Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Η Nissan κατάφερε και έκανε την υπέρβαση παρουσιάζοντας το
νέο Micra το οποίο διαθέτει μοναδική σχεδίαση, υψηλή δόση τεχνολογίας και
βέβαια πολύ χαμηλό κόστος χρήσης!
Η Πέμπτη γενιά του νέου Micra στοχεύει πολύ ψηλά και σίγουρα
έχει προβληματίσει τις ανταγωνίστριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μοναδικό «αγκάθι» αποτελεί το κόστος απόκτησης το οποίο για
την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση κυμαίνεται λίγο πάνω από τις 14.000 ευρώ αλλά το
ύψος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας (89,1 ευρώ) και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου
χρυσώνουν το χάπι.
Σύγχρονη εμφάνιση
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Nissan Micra αποτελεί ένα από
τα πολύ δυνατά σημεία του μοντέλου καθώς οι επιθετικές γραμμές σε συνδυσμό με
το μοντέρνο ύφος δημιουργούν ένα μοναδικό σύνολο που δεν συναντάς πουθενά. Το
νέο Micra διαθέτει τη δική του μοναδική σχεδίαση η οποία μαγνητίζει τα βλέμματα
των περαστικών ενώ δημιουργεί αίσθημα ικανοποίησης στον ιδιοκτήτη του.
Το ασύγκριτα πιο δυναμικό στιλ το οποίο απορρέει από το
σύνολο και όχι μόνο από το πώς ταιριάζουν μεταξύ τους η μάσκα τα φώτα και ο
εμπρός προφυλακτήρας.
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα έχουν το δικό τους
κυρίαρχο ρόλο ενώ από το πλάι οι ζάντες που διαθέτουν σε κάποια μέρη τους χρώμα
ίδιο με εκείνο του αμαξώματος δημιουργούν ένα μοναδικό σύνολο από όποια μεριά
και αν το κοιτάξει κανείς.
Εντυπωσιακό εσωτερικό
Η εντελώς νέα σχεδίαση στο εξωτερικό του αμαξώματος
συνεχίζεται και στο εσωτερικό το οποίο αποδείχθηκε πως είναι άκρως νεανικό,
hi-tech και με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής.
Βασικό θέμα στην καμπίνα επιβατών αποτελεί η μεγάλη έγχρωμη
οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό ενώ η διχρωμία στο εσωτερικό επίσης δίνει ένα
τόνο ανανέωσης.
Μάλιστα η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών ενσωματώνει τις πιο
επίκαιρες δυνατότητες σύνδεσης με κινητά τηλέφωνα. Επίσης ακόμη μια μικρότερη
οθόνη έχει τοποθετηθεί ανάμεσα σε κοντέρ και στροφόμετρο για την επιλογή και τη
ρύθμιση βοηθημάτων ή την παρακολούθηση της κατανάλωσης κ.ά.
Πάντως το εσωτερικό που έχουν κατασκευάσει οι τεχνικοί για
το νέο Micra σε καμία περίπτωση δεν αφήνει αδιάφορους τους επιβάτες και ο
κάτοχός του σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να το βαρεθεί.
Όσον αφορά στους διαθέσιμους χώρους το νέο Micra φιλοξενεί
άνετα 4 ενήλικες επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους της
κατηγορίας όπου ανήκει το αυτοκίνητο.
Σε επίπεδο εξοπλισμού το νέο Nissan Micra διαθέτει τα πάντα
ακόμη και από την βασική έκδοση.
90 ίπποι
Ο 3κύλινδρος κινητήρας του νέου Micra είναι χωρητικότητας 898 κ.εκ. και
αποδίδει 90 ίππους και 140 χλγρ. ροπής.
Το γνωστό μηχανικό σύνολο θα λέγαμε ότι διαθέτει αρκετή
δύναμη να κινήσει το νέο Micra ωστόσο στις χαμηλές στροφές είναι «αδύναμο» ενώ ο θόρυβος
που παράγει κυρίως στις χαμηλές στροφές είναι εμφανής. Αντίθετα ο θόρυβος
εξαφανίζεται στις μεσαίες και υψηλές στροφές ως διά μαγείας…
Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός 5τάχυτου
κιβωτίου με αραιή κλιμάκωση προς χάρην της κατανάλωσης η οποία να αναφέρουμε
πως κυμάνθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, περίπου 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Ωστόσο μία επιπλέον σχέση νομίζουμε πως θα κινούσε καλύτερα το Micra.
Υψηλή ποιότητα κύλισης
Η οδική συμπεριφορά του Nissan Micra αποτελεί ένα από τα
βασικά του σημεία καθώς διαθέτει πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης όσο και κράτημα
ρίχνοντας το γάντι στα γερμανικά μοντέλα του ανταγωνισμού.
Ειδικότερα το νέο Micra στο εθνικό οδικό δίκτυο κινείται με
απόλυτη ασφάλεια ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 170
χλμ./ώρα ενώ αν ο οδηγός του δεν ξεπερνά τα όρια που θέτει ο Κ.Ο.Κ. τότε η
κατανάλωση βενζίνης περιορίζεται σε μόλις 4,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Micra
παρουσιάζει κάποιες κλίσεις όταν το πιέζει ο οδηγός του αλλά σε καμία περίπτωση
δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο. Παράλληλα τα φρένα δεν παρουσίασαν κανένα
σημάδι κόπωσης ενώ το τιμόνι αποδείχθηκε άμεσο και γρήγορο.
Επίσης η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά προσφέρει καλά επίπεδα
άνεσης.
Μέσα στην πόλη το Micra θα λέγαμε πως βρίσκεται στο «φυσικό»
του περιβάλλον και μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε όταν κινείται
είτε όταν βρίσκεται σταθμευμένο.
Όπως και να έχει ο οδηγός του θα πρέπει να είναι προσεκτικός
με τις λακκούβες καθώς οι 17άρες ζάντες με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ «τρυματίζονται»
εύκολα.
Από την άλλη μεριά βέβαια η διαδικασία παρκαρίσματος με
περιμετρική απεικόνιση του αυτοκινήτου στην κεντρική οθόνη την μετατρέπει σε
«παιχνίδι» κονσόλα videogame.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Τεχνολογία
Κόστος χρήσης
ΚΑΤΑ
Έλλειψη πίσω ηλεκτρικών παραθύρων