί το κόστος απόκτησης το οποίο για
την πετρελαιοκίνητη έκδοση κυμαίνεται λίγο πάνω από τις 15.000 ευρώ αλλά η
υψηλή μεταπωλητική αξία «χρυσώνει» το χάπι.
Μοναδική εμφάνιση
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Nissan Micra αποτελεί
ένα από τα πολύ δυνατά σημεία του μοντέλου καθώς οι επιθετικές γραμμές σε
συνδυσμό με το μοντέρνο ύφος δημιουργούν ένα μοναδικό σύνολο που δεν συναντάς
πουθενά. Το νέο Micra διαθέτει τη δική του μοναδική σχεδίαση η οποία μαγνητίζει τα
βλέμματα των περαστικών ενώ δημιουργεί αίσθημα ικανοποίησης στον ιδιοκτήτη του.
Το ασύγκριτα πιο δυναμικό στιλ το οποίο απορρέει από το
σύνολο και όχι μόνο από το πώς ταιριάζουν μεταξύ τους η μάσκα τα φώτα και ο
εμπρός προφυλακτήρας.
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα έχουν το δικό τους
κυρίαρχο ρόλο ενώ από το πλάι οι ζάντες που διαθέτουν σε κάποια μέρη τους χρώμα
ίδιο με εκείνο του αμαξώματος δημιουργούν ένα μοναδικό σύνολο από όποια μεριά
και αν το κοιτάξει κανείς.
Hi-tech και
ποιοτικό εσωτερικό
Η εντελώς νέα σχεδίαση στο εξωτερικό του αμαξώματος
συνεχίζεται και στο εσωτερικό το οποίο αποδείχθηκε πως είναι άκρως νεανικό, hi-tech και με εξαιρετική ποιότητα
κατασκευής.
Βασικό θέμα στην καμπίνα επιβατών αποτελεί η μεγάλη έγχρωμη
οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό ενώ η διχρωμία στο εσωτερικό επίσης δίνει ένα
τόνο ανανέωσης.
Μάλιστα η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών ενσωματώνει τις πιο
επίκαιρες δυνατότητες σύνδεσης με κινητά τηλέφωνα. Επίσης ακόμη μια μικρότερη οθόνη
έχει τοποθετηθεί ανάμεσα σε κοντέρ και στροφόμετρο για την επιλογή και τη
ρύθμιση βοηθημάτων ή την παρακολούθηση της κατανάλωσης κ.ά.
Πάντως το εσωτερικό που έχουν κατασκευάσει οι τεχνικοί για
το νέο Micra σε καμία περίπτωση δεν αφήνει αδιάφορους τους επιβάτες και ο
κάτοχός του σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να το βαρεθεί.
Όσον αφορά στους διαθέσιμους χώρους το νέο Micra φιλοξενεί
άνετα 4 ενήλικες επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους της
κατηγορίας όπου ανήκει το αυτοκίνητο.
Σε επίπεδο εξοπλισμού το νέο Nissan Micra διαθέτει
τα πάντα ακόμη και από την βασική έκδοση.
90 ίπποι, Μηδενικά Τέλη και μόλις 3,8 λίτρα για κάθε 100
χλμ.
Η Nissan για την πετρελαιοκίνητη έκδοση του Micra που είχαμε
την ευκαιρία να δοκιμάσουμε χρησιμοποίησε το γνώριμο μηχανικό τετρακύλινδρο
σύνολο με χωρητικότητα 1.461 κ.εκ. το οποίο αποδίδει 90 ίππους στις 4.000
σ.α.λ., 22 χλγρ. ροπής στις 2.000 σ.α.λ. και χρειάζεται μόλις 3,8 λίτρα
πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει
κανείς και τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας λόγω των χαμηλών εκπομπών CO2.
Στην πράξη ο πετρελαιοκινητήρας εμφανίστηκε ιδιαίτερα
πρόθυμος να κινήσει το αμάξωμα του νέου Micra χωρίς να δημιουργεί περίσσιο
θόρυβο.
Το κιβώτιο με 5 σχέσεις είναι προσανατολισμένο στην
οικονομία καθώς έχει μακριές σχέσεις αλλά θα εκτιμούμε ότι θα μπορούσε να
διαθέτει μία 6η σχέση. Παράλληλα εξαιρετική είναι και η αίσθηση του
κιβωτίου ταχυτήτων.
Υψηλή ποιότητα κύλισης
Η οδική συμπεριφορά του Nissan Micra αποτελεί ένα από τα βασικά του σημεία καθώς διαθέτει πολύ
υψηλή ποιότητα κύλισης όσο και κράτημα ρίχνοντας το γάντι στα γερμανικά μοντέλα
του ανταγωνισμού.
Ειδικότερα το νέο Micra στο εθνικό οδικό δίκτυο κινείται με
απόλυτη ασφάλεια ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 170
χλμ./ώρα ενώ αν ο οδηγός του δεν ξεπερνά τα όρια που θέτει ο Κ.Ο.Κ. τότε η
κατανάλωση πετρελαίου περιορίζεται σε μόλις 3,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Micra παρουσιάζει
κάποιες κλίσεις όταν το πιέζει ο οδηγός του αλλά σε καμία περίπτωση δεν
εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο. Παράλληλα τα φρένα δεν παρουσίασαν κανένα
σημάδι κόπωσης ενώ το τιμόνι αποδείχθηκε άμεσο και γρήγορο.
Μέσα στην πόλη το Micra θα λέγαμε πως βρίσκεται στο
«φυσικό» του περιβάλλον και μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε όταν
κινείται είτε όταν βρίσκεται σταθμευμένο.
Όπως και να έχει ο οδηγός του θα πρέπει να είναι προσεκτικός
με τις λακκούβες καθώς οι 17άρες ζάντες με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ
«τρυματίζονται» εύκολα.
Από την άλλη μεριά βέβαια η διαδικασία παρκαρίσματος με
περιμετρική απεικόνιση του αυτοκινήτου στην κεντρική οθόνη την μετατρέπει σε
«παιχνίδι» κονσόλα videogame.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Τεχνολογία
Πετρελαιοκινητήρας
Κόστος χρήσης
ΚΑΤΑ
Έλλειψη πίσω ηλεκτρικών παραθύρων